انسان ها در عصر ظلمت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
انسان ها در عصر ظلمت (nbookcity.com)

دانلود کتاب انسان ها در عصر ظلمت

هانا آرنت در کتاب انسان ها در عصر ظلمت هراس خود را این چنین بیان می نماید:

در جهانی این چنین سرد و سیاه شده زیر سایه «شر»، از فهم جهان و «شر» بازمانیم و نتوانیم زیستن در جهان و با دیگران را در جام تحمل خود بگنجانیم؛ چرا که تحمل ناپذیریِ بودن در جهان و با دیگران به نفی تمدن و پایان انسانیت می انجامد.

آرمان او آشتی دادن ما با جهان و بیگانگی زدایی میان آدمیان به رغم شر است. بدون در نظر گرفتن این دل مشغولی ژرف، خواننده آثار آرنت، در فهم بیش تر کتاب ها و جستارهای او ناکام می ماند. آرنت ما را با مساله ای بنیادی آشنا می سازد که از دیر هنگام تاکنون، موتور محرکه اندیشه ها و ایده های الهی و فلسفی بوده است: آیا انسانی که مدام زیر دیوار خم شده زمان و در انتظار پایان خود نشسته و در معرض بیماری، صاعقه، زلزله، سیل طبیعت و قتل، خیانت و جنایت هم نوعان خویش است، می تواند به شکلی جهان را بفهمد که به زیستن در آن بیرزد؟

معرفی نویسنده

از دیگر آثار برجستهٔ آرنت می توان به دربارهٔ انقلاب، پرسش‌هایی دربارهٔ اخلاق و حقیقت و دروغ در سیاست اشاره کرد. هانا آرنت نخستین نظریه‌ پردازی است که توتالیتاریسم را به عنوان سنخ تازه‌ای از حکومت مطرح می‌سازد. او همچنین از پژوهشگران پیگیر مفهوم امپریالیسم است.

آثار هانا آرنتدر دفاع از خرد و منزلت آدمی نوشته شده‌ است. او همچنین به عنوان الگویی موفق از سوی جنبش زنان مورد ستایش قرار گرفته‌ است. آرنت با یکسری از نامدارترین متفکران و روشنفکران هم‌عصر خود در ارتباط و تبادل فکری بود. آرنت با آنکه هیچ‌گاه تلاش نکرد شاگردان و مریدانی بیاید و مکتب فکری تأسیس کند، آموزگاری بزرگ بوده‌ است که چشم خوانندگانش را به روی اشکال تازه‌ای از نگریستن به جهان و امور بشری باز می‌کند.

تعداد بازدید: 2,811 بار

Hannah Arendt هانا آرنت

عنوان کتاب: انسان ها در عصر ظلمت

نویسنده: هانا آرنت

مترجم: مهدی خلجی

تعداد صفحات کتاب: 334 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.95 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب نه قضاوتی‌ست، نه یادبودی برای مادری، نه تصویری به کمال که نویسنده، و خواننده، بتوانند پس از به پایان رساندنش نفس راحتی بکشند، بلکه وصفی زخمی‌ست باز و هولناک با مواضعی نامتعارف؛ چنان‌که...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 449
مترجم سعی در جمع آوری داستان هایی داشته که خواننده را در خود غرق کند و از زمان و مکانی که در آن قرار دارد غافل سازد و آن چنان جذاب باشد که مخاطبش گذر زمان را احساس نکند و...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 224

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *