انهدام یک قلب

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
انهدام یک قلب (nbookcity.com)

دانلود کتاب انهدام یک قلب

کتاب انهدام یک قلب، حاوی داستان هایی پرکشش و جذاب از اشتفان تسوایگ است که در سطح بین المللی معروف شده است.

نویسنده در این اثر، درون مایه هایی را به کار گرفته است که شاید برای خیلی از ما آشنا باشند؛ اما او آن‌ها را به شیوه‌ای مختص به خودش ساخته و پرداخته کرده. این نوآوری، داستان‌های او را، به داستان‌هایی جذاب و گاه شگفت آور تبدیل کرده است.

تسوایگ خالق کتاب فرار به جنگ، نویسندهٔ نامدار اتریشی، در سال 1881 در وین به دنیا آمد. او در دانشگاه فلسفه خواند و بخش زیادی از عمرش را در سفر به نقاط مختلف اروپا و جهان گذراند، با فرهنگ‌های گوناگون آشنا شد و چندین زبان آموخت. شاید همین تجربیات بود که به جهان داستانی‌اش عمق و غنا بخشید و او را به یکی از نویسنده های مهم قرن بیستم بدل ساخت.

خلاصه کتاب

کتاب پیش رو مجموعهٔ پنج داستان با نام‌ های «نامهٔ یک زن ناشناس»، «انهدام یک قلب»، «بازی خطرناک»، «بیست و چهار ساعت از زندگی یک زن» و «معلم سرخانه» است. هرکدام از داستان‌های این نویسنده روایتی بدیع و جذاب است که خواننده را به قلب یک زندگی می‌برد و با تجربه‌های متفاوت شخصیت‌های داستانش همراه می‌کند.

اشتفان تسوایگ یکی از پیروان فروید و مکتب فکری او بود و در این کتاب جنبه‌های روان‌شناسی بسیاری می‌توان یافت. هرکدام از این داستان‌ها ماجرای عجیب و جذابی است که خواننده را با گره‌های داستانی متفاوتی روبه‌رو می‌کند. هرکدام از داستان های مجموعه حاضر، حول موضوع مشخصی می‌چرخند؛ اما در نهایت همگی دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که سبک تسوایگ را از سبک سایر نویسندگان متمایز می‌کند.

داستان اول ایده ای دارد که مدت ها ذهن خواننده را به خود درگیر می کند و در این قصه با نوعی اغراق خوشایند مواجهیم. این ایده نشان می دهد که مخاطره آمیزترین شرایط برای انسان ها، بی تفاوتی است. چیزی بدتر از هرگونه خشونت، تصادف یا مرگ. وقتی فرد به وضعیت نادری از سکون درونی دست می یابد یا به بالاترین سطح صلح با خود و جهان می رسد، این امر گاهی منجر به بی تفاوتی مهلکی می شود که نویسنده آن را در اینجا به خوبی به تصویر کشیده است.

خواندن داستان کوتاه، مانند پرتاب شدن به دنیایی جدید است و این اتفاق، گاه آنقدر می‌تواند ناگهانی باشد که از خود بپرسید: دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟ کتاب انهدام یک قلب، اثر اشتفان تسوایگ، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که تأثیری چنین را بر خواننده به جای می‌گذارد.

بخشی از متن کتاب

در طول جاده ساحلی که سایه درختان عظیم سرو و درختان انبوه بلوط بر آن گسترده شده بود به راه افتادیم از میان شاخ وبرگ این درختان دریاچه با تکان مختصری برق میزد و می درخشید. کمی دورتر شهر بلاجیو همچون ابر سفیدی پدیدار بود. انوار رنگ پریده غروب خورشید آن را نمایان تر می ساخت و آن بالای بالا بر فراز تپه تیره رنگ، تاج درخشان دیوارهای ویلای سربللونی همانند نگین الماسی می درخشید. گرما کمی سنگین بود بدون آنکه این سنگینی غیر قابل تحمل جلوه کند.

درست مثل بازوی لطیف زنی، با ملایمت روی سایه ها تکیه داده بود و هوا را از شکفتن نامرئی گلها عطرآگین میساخت. هم صحبتم داستان خود را آغاز کرد: ابتدا میخواهم مطلبی را اقرار کنم قبلاً به شما نگفتم. سال گذشته را هم من در همین جا گذراندم در اینجا در کادنابیا. در همین ایام و در همین مهمانخانه این مطلب ممکن است باعث تعجب شما را فراهم سازد، به خصوص که برایتان تعریف کردم همیشه در زندگی ام با تکرار پیشامدها مخالف بوده ام.

ولی به حرفم گوش بدهید طبعاً آن وقت هم مثل امروز همین تنهایی را احساس میکردم. آن وقت هم همین آقای اهل میلان حضور داشت. همین آقایی که تمام روز را به ماهیگیری میگذراند تا شبانگاه دوباره ماهی ها را به آب بیندازد و فردای آن روز دوباره آنها را صید کند. دو بانوی سالخوردهٔ انگلیسی هم بودند که حضوری ساکت و گیاه مانند داشتند و کسی به بودن آنها توجهی نمی کرد.

علاوه بر این یک پسر جوان و خوش قیافه و یک دختر زیبا و رنگ پریده هم بودند که هنوز باور ندارم که دختر زن آن پسر می توانست باشد، چراکه به نظر میرسید همدیگر را خیلی عاشقانه دوست دارند، بالاخره یک خانواده آلمانی هم بودند، از اهالی آلمان شمالی با لهجه ای کاملاً مشخص. یک خانم مسن، استخوانی و بور شبیه به نان شیرینی با حرکات زاویه دار و ناخوشایند…

نقد کتاب انهدام یک قلب

کتاب انهدام یک قلب شامل داستان هایی هیجان انگیز است که شما را به سفری شبیه سوار شدن بر چرخ و فلک می برد و احساساتی را در شما برمی انگیزاند که شاید مشابه آن را در ترسیم عشق در شرایط ناآشنا تجربه نکرده اید.

علاوه بر این همجوشی بسیار هنرمندانه ای که در این کتاب به کار رفته است، حول احساسات می چرخد و موفقیت خود را در حالی که شما را در انتهای هر داستان متحیر می کند، به اثبات می رساند. این کتاب، به راستی اثری درخشان است.

لازم به ذکر است که تسوایگ در زمان حیاتش هم از شهرتی بسزا برخوردار بود و نوشته‌ هایش طرفداران پرشمار داشت. این شهرت تا به امروز ادامه داشته است و همواره آثار او در زمرهٔ بهترین آثار ادبی قرن گذشته قرار می‌گیرند.

اگر به خواندن داستان‌های کوتاه جهان علاقه مندید، کتاب انهدام یک قلب، انتخاب خوبی برای شماست.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 214 بار

Stefan%20Zweig%20 %D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A7%DB%8C%DA%AF

عنوان کتاب: انهدام یک قلب

نویسنده: اشتفان تسوایگ

مترجم: داود نوابی

تعداد صفحات کتاب: 220 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.68 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اگر تمایل دارید که در زندگی موفق‌تر باشید باید از مسیر انسان‌های سرشناس بروید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید؛ با این اوصاف کتاب درود بر خودم بهترین فرصت برای شماست تا در این مسیر قدم بردارید. پس از مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شوید...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 827
داستان مردی است که لحظه به لحظه بیشتر در جنون فرو می‌رود، او نام خودش را به‌خاطر نمی آورد و در یک منطقه سرد در خانه‌ای روستایی زندگی می‌کند، خانه روی یک جریان آب زیرزمینی ساخته شده است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *