مستطاب آشپزی جلد دوم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کتاب مستطاب آشپزی جلد دوم (nbookcity.com)

دانلود کتاب مستطاب آشپزی جلد دوم

مستطاب آشپزی جلد دوم اثر نجف دریابندری است. شاید بهتر باشد معرفی کتاب را با این سوال شروع کنیم که شما از یک کتاب آشپزی چه انتظاری دارید؟ بیشتر از آن که غذاها را فهرست کند و دستور پختی برای هر کدام داشته باشد؟

بعضی‌ها شاید خوش‌ذوق و مشکل‌پسندتر باشند و توقع عکس‌های جذاب هم داشته باشند و بعضی‌ها که حرفه‌ای‌تر نگاه می‌کنند، فوت کوزه‌گری یا بهترین تکنیک‌های طبخ انواع مواد غذایی را هم در کنار دستور پخت گام‌ به‌ گام هر غذا از نویسنده طلب می‌کنند. واقعیت این است که اگر بخواهید بعد از مواجهه با کتاب مستطاب آشپزی، کتاب آشپزی دیگری تهیه کنید، بسیار سخت‌گیرتر خواهید شد!

ویژگی های کتاب دریابندی

نجف دریابندری با کتاب مستطاب آشپزی جلد دوم درواقع توقع مخاطب را بالاتر برده است. معمولا در بیشتر کتاب‌های آشپزی، نویسنده سعی می‌کند اطلاعات و دستورها را طوری در اختیار مخاطب قرار دهد که انگار با فردی بدون کوچکترین تجربه در آشپزی صحبت می‌کند. همه‌چیز با شرح و تفصیل است. نویسنده هیچ‌چیز را به‌عنوان دانش پیش‌فرض مخاطب از قلم نمی‌اندازد. به این ترتیب کتاب می‌تواند برای فردی هم که برای اولین بار با هدفی جز باز کردن در یخچال و خیره شدن به محتویات آن، وارد آشپزخانه می‌شود، کاربردی باشد!

بگذریم از این که در بعضی کتاب‌ها حتی همین اصل بدیهی هم رعایت نمی‌شود و اطلاعات تخصصی بی‌جا فقط خواننده را سردرگم می‌کند. دریابندری ضمن واقف بودن به این اصل، بیش ازپیش به مخاطب یک کتاب آشپزی احترام می‌گذارد. او را لایق دانستن اطلاعاتی می‌داند که نه‌تنها پس از مدتی سروکله زدن با مواد و وسایل آشپزی، نتیجه خوشمزه‌ای پیش روی خود ببیند، بلکه از این کار لذت هم برده باشد.

توصیه ی خواندن کتاب 

در کتاب مستطاب آشپزی از مکاتب آشپزی سخن به میان آمده است اما اینطور نیست که حوصله‌ تان را سر ببرد (اصولا کمی بعید است یک فارسی‌ زبان از قلم دریابندری خسته شود) با این وجود دریابندری محض احتیاط در ابتدای مفصل‌ترین بحثش که مربوط به آشپزی ایرانی است، به مخاطبان اخطار داده است: خوانندگانی که حوصله‌ی خواندن بحث های تاریخی را ندارند بدین وسیله از خواندن بخش هایی از این فصل معاف می شوند.

تعداد بازدید: 13,236 بار

مستطاب آشپزی nbookcity.com

عنوان کتاب: مستطاب آشپزی از سیر تا پیاز (جلد دوم)

گردآورنده: نجف دریابندری

با همکاری: فهیمه راستکار

تعداد صفحات کتاب: 982 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.5 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مادام که مردم می‌اندیشند ابتدا بهشت عدنی بوده که در آن یک افعی زندگی میکرده و آن افعی با آدم و حوا حرف زده و آنها را فریب داده و اینکه در آن باغ چیزی شبیه به هبوط رخ داده است و این...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 278
نویسنده در این کتاب قصه موش و گربه، داستان موش و گربه عبید زاکانی را کمی دستکاری کرده و از اصطلاحات طنز و خنده‌دار امروزی در آن استفاده کرده است. در واقع حسین‌پور با این منظومه یک بازی مفرح و خنده‌ دار کرده است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 393

6 پاسخ

  1. وقت بخیر مم حساب vip گرفتم دانلود میکنم ولی در دانلود ها چیزی نمایش داده نمیشه

    1. با سلام، لینک دانلود چک شد و سالمه!
      به درخواست شما فایل pdf این کتاب را برایتان ایمیل کردیم؛ لطفا بررسی کنید در صورت بروز هرگونه سوالی با کمال میل در خدمتیم.

  2. من حساب وی ای پی گرفتم اما لینک دانلود قابل مشاهده نیست برام

    1. درود
      به وبسایت شهر کتاب خوش اومدید
      اشتراک شما فعال شد، صفحه مورد نظرتون رو رفرش کنید، در صورت بروز هر گونه مشکلی با کمال میل در خدمتتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *