تدارک و تهیه غذا

آخرین ویرایش: 1 ماه قبل
تدارک و تهیه غذا (nbookcity.com)

دانلود کتاب تدارک و تهیه غذا

در کتاب تدارک و تهیه غذا درباره ی ویژگی ها، خواص و نحوه ی آشپزی با سبزی ها، میوه ها، غلات، شیر و فرآورده هاى آن، گوشت ماکیان و ماهى، تخم مرغ و چربی ها به طور کامل آموزش داده شده است.

این کتاب تالیف شهرزاد رکنی و تلما ذوقی و یکی از دروس رشته مدیریت خانواده شاخه آموزش فنی و حرفه ای می باشد.

بخشی از متن کتاب

در این مجموعه چگونگی کنترل و نظارت حلقه های چرخۀ تهیه غذا برای هر گروه از گروه های اصلی غذا توضیح داده شده است ولی در میان گروه های غذایی، فصل سبزی ها که اولین فصل از کتاب تدارک و تهیه غذا است مجموعه کاملتری از عوامل موثر بر حلقه های چرخه تهیه غذا را با توضیحات بیشتر در اختیار فراگیر قرار می دهد.

فشردگی مطالب در فصول دیگر به منظور جلوگیری از تکرار آن، صورت گرفته است. یا این کوشش امکان تهیه و تنظیم مجموعه ای از دستورالعمل های غذایی بومی و استاندارد متنوعی فراهم می شود که به عنوان مکمل در کنار مطالب اصلی کتاب تدارک و تهیه غذا  در اختیار همگان در سراسر کشور قرار می گیرد.

در عین حال آشنایی موجب خواهد شد که مولفان با ویژگی های برخی غذاهای بومی و منابع و امکانات تهیه و تدارک غذا با فرصت استفاده از امکانات مهم چرخه دسترسی محلی به غذا را فراهم آورند، این عمل امکان انتقال تکنیک و دانش بومی به مناطق دیگر را فراهم آورده و باعث ارتقای فرهنگ مصرف می شود.

مسئله دقت در مواد خوراکی و تهیه آن واقعیتی است دارای اهمیت بهداشتی زیاد و هر گونه سهل انگاری از سوی فروشندگان مواد غذایی زیان غیرقابل جبرانی را به خریداران وارد می نماید. از حقیقت متن آیه چنین استفاده می شود که انسان ها از قدیم الایام برای تهیه خوراک خویش سعی و تلاش بیشتری می کردند هم از جنبه حلال بودن آن هم از لحاظ بهداشتی بودنش مطمئن باشند تا از سلامت کامل برخوردار گردند.

از جمله مهمترین وظایف زنان در امر مراقبت و پرستاری از اعضای خانواده، مخصوصا کودکان، نظارت و کنترل بر چرخه تدارک و تهیه غذاست. نیروی انسانی کارآ، حاصل تغذیه بهینه در دوران جنینی و کودکی به طور خاص و همچنین در طول سالهای مفید زندگی می باشد.

با توجه به مسئولیت پرورش جنین که به حکم خداوند به زنان واگذار شده و همچنین ادامه این مسئولیت الهی که تا دو سال اول زندگی کودک بر عهده مادران است، مراقبت تغذیه ای آغاز زندگی انسان به عهده زنان می باشد و این یک مسئولیت غیرقابل انکار است …

در پایان امیدواریم از خواندن کتاب تدارک و تهیه غذا لذت ببرید. همچنین در صورت تمایل می توانید نگاهی به  سایر کتاب های آشپزی شهر کتاب بیاندازید.

کتاب تدارک و تهیه غذا

عنوان کتاب:  تدارک و تهیه غذا

مؤلفان: شهرزاد رکنی و تلما ذوقی

تعداد صفحات کتاب: 264 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.66 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

این مجموعه تایید می کند که قبانی یک قهرمان موفق در زمینه ی حقوق زنان است که زیبایی را با آزادی و عدالت برابر کرده و با به چالش کشیدن سرکوب ظالمانه ی زنان در فرهنگ خود، زنان را با تمام قدرت و شکوه در شعر خویش پاس می دارد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 522
کتاب کشتار ارمنیان ترکیه کتابی تاریخی است در مورد کشتار ارمنی ها که سال ها قبل اتفاق افتاد. این کتاب روایت این موضوع را برهده دارد و تلاش می کند با متن خود دیگر چنین فجایعی را در جامعه بشری نبینیم.
بروزرسانی: 5 روز قبل
تعداد بازدید: 571

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *