قوانين سرشت انسان

آخرین ویرایش: 2 ماه قبل
قوانين سرشت انسان (nbookcity.com)

دانلود کتاب قوانين سرشت انسان

اگر انسانی بتواند تاریکی های وجود خود را به روشنایی مبدل کند، یکی از والاترین و ارزشمندترین هنرهاست و کتاب قوانين سرشت انسان راه و رسم این چنین بودن را به شما می آموزد.

برای محافظت از خودمان در برابر شارلاتانها، فریب کاران و آدم های بیمار و آزارگر، اول باید بدانیم ذهن آنها چطور کار می کند، حتی یک قدم به عقب برویم و ببینیم اساسأ ذات بشر چگونه کار می کند. این تا حد زیادی از ساده لوحی ما می کاهد و در برابر افراد سمی مجهزمان می کند. به همین علت بعد از مطالعه این کتاب دیگر همان نگاه سطحی و سرسری سابق را به آدم ها نخواهید داشت و عمیق تر درباره خودتان و دیگران می اندیشید و در نتیجه در دام فریب کاری های عده ای از افراد و ظاهر خوش رنگ و لعاب آنها نمی افتید.

اما غیر از این، مطالعه این کتاب کارکرد دیگری هم دارد و آن شناخت عمیقتر خویشتن است. مزیت این قسمت آن است که خودتان و احتمالا جنبه های تاریک تر وجودتان را می پذیرید و در نتیجه با خویشتن به صلح و یکپارچگی می رسید. اما کار همین جا به پایان نمی رسد و این کتاب به شما کمک می کند تا انرژی حاصل از جنبه های تاریک وجودتان را مبدل کنید و آن را به کار یا عملی مثبت و پرحاصل بزنید.

خلاصه کتاب

زندگی ما به روابطمان با مردم بستگی دارد به همین دلیل دانستن اینکه چرا مردم کاری را که انجام می‌دهند، مهم‌ترین قدرتی است که می‌توانیم داشته باشیم. کلمات رابرت گرین در کتاب قوانين سرشت انسان مانند فانوسی هستند که مسیر شناخت انگیزه‌های دیگران را برای ما روشن می‌کنند. با استفاده از راهنمایی‌ های او می‌توانید قدرت درک انگیزه ها و محرک‌های افراد را پیدا کنید درحالی‌که حتی خودشان از آن‌ها آگاه نیستند.

این نویسنده پرفروش، با استفاده از مثال‌های تاریخی و شخصیت‌های مشهور به ما یاد می‌دهد چطور از احساسات جدا شویم تا خودمان را کنترل کنیم، چطور با دیگران همدلی کنیم تا بینشی نو به دست بیاوریم و در نهایت چگونه از خودمان در برابر هم نوایی با گروه محافظت کنیم. کتاب پیش رو به شکل‌های مختلفی به خوانندگان خود کمک می‌کند و از آموزه‌های آن می‌توان در محل کار، روابط شخصی و حتی مبارزات اجتماعی و مدنی استفاده کرد.

هر فصل از این کتاب به یکی از جنبه‌ها یا قوانين سرشت انسان می‌پردازد. عنوان قانون را روی آن‌ها گذاشته‌ایم، چون وقتی تحت‌تأثیر این نیروهای بنیادی قرار می‌گیریم، رفتاری نسبتاً مشخص و پیش‌بینی‌پذیر خواهیم داشت. هر فصل داستانی از یک یا چند شخصیت مشهور دارد که به کمک آن، قانونِ مرتبط با همان فصل شرح داده می‌شود. در ادامهٔ فصل ایده‌ها و استراتژی‌هایی دربارهٔ نحوهٔ مواجهه با خودتان و دیگرانی که تحت‌تأثیر این قانون قرار گرفته‌اند بیان شده است.

در پایان هر فصل نیز قسمتی وجود دارد دربارهٔ اینکه چگونه این نیروی انسانیِ پایه را به خروجی و دستاوردی مثبت، ثمربخش و پُرحاصل تبدیل کنیم؛ به‌ این‌ ترتیب یاد می‌گیریم بردهٔ منفعل سرشت انسان نباشیم، بلکه فعالانه در دگرگونی آن بکوشیم. گرین در تجزیه‌ و تحلیل زندگی و فلسفه‌های شخصیت‌های تاریخی مهارت دارد و نتیجه تحلیل او برای تمام افراد جامعه کاربردی است. کتاب قوانين سرشت انسان راهنمایی ست مفصل اما روان برای اینکه چگونه از اشتباهات رایج انسانی دور بمانید و مانند یک شطرنج‌باز ماهر، زندگی را پیش ببرید.

بخشی از متن کتاب

چقدر خوب میشد اگر می توانستیم به درون نگاه کنیم و به منشأ احساسات دردسر آفرین خود پی ببریم و بفهمیم چرا و چگونه این احساسات ما را به سوی رفتارهایی سوق میدهند که بعد از انجام دادنشان پشیمان می شویم. چقدر خوب میشد اگر می فهمیدیم چرا تا این اندازه چشم به داشته های دیگران داریم و بی اختیار در طلب همان چیزی هستیم که آنها دارند، یا چرا این قدر خود را وابسته به یک گروه می کنیم، تا جایی که افراد خارج از دایره اعضای گروه را پلید و بد کردار می دانیم؟ چقدر خوب میشد اگر می فهمیدیم چرا درباره خودمان و آن کسی که هستیم دروغ می گوییم، یا چرا ناخواسته دیگران را از خود می رانیم و تنها می مانیم؟

در صورتی که بتوانیم غریبه درون خود را بهتر و شفاف تر بشناسیم، آنگاه متوجه می شویم که او اصلا یک غریبه نیست، بلکه قسمتی از وجود خود ماست. همچنین در می یابیم که ما بسیار مرموزتر، پیچیده تر و جذاب تر از آنیم که خودمان تصور می کردیم. از طریق همین آگاهی است که می توانیم الگوهای منفی و مخرب را بشکنیم و خود را از بند آنها رها سازیم. در این صورت از توجیه و بهانه جویی دست برمیداریم و در نتیجه آن بهتر می توانیم رفتار و انتخاب های خودمان و آنچه را که بر ما می گذرد کنترل کنیم. داشتن چنین وضوح و شفافیتی درباره خودمان و دیگران موجب می شود از بسیاری جهات مسیر زندگی ما دستخوش تغییر شود.

اما قبل از پرداختن به آن باید درباره یک سوء برداشت رایج رفع ابهام کنیم: اغلب بر این باوریم که رفتار ما تا حد زیادی آگاهانه و به میل و اراده خودمان است. تصور اینکه بخشی از اعمال ما دست خودمان نیست ممکن است فکر ترسناکی باشد، اما در واقع این یک حقیقت محض است. ما تحت تأثیر نیروهایی از اعماق درون خود هستیم که به اعمال و رفتارمان جهت میدهند و ما را به رفتارهای بخصوصی وامی دارند، ضمن اینکه این نیروها پایین تر از سطح خود آگاهی ما فعالیت می کنند؛ لذا از عملکرد آنها آگاه نیستیم.

ما صرفا نتایج و خروجی ها را می بینیم. افکار، رفتار و خلق و خویمان- اما به خاستگاه آنچه موجب برانگیخته شدن عواطف و هيجاناتمان می شود و ما را به سوی رفتارهای معینی سوق میدهد دسترسی آگاهانه اندکی داریم. به عنوان مثال، هیجان خشم را در نظر بگیرید. ما معمولا یک شخص یا یک گروه را سبب برانگیخته شدن خشم خود می دانیم، اما اگر با خودمان صادق باشیم و اندکی درون خویشتن را بکاویم، متوجه می شویم که آنچه اغلب موجب تحریک خشم یا درماندگی ما میشود ریشه های عمیق تری دارد.

شاید این موضوع ریشه در کودکی ما داشته باشد یا زنجيرة بخصوصی از رویدادها یا شرایط به تحریک این هیجان منتهی شوند. اگر خوب بنگریم، می توانیم به الگوهای مشخصی پی ببریم؛ مثلا در می یابیم وقتی چنین یا چنان می شود، عصبانی می شویم. اما در لحظه ای که احساس خشم می کنیم، قوه تفکر یا عقلانیتمان به درستی کار نمی کند، بلکه فقط احساس خود را بیرون می ریزیم و انگشت ملامت را به سمت دیگران می گیریم. این را می توان به بسیاری از هیجاناتی که در ما برانگیخته میشوند تعمیم داد.

نقد کتاب قوانين سرشت انسان

کتاب قوانين سرشت انسان طوری طراحی شده است تا شما را با تمام جنبه‌های رفتار انسان آشنا کند و علل ریشه‌ای این رفتارها را روشن سازد. اگر بگذارید این کتاب راهنمای شما باشد، در آن صورت اساساً آدم‌ها را جور دیگری خواهید دید و شیوهٔ کاملاً متفاوتی را در تعامل و رویارویی با آن‌ها اتخاذ خواهید کرد. این کتاب راهنمای رمزگشایی از چهرۀ پنهان آدم‌ها است.

رابرت گرین نگارش کتاب حاضر را پس از کتاب چیرگی آغاز کرد و این فرایند شش سال به طول انجامید. او اندکی بعد از اتمام نگارش کتاب سکته نسبتا وسیعی کرد و خطر بزرگی را از سر گذراند. خودش در مصاحبه ها می گوید همین اتفاق ایده اولیه کتاب بعدی اش شده که درباره آگاهی از میرایی انسان و کوتاه بودن زندگی و در نتیجه استفاده تمام و کمال از فرصت هایی است که هم اکنون در اختیار داریم.

جالب است بدانید رابرت گرین برای نوشتن کتاب قوانين سرشت انسان، حدود ۳۰۰ کتاب را مطالعه کرده است. 

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,400 بار

Robert%20Greene%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: قوانين سرشت انسان

(قوانین طبیعت انسان)

راهنمای رمزگشایی از چهره پنهان آدم ها

نویسنده: رابرت گرین

مترجم: آرسام هورداد

تعداد صفحات کتاب: 833 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 111.24 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

روزی ورنر، رادیوی بسیار ساده ای پیدا می کند و همین اتفاق، مسیر زندگی اش را تغییر می دهد. او رفته رفته، در ساخت و تعمیر وسایل رادیویی خبره و متخصص می شود و همین توانایی منحصر به فرد، او را وارد سازمان جوانان هیتلر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 705
کتاب جهان در پوست گردو در زمینه فیزیک نظری است که برای مخاطب عام نوشته شده‌است. این کتاب تاریخچه و اصول فیزیک نوین را بیان می‌کند و به مطالب گوناگونی در ارتباط با مکانیک کوانتومی و نظریه ریسمان می‌پردازد. انسان همیشه در جست‌ وجوی کشف رازهای جهانی بوده...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 3031

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *