دوست ترسناک من

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
دوست ترسناک من (nbookcity.com)

دانلود کتاب دوست ترسناک من

کتاب دوست ترسناک من به صورت کامل و جامع به موضوع غلبه بر ترس از حیوانات می‌پردازد و با راهکارها و تمرین‌های عملی کمک می‌کند که فرد کم کم ترس خود را کنار بگذارد.

ترس از حیوانات موضوعی رایج و شایع است که برخی به آن دچار هستند. حیوانات بسیاری در محیط شهری و حتی محیط روستایی وجود دارند که ممکن است انسان از آنها بترسد و این ترس زندگی او را مختل کند. اگر در اطراف خود و یا در خانواده خود کسی دارید که فوبیای حیوانات دارد، این کتاب به کاهش ترس او کمک می‌کند. بخشی از این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند به دیگران برای غلبه بر این ترس کمک کنند.

نویسندگان این کتاب از اساتید دانشگاه و از درمانگران حوزه اختلال اضطرابی هستند. دکتر مارتین آنتونی، استاد بخش روانشناسی و عصب‌شناسی رفتاری در دانشگاه مک‌مستر است. مدرک دکترای خود را در رشتۀ روانشناسی بالینی، از دانشگاه دولتی نیویورک دریافت کرد. دکتر آنتونی درحال حاضر مشغول پژوهش بالینی در حوزۀ اختلالات اضطرابی و تدریس و تحصیل است.

دیگر نویسنده این کتاب دکتر رَندی ای مک‌کیب است. او عضو برنامۀ علوم رفتار بالینی در دانشکدۀ علوم بهداشتی و استادیار بخش روان‌شناسی و عصب‌شناسی رفتاری در دانشگاه مک‌مستر است. نویسندگان کتاب دوست ترسناک من براین باور هستند که باید برای غلبه بر ترس مواجهه کنترل شده داشت. در تمرینات پیشنهادی آنان، فرد قدم قدم از ترس خود کم می‌کند.

خلاصه کتاب

اگر از ترس یک گربه خیابانی، مسیرتان را دورتر می‌کنید و یا هنگام نزدیک شدن یک زنبور چند متر آن طرف‌تر می‌پرید، باید بدانید که شما در دنیا تنها نیستید. ترس از حیوانات یا فوبیای حیوانات پدیده‌ای شایع و رایج است. اگر از مار می‌ترسید و در محیط زندگی‌تان ماری وجود ندارد، پس مشکلی ندارید، اما اگر در محیط زندگی و محل کار شما حیواناتی وجود دارد که ترس از آنها زندگی شما را آشفته کرده و حتی کابوس‌های وحشتناک می‌بیند، وقتش رسیده که فکری به حالش بکنید.

کتاب دوست ترسناک من در هشت فصل به راه‌های درمانِ ترس از خزندگان؛ دوزیستان، سگ‌ها، ماهی‌ها، موش‌ها، حشرات موذی، حلزون و نرم‌تنان، حیوانات وحشی، کرم ها و عنکبوت‎ها می‌پردازد. فصل‌های 1 و 2 در مورد طبیعت فوبیای حیوانات و فرضیه‌ هایی درخصوص چگونگی آغاز فوبیای حیوانات می‌پردازد. فصل‌های 3 و 4 به ارائۀ راهکارهایی برای آماده شدن برای درمان اختصاص داده شده است.

فصل 5 به بررسی راهکارهای درمان از طریق مواجهه‌درمانی برای غلبه بر فوبیای حیوانات می‌پردازد. فصل 6 راهکارهای تغییر در تفکرات اضطرابی درمورد حیوانات را بررسی می‌کند و فصل 7 به شما کمک می‌کند که برنامه‌ای برای حفظ بهبودی خود با گذشت زمان داشته باشید. فصل 8 برای اعضای خانواده یا دوستانی نوشته شده است که کسی را میشناسد که فوبیای حیوانات دارد و شاید بخواهند در درمان آن فرد برای غلبه بر ترس سهیم باشند.

کتاب‌ های متعددی در مورد فوبیا وجود دارد، اما کتاب دوست ترسناک من اولین کتابی است که به طور ویژه بر استراتژی‌های مربوط به غلبه بر ترس و فوبیا از حیوانات تمرکز می‌کند. این کتاب برای کسانی که ترس از یک یا چند حیوان دارند و خانواده آن‌ها طراحی شده است.

بخشی از متن کتاب

مزیت سریع تر پیش رفتن در روند درمان این است که زودتر بر مشکل خود غلبه می کنید. مشاهده سریع بهبود و پیشرفت خیلی انگیزه بخش خواهد بود. در نهایت سرعت انجام روند درمان با شما است. توصیه می کنیم که با سرعت موردنظر خودتان در این مسیر حرکت کنید. در محیط های درمانی طبیعی است که فردی تنها بعد از چند جلسه درمان حیوانی را که از آن می ترسد در دست بگیرد. اگر بدون حضور درمانگر مشغول انجام مرحله های درمان هستید، زمان بیشتری خواهد برد.

نکته کلیدی این است که موارد سخت تر را آن قدر انجام دهید تا دیگر برایتان سخت نباشد. وقتی میخواهید برای شروع روند تصمیم بگیرید بهتر است با موردی شروع کنید که چالش برانگیز باشد، اما خیلی به شما فشار نیاورد. اگر فکر می کنید می توانید با موردی بالاتر شروع کنید، نیازی نیست با آخرین مورد موجود در فهرست خود درمان را شروع کنید. برای مثال اگر میخواهید مواجهه درمانی خود را با نزدیک شدن به پرندگان موجود در قفس آغاز کنید، نیازی نیست که مورد آسانتری مثل تماشای عکس پرندگان را امتحان کنید.

نکته اینجاست که باید از بالاترین مورد از فهرست ترتیبی خود که قادر به انجامش هستید شروع بکنید و باید با سرعتی پیش بروید که برایتان چالش برانگیز، اما قابل کنترل، باشد. توصیه ما این است که تمرین های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و منتظر نشوید تا زمانی که احساس راحتی بیشتری دارید آن را انجام دهید. تمرین های مواجهه درمانی چندان راحت نیستند و تقریباً هیچ وقت بدون چالش ظاهر نمی شوند. خوب است که تمرین خود را مثل هر نوع قرار ملاقات دیگری از قبل در تقویم خود یادداشت کنید در غیر این صورت به تعویق انداختن تمرین خیلی راحت خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که به خصوص در مرحله های اولیه درمان که نیاز به ترتیب دادن محل تمرین دارید نیروی کمکی شما در تاریخ و زمان مورد نظر شما وقت داشته باشد. یکی از عواملی که بر موثر بودن درمان شما تأثیر خواهد گذاشت میزان قابل پیش بینی بودن مواجهه با حیوان است. متأسفانه حیوانات ذاتاً غیر قابل پیش بینی هستند. آنها میتوانند همیشه با حرکت و صدایشان شما را غافلگیر کنند. پیش از آغاز هر تمرین اطمینان حاصل کنید که احتمال غافلگیر شدن…

نقد کتاب دوست ترسناک من

ممکن است برخی از مخاطبان کتاب دوست ترسناک من از حیوانات مختلف بترسند این درحالی است که حضور حیوانات خانگی در فضای زندگی روندی افزایشی به خود گرفته و بسیاری در خانه‌های خود از حیوانات نگهداری می‌کنند. گاهی ترس از حیوانات باعث کاهش تعاملات انسانی و رفت و آمد طرفین می‌شود. از سوی دیگر ممکن است برخی علاقه داشته باشند در خانه خود حیوان خانگی داشته باشند، ولی ترس از حیوانات آنان را از این تصمیم منصرف کند.

البته بسیاری نیز در اجتماع از برخورد با حیوانات خانگی وحشت دارند. برخی از این ترس‌ها به شکل مزمن در مورد ترس از حشرات بروز می‌کند و حتی منجر به بروزاختلال در زندگی شخصی می‌شود. از آن جایی که هیچ مرجع درست و قابل ذکری برای درمان این ترس‌ها وجود ندارد. این کتاب می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

کتاب دوست ترسناک من حتی می‌تواند مورد استفاده روانشناسان و متخصصان بالینی کشورمان قرار گیرد که با انواع اختلال‌های فوبیایی سرکار دارند. آن‌ها می‌توانند از این راهکارها می‌توانند برای درمان مراجعین خود استفاده کنند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 297 بار

Martin%20M%20Antony%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%D9%90%D9%85%20%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86%DB%8C

عنوان کتاب: دوست ترسناک من

چگونه بر ترس از سگ ها، مارها، موش ها، زنبورها، عنکبوت ها و حیوانات دیگر غلبه کنیم

نویسنده: مارتین آنتونی و رندی ای مک کیب

مترجم: پریسا کریم زاده

تعداد صفحات کتاب: 102 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.96 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب کارگران دریا یا رنجبران دریا، رمانی نوشته ی ویکتور هوگو است که نخستین بار در سال 1866 به چاپ رسید. هوگو در سال 1855 در حال فرار از اتهامات، و آزار و اذیت های سیاسی بود. این نویسنده ی بزرگ به جزیره ی گرنسی پناه آورد که از تاریخی ترین و زیباترین جزیره ها...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1981
این رساله ی سرشار از حکمت و رهایی بخش، عصاره ی حکمت های باستانی برای آدمیان در هزاره هاست، همان طور که تاثیر آن از مونتنی تا آگامبن دیده می شود. فلسفه ی چگونه بودن و زیستن سیسرون...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 268

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *