جهانی بدون فقر

جهانی بدون فقر (nbookcity.com)

دانلود کتاب جهانی بدون فقر

دکتر محمد یونس، برنده جایزه صلح نوبل و مبدع وام های خرد، تجربه خود در مبارزه با فقر و راه اندازی بانک گرامین (موسسه ای که وی برای اعطای وام های خرد تاسیس نمود) را در کتاب جهانی بدون فقر جز به جز شرح می دهد. محمد یونس یکی از منتقدان نظام بازار آزاد و اقتصاد سرمایه داری است با این حال آنقدر هم چپ نیست که بتوان او را یک مارکسیست نامید. ولی در هر صورت اهداف: برابری اجتماعی، حمایت از فقرا، بهداشت همگانی بیشتر مفاهیمی دست چپی هستند و همخوانی با اندیشه های سوسیالیستی دارند. محمد یونس در همین کتاب می گوید:

«حتی در آمریکا، که به ثروتمندترین کشور دنیا مشهور است، پیشرفت اجتماعی مأیوس کننده بوده است. پس از دو دهه رشد آهسته و کند، تعداد افراد فقیر در چند سال اخیر افزایش یافته است. حدود ۴۷ میلیون، تقریباً یک ششم جمعیت، بیمه درمانی ندارند و برای گرفتن کمترین خدمات درمانی مشکل دارند.

قسمتی از پیشگفتار

کسب و کار اجتماعی نوعی تجارت است که برای رسیدن به یک هدف اجتماعی طراحی شده است. در این مورد خاص، هدف بهبود تغذیه خانواده های فقیر در روستاهای بنگلادش است. در این نوع تجارت سود سهام وجود ندارد. شرکت، محصولات را با قیمتی می فروشد که بتواند خودش را تامین کند. صاحبان شرکت، می توانند مقداری که سرمایه گذاری کرده اند را در طول یک دوره زمانی دریافت کنند، اما هیچ درآمدی به سرمایه گذاران به شکل سود تعلق نمی گیرد. به جای آن، هر سود یا درآمد تولید شده به منظور توسعه سرمایه گذاری، برای ایجاد محصولات یا خدمات جدید و انجام دادن کارهای خوب برای جهان در آن تجارت باقی می ماند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. کودتای رضاخانی
  2. رمان رستاخیز
  3. آشپزی گیاهی سارا
  4. زندگی و زمانه شاه

تعداد بازدید: 1,271 بار

Muhammad Yunus محمد یونس

عنوان کتاب: جهانی بدون فقر

نویسنده: دکتر محمد یونس

تعداد صفحات کتاب: 131 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.29 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

این اثر شامل داستان هایی هیجان انگیز است که شما را به سفری شبیه سوار شدن بر چرخ و فلک می برد و احساساتی را در شما برمی انگیزاند که شاید مشابه آن را در ترسیم عشق در شرایط ناآشنا تجربه نکرده اید...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 212
در زندگی روزمره، کمتر پدیده و موضوعی را می‌توان یافت که به اندازهٔ روابطی که با دیگران برقرار می‌کنیم، اهمیت داشته باشد. رابطه همان شاه‌کلید زندگی است که در وهلهٔ نخست به ما وعدهٔ خوشبختی می‌دهد و در گام بعد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1319

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *