عالم در آیینه تفکر فلسفی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
عالم در آیینه تفکر فلسفی (nbookcity.com)

دانلود کتاب عالم در آیینه تفکر فلسفی

می توان گفت کتاب عالم در آیینه تفکر فلسفی مهمترین اثر کارل یاسپرس، یکی از بزرگترین فلاسفه اگزیستانسیالیسم است که مرحوم دکتر عبادیان که خود دانش‌ آموخته فلسفه در آلمان بود به فارسی برگردانده است.

خلاصه کتاب

کتاب عالم در آیینه تفکر فلسفی به چهار موضوع قلمروهای بنیادی، در پهنه سیاست، اندیشه در ابدیت و پایان سخن در 11 بخش پرداخته است. در این گفتارها از تجربه مشهور، از واقعیت های طبیعت و از امور واقع زندگی و از سنت ها مایه گرفته شده تا در هر مورد به مرز پرسش هایی برسد که هیچ یک از علوم به آنها پاسخ نداده اند.

بخشی از متن کتاب

سیاست در دو قطب عمل نمایی دارد: قهر بالقوه و باهمش آزاد. در برابر قهر ( زور ) ایستادگی به وسیله قهر ضروری است، مگر اینکه آدمی آماده باشد بدون مقاومت برده دیگری شود یا اینکه از بین برود. باهمش آزاد جماعتی را پدید می آورد که متکی به نهادهای اجتماعی و قانون است. سیاست قهر و سیاست مشاوره از سرشت در ستیزند. پیوند یافتن این دو، إعمال سیاست را پدید می آورد که دست کم تا به امروز چنین بوده و تا زمان پیش بینی نشونده ای چنین می ماند. سیاست خارجی و داخلی را از یکدیگر متمایز می کنند. اینکه کدام یک عمده است بستگی دارد به وضعیت یک جماعت در مناسبت با دیگر جماعتها. اما شکلهای این دو جا به جا شونده است.

سیاست خارجی از سیاست قهر سرچشمه می گیرد و در آن هر مذاکره ای به منظور روپوشانی است. البته پیمانها و حقوق بین المللی قهر را به آنجا رهنمون می گردد، که دستخوش تغییر گردیده و به قهرزدایی بینجامد. برعکس، سیاست داخلی وقتی گزینه های سیاست خارجی به خود می گیرد که سیاست مردان در مبارزه، به تزویر، به دروغ، به روپوشانی و تحمیل ناحق به جنگ خانگی دامن زنند و یا یک سوی مبارزه به سروری دیگری تن در دهد. اشتباه این است که تصور شود قدرت سیاسی چیزی جز قدرت از راه قهر نیست. رویدادهای بزرگ تاریخی نشان می دهند که رفتار و قدرت بدون کاربرد قهر می تواند وجود داشته باشد.

اگر به کتاب های سیاسی و فلسفی علاقندید از خواندن کتاب عالم در آیینه تفکر فلسفی لذت خواهید برد.

تعداد بازدید: 217 بار

Karl%20Jaspers%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%84%20%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%B3

عنوان کتاب: عالم در آیینه تفکر فلسفی

نویسنده: کارل یاسپرس

مترجم: دکتر محمود عبادیان 

تعداد صفحات کتاب: 170 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

فِلوطین یا اِفلوطین یا پلوتینوس به گونه‌ای آخرین فیلسوف متأثر از تمدن یونان است. او متولد ۲۰۴ یا ۲۰۵ میلادی است. در مورد زادگاهش، در زندگی نامهٔ او به قلم «فرفوریوس صوری» مطلبی وجود ندارد...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1210

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *