آینده ی تو

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کتاب آینده ی تو (nbookcity.com)

دانلود کتاب آینده ی تو

کتاب آینده ی تو اطلاعات مفید زیادی در مورد هدف، برنامه ریزی و موفقیت برای هر خواننده ای ارائه می دهد.

اگر در حال خواندن این کتاب هستید، امیدوارم وضعیت شما زیاد وخیم نباشد، ولی واضح است که نیاز به کمی توصیه در مورد آیندۀ خود، مرتبط با شغل یا امنیت یا اضطراب شما از فناوری، سیاست یا اقتصاد دارید. شاید نگران روابط خود با کودکان و والدین خود هستید. یا ترس از آینده دارید: همه‌گیری، جنگ، بیماری و البته مادر همه مشکلاتْ مرگ. برایان دیوید جانسون می‌تواند به شما کمک کند. آینده را به شما نمی‌گوید، ولی می‌تواند روش کمک برای درک آن، شامل گام‌های مشخصی که باید به سمت آیندۀ دلخواه خود بردارید – یا حداقل کمی بهتر و کنترل‌شده‌تر از آنچه در پیش گرفته‌اید را به شما یاد دهد.

دشوارترین مرحله، برداشتن اولین گام است. می‌توانید به نویسنده اعتماد کنید. آسان نیست. ولی شما می‌توانید انجامش دهید. در مورد آینده، نگرانی وجود دارد. به زمان و انرژی‌ای که صرف نگرانی از چیزی که اتفاق نیفتاده و شاید هرگز اتفاق نیفتد می‌کنید فکر کنید. بهتر است این انرژی را صرف ساختن یک آیندۀ مثبت و ماندگار نمایید. حتی بعد از چندین سال آینده‌پژوهی، خود نویسنده هم گاهی اوقات نگران هست و دلیل نوشتن این کتاب نیز همین است.

خلاصه کـتاب

برایان دیوید جانسون در کتاب آینده ی تو به دو مورد پرداخته است: اول اینکه چگونه یک آینده‌ای داشته باشیم که از آن پس احساس خوشبختی کنیم و دوم اینکه هر کسی سعادت خود را رسیدن به اهدافش می داند. در قسمت دوم کتاب تصویری از زندگی آینده‌تان را به نمایش می کشد که به اهدافتان رسیده اید، یعنی راه‌های رسیدن به اهداف را یادآوری و آموزش می دهد.

چشم‌هایتان را ببندید و آینده‌ی خود را تصور کنید. چه می‌بینید؟ برایان دیوید جانسون در کتابش بینشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با به‌ کارگیری آن می‌توانید آینده‌ی مطلوب خود را رقم بزنید. این اثر راهنمایی کاربردی برای دست‌یابی به زندگی دلخواه شماست و توانسته الهام‌بخش افراد گوناگونی در سرتاسر جهان باشد. گفتنی‌ست این اثر شگفت‌ انگیز یکی از جلدهای مجموعه‌ی «زندگی و کسب و کار موفق برای همه» است.

نویسنده‌ی کتاب آینده ی تو سال‌های زیادی را صرف هدایت دولت‌ها، شرکت‌های و سازمان‌های متعدد کرده تا بتوانند گام در مسیر موفقیت بگذارند. اکنون، او از مهارت فوق‌العاده‌اش بهره گرفته تا به شما کمک کند که بهترین خودتان باشید و به آن جایگاهی دست یابید که همیشه می‌خواستید. برایان جانسون نه گوی جادویی دارد و نه می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. بلکه روش‌های او کاملاً مبتنی بر علم است. گفتنی‌ست که این اثر اولین بار در سال 2021 منتشر و به یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری تبدیل شد.

بخشی از متن کتـاب

 آینده توسط مردم ساخته می شود. در فصل قبل شما را از این حقیقت آگاه کرده ام. حالا می خواهم شما را به حقیقت اصلی دیگری از آینده پژوهی رهنمون شوم: آینده محلی است. دقیقا منظور من از این جمله چیست؟ وقتی با مخاطبان عام صحبت می کنم، این سوال را به صورت دیگری بیان می کنم: فکر می کنید آینده در حال حاضر کجا ساخته می شود؟ اکثر افراد یک آزمایشگاه را در سیلیکون ولی یا راهروهای قدرت در واشینگتن یا کارخانه ای دور در چین را تصور می کنند.

به ندرت این امکان را در نظر می گیرند که آینده ممکن است هر روز در حیاط خانه ی آنها ساخته شود. این گام منطقی بعدی در نظریه آینده پژوهی است. اگر آینده توسط مردم ساخته میشود و مردم در مکان های فیزیکی وجود دارند، پس آینده باید محلی باشد. به بیان دیگر، آینده زمانی ساخته می شود که افراد مشتاق با هم در یک اطاق جمع شوند، آستین ها را بالا بزنند و به یک دید مشترک برسند. اطاق می تواند مکان فیزیکی یا مجازی، به صورت تماس ویدئویی یا از طریق یک بستر رسانه اجتماعی باشد.

مسئله ی مهم این است که به منظور ساختن آینده، باید در مکان و زمان درست باشید. ممکن است واضح به نظر برسد. ولی با افراد زیادی ملاقات کرده ام که آینده ی خود را به دلیل انتخاب مکان اشتباه معلق کرده اند. احتمال داشته به دلیل کار در صنعت اشتباه شغل خود را از دست بدهند. یا نتوانستند عشق را پیدا کنند چون در شهر اشتباهی زندگی می کردند. با سلامت آنها تهدید شده، چون در چرخه ی اجتماعی اشتباهی گرفتار شده اند که باعث شده سبک زندگی اشتباهی را انتخاب کنند.

نقد کتاب آینده ی تو

همه‌ی ما تصور منحصربه‌فردی از آینده‌ی خود داریم. شاید تصویر شما از آینده‌ یک فرد مسن باشد که در خیابان یک شهر دورافتاده و یا کنار دریا مشغول قدم زدن است. اگر فرزندی دارید، احتمال دارد آن‌ها را به همراه نوه‌هایتان تصور کنید. در هر حال، هر تصوری که از آینده داشته باشید قابل دست‌یابی است. تنها باید با نگاهی واقع‌بینانه و دانستن یک‌سری نکات پیش بروید تا «منِ بهتری» را در آینده بسازید.

اگر مثل اغلب مردم هستید، از فکر کردن به آینده دچار اضطراب می‌شوید. احتمالاً‌ رویاهایی در سر دارید که دلتان می‌خواهد در چند ماه، سال یا چند دهه‌ی آینده به آن برسید. اما مسأله‌ی مهم این است که در واقع شما نمی‌دانید چه چیزی ممکن است در انتظار شما باشد. متأسفانه این دلهره بر نحوه‌ی تصمیم‌گیری امروز شما تأثیر می‌گذارد و شما می‌مانید و یک زندگی پرحسرت و نامطلوب. شاید شما نیز از آن گروه افرادی باشید که به سرنوشت عقیده دارند.

برایان دیوید جانسون در کتاب آینده ی تو به ما نشان می‌دهد که اعتقاد به سرنوشت در بهترین حالت نوعی تسلیم شدن و کنار آمدن است. هر آن چیزی که درباره‌ی آینده به شما گفته‌اند، اشتباه است. چرا که شما قابلیت آن را دارید که سرنوشتی مطلوب برای خود رقم بزنید.

وقت آن رسیده که با کتاب آینده ی تو همراه شوید و در طرز فکر خود تجدید نظر کنید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 198 بار

Brian%20David%20Johnson%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: آینده ی تو

از ترس رها شو و آینده ی دلخواه خود را بساز

نویسنده: برایان دیوید جانسون

مترجم: سیده ژاله موسوی نصر

تعداد صفحات کتاب: 241 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.24 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

راوی رمان كه با پرسه زدنش در شهر اسلو همیشه با چند نفر خاص مواجه می شود، هیچ وقت از نگاه دیگران خارج نیست و دائم خودش را زیر ذره بین آدم های اطرافش می بیند و به دنبال چاره یی است كه خودش را برای آنها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 983
کتاب، از ما می‌خواهد تا گربه را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم. اما چگونه؟ نویسنده در هر قدم همراه ما می‌آید و یک فلسفه شخصی را که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند، در اختیار ما قرار می‌دهد. این کتاب پر است از نقل...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 972

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *