سن نفرت انگیز

آخرین ویرایش: 9 ماه قبل
سن نفرت انگیز (nbookcity.com)

دانلود کتاب سن نفرت انگیز

تمامی داستان‌های کتاب سن نفرت انگیز خواندنی، بی‌نهایت زیبا و قابل تامل هستند.

آرتوش بوداقیان در این مجموعه، آثاری را جمع آوری و ترجمه کرده است که هم نویسنده هایش در دنیا معروف و نامدار هستند و هم سبک نگارش‌شان متفاوت و بسیار تاثیرگذار است.

مطالعه داستان های کوتاه این مجموعه می‌تواند اوقات خوشی را برای هر خواننده‌ای تداعی کند. عنوان داستان‌های کتاب سن نفرت انگیز بدین شرح است:

  • «شب اول» از لوئیجی پیر آندللو
  • «بچه زیادی» و «زالو» از آلبرتو موراویا
  • «سن نفرت انگیز» از نیوا فومیو
  • «یک تکه گوشت» از جک لندن
  • «جعبه‌ها» از ریموند کارور
  • «ناطق زبردست» از آنتون چخوف
  • «پایین شهر» از هایاشی فومی‌کو.

خلاصه کتاب

داستان‌های کتاب سن نفرت انگیز به طور کلی در داشتن مضامین و درون‌ مایه‌های نزدیک به هم اشتراک دارند. در تمامی این 8 داستان تاثیر بد و نیمه مخفیانه‌ی نظام‌های سرمایه داری و پیشرفت غیرانسانی و افسار گسیخته‌ی علم نه در جهت بشر، بلکه در جهت نابودی محیط زیست، مورد تحلیل قرار می‌گیرد. فقر، بی‌عدالتی و دیگر فجایع انسانیِ حاصل از این اتفاقات، برای افراد بی‌قدرت و خارج از دایره‌ی نظام‌های حاکم، از جمله کلیدواژه‌های اصلی مضامین این داستان‌ها هستند.

به عنوان مثال در داستان «شب اول» روایتی تراژیک از زندگی دختری فقیر به نام ماراستلا را می‌خوانیم که به علت فقر و یتیم بودن، مجبور به ازدواج با فردی مسن اما پولدار شده است. «بچه‌ی زیادی» داستانی قابل تامل از دودلی خانواده‌ای بسیار فقر است که می‌خواهند نوزادشان را پشت در کلیسایی رها کنند.

در «سن نفرت انگیز» داستانی با زاویه‌ی دیدی کاملا متفاوت از سالمندی، به خصوص در کشور ژاپن، می‌خوانیم. در این داستان شرح مصائب و گرفتاری‌هایی که مادربزرگ پیری به نوه‌هایش تحمیل کرده است را، می‌خوانیم. «یک تکه گوشت» نیز حکایتی فلسفی و جهان‌بینانه از مبارزه ‌و مقابله‌ی یک بوکسور پیر و از رمق افتاده با یک بوکسور جوان را شاهد هستیم.

بخشی از متن کتاب

تام کینگ روی صندلی تق و لقی کنار پنجره نشست. صندلی زیر سنگینی‌اش به جیرجیر افتاد. پیپش را بی‌اراده به دهان گذاشت و دستش را به جیب بغل برد ولی نبودن توتون او را متوجه واقعیت کرد و در حالی که از ضعف حافظه‌اش عصبانی شده بود، پیپ را کنار گذاشت. حرکاتش بسیار کند و تقریباً از روی اکراه بود؛ گویی سنگینی بار عضلات رمقاش را می‌کشید. او مردی بود با چهره و اندامی موقر و سنگین.

ظاهرش وضع چندان مناسبی نداشت. لباس زمخت و مندرسش، همچون کیسه‌ای از تنش آویزان بود. از عمر نیم تخت‌های بسیار کلفتِ کفش‌های کهنه و فرسوده‌اش سالها می‌گذشت. یقه پیراهن پنبه‌ای ارزان قیمتِ دوشلینگی‌اش از مدتها پیش ساییده شده و لکه‌های روی آن دیگر پاک‌شدنی نبود. حرفه تام کینگ را به راحتی و بی‌اشتباه می‌شد از چهره‌اش تشخیص داد: قیافه نمونه‌وار یک مشت‌زن حرفه‌ای را داشت.

(ص75 کتاب سن نفرت انگیز) سال‌های طولانی مشت‌زنی، تمامی نشانه‌های یک حیوان وحشی و آماده حمله را در وجودش پرورانده بود. چهره عبوسش گویی برای این به تمیزی اصلاح شده بود که خطوط صورتش تا آنجایی که امکان داشت، تیزتر به نظر آیند. لب‌های از شکل افتاده‌اش خط فوق العاده خشنی را در صورتش ترسیم کرده و شکاف دهانش به زخمی سر باز می‌مانست. چانه سنگین و زمختش ظاهری مصمم به او می‌بخشید.

چشم هایش زیر ابروهای کلفت و پلک‌های متورم‌اش با تنبلی حرکت می‌کرد و تقریباً هیچ فروغی نداشت. بله یک چیز حیوانی در وجود کینگ، مخصوصاً در چشم‌هایش لانه کرده بود؛ طوری که نگاهش بلافاصله جانوری را تداعی می‌کرد. پیشانی تنگش به عقب متمایل بود و از زیر موهای کوتاهش تک‌تک ورم‌های کله‌ی از ریخت افتاده‌اش را به وضوح می‌شد دید.

بینی‌اش که دو بار شکسته و زیر ضربه‌های جورواجور و بی‌شمار له شده و از ریخت افتاده بود همراه با گوش‌های بی‌قواره و متورمش که از اندازه طبیعی دو برابر بزرگتر به نظر می‌رسیدند، به هیچ وجه تزیینی برای چهره‌اش به شمار نمی‌رفت. ریشی که بر گونه هایش که مدت زیادی از اصلاح‌شان نمی‌گذشت روییده بود، رنگ پوست صورتش را کبود می‌نمایاند. تام کینگ دارای قیافه‌ای بود که امکان داشت در یک کوچه تنگ و تاریک بسیار ترسناک به نظر آید…

نقد کتاب سن نفرت انگیز

حوادث و مضامین داستان‌های کتاب سن نفرت انگیز قریب به اتفاق از بی‌عدالتی و تبعیض و فقر تحمیلیِ نظام سرمایه‌داری بر زندگی مردمان زحمت‌کش و تهیدست حکایت دارد. با گذشت ده‌ها سال از تاریخ چاپ این داستان‌ها، با نگاهی به حال و روز فعلی جوامعِ عموماً بحران‌زده بشری، به عیان مشخص است که اوضاع چندان تغییری نکرده و دَر بر همان پاشنه می‌چرخد…

مترجم سعی در جمع آوری داستان هایی داشته که خواننده را در خود غرق کند و از زمان و مکانی که در آن قرار دارد غافل سازد و آن چنان جذاب باشد که مخاطبش گذر زمان را احساس نکند و به دنبال کشف ادامه ماجرا و دانستن عاقبت آن باشد. داستان هایی که ارزش وقت گذاری و خواندن را داشته باشند.

«نشان دادن دردها خود نیمی از درمان آنهاست.» تمامی داستان‌های کتاب سن نفرت انگیز با چنین دید و تفکری انتخاب شده‌اند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 223 بار

%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86%20(nbookcity.com)

عنوان کتاب: سن نفرت انگیز

(مجموعه هشت داستان کوتاه از نویسندگان بزرگ جهان)

نویسنده: جمعی از نویسندگان

لوئیجی پیرآندللو ، آلبرتو موراویا ، نیوا فومیو ، جک لندن ، ریموند کارور ، آنتوان چخوف ، هایاشی فومی کو

مترجم: آرتوش بوداقیان

تعداد صفحات کتاب: 155 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.42 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در داستان مری آشپزی می آموزد میخوانیم: مادربزرگ مری، به مناسبت روز تولد مری، یک کتاب آشپزی که در آن طرز پخت انواع خوراکی های خوشمزه نوشته شده بود برایش فرستاد. مری خیلی دلش می خواست هرچه زودتر شروع به آشپزی کند. خوشبختانه تعطیلات تابستان بود و...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 1115
یک نوع از خود بیگانگی و بیزاری از آدم‌های اطراف و البته قبول نشدن در مصاحبه‌های شغلی، باعث می‌شود که نیکلاس برای معلمی در مدرسه لرد بایرون در جزیره‌ای در یونان اقدام کند. مدتی طول می‌کشد تا جواب درخواست او داده شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 706

یک پاسخ

  1. Great information shared.. really enjoyed reading this post thank you author for sharing this post .. appreciated

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *