اخلاق و سیاست

اخلاق و سیاست (nbookcity.com)

دانلود کتاب اخلاق و سیاست

نُه فصل نخستین کتاب اخلاق و سیاست  در سال‌های ۱۹۴۶-۱۹۴۵ و بقیه‌ی کتاب به‌استثنای فصل دوم از قسمت دوم که در حقیقت سخنرانی اینجانب در استکهلم به مناسبت اخذ جایزه‌ی ادبی نوبل بود در سال ۱۹۵۳ نوشته شد. بدواً در نظر داشتم بحث اخلاقیات را در کتاب «دانش بشر» مورد تحقیق قرار دهم اما بعداً از این فکر منصرف شدم زیرا مردد بودم که آیا اخلاقیات را می‌توان جزء دانش به‌حساب آورد یا نه.

هدف ما در این کتاب بیان دو منظور است: اول بیان اخلاقیات عملی(غیرنظری) و هدف دوم به‌کار بردن این اخلاقیات در مسائل مختلف سیاسی زمان حاضر است. در قسمت اول این کتاب در مبحث علم اخلاق افکار هیجان‌آور و نوظهوری را عرضه نداشته‌ام و اطمینان هم ندارم که طرح آن زیاد سودمند باشد جز اینکه هنگامی که من مسائل سیاسی را تجزیه و تحلیل کرده و از نظر اخلاقی مورد قضاوت قرار می‌دهم منقدین به من خرده می‌گیرند که من چنین حقی را ندارم زیرا من معتقد به واقعیت وجود خارجی قضاوت اخلاقی نیستم. فکر نمی‌کنم این انتقادات معتبر و باارزش باشند و اثبات عدم اعتبار آن‌ها احتیاج به بحث نسبتاً مفصلی دارد.

خلاصه کتـاب

این کتاب هم نظریه‌ها و یا تئوری‌های کاملی از سیاست را مورد بحث قرار نمی‌دهد. جنبه‌های مختلف اندیشه‌های سیاسی را قبلاً در کتاب‌های دیگرم نیز مورد بحث قرار داده‌ام و در این کتاب فقط جنبه‌هایی را که با اخلاقیات هم ارتباط پیدا می‌کنند و عملاً دارای اهمیت زیادی در عصر حاضر هستند، مورد گفتگو قرار خواهم داد. امید می‌رود که طرح مسائل واقعی در قلمرو وسیع نظرات غیر شخصی، موجب شود که این مسائل با هیجان و تعصب و نگرانی کمتر مورد بررسی قرار گیرند و این کار به‌سهولت امکان‌پذیر است مشروط بر اینکه این اندیشه‌ها را با توجه به جریانات سیاسی معاصر مطمح نظر قرار دهیم.

همچنین انتظار می‌رود این کتاب که مربوط به تمایلات انسانی و تأثیر آن‌ها بر سرنوشت بشر است نه‌تنها باعث سوء تفاهم نسبت به نوشته‌های من نشود بلکه این شبهه را نسبت به‌ آن‌ها که با من هم عقیده‌اند برطرف سازد.

بخشی از متن 

زندگی انسان را به طرق مختلفی می توان بررسی کرد. می توانیم او را یک نوع پستاندار در نظر بگیریم و صرفاً او را از دیدگاه علم زیست شناسی مورد بررسمی قرار دهیم. از این نقطه نظر موفقیت او پایمال شده است. او می تواند در هر شرایط و در همه نقاطی که آب وجود دارد زندگی کند. تعداد افراد بشر افزایش یافته و هنوز هم به سرعت رو به ازدیاد است. انسان موفقیت خود را مدیون اموری است که او را از حیوان متمایز می کند و این ها عبارتند از : قوه ی  ناطقه، آتش، کشاورزی ، نوشتن، ابزار و به مقیاس وسیعی این موفقیت مرهون همکاری او با سایر افراد است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. زناشویی و اخلاق
  2. کتاب قدرت
  3. مسائل فلسفه
  4. آموزش و زندگی بهتر

تعداد بازدید: 2,124 بار

Bertrand Russell برتراند راسل4

عنوان کتاب: اخلاق و سیاست

نویسنده: برتراند راسل

مترجم: محمود حیدریان

تعداد صفحات کتاب: 252 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب 

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

نکته‌ی برجسته‌ی داستان‌های این اثر آرمان‌گرایی شجاعی است که از طریق آن موضوعات اجتماعی را نقد می‌کند. داستان «خالد» روایت زندگی پیرمردی است که سه فرزند دارد که آن‌ها پدر خود را فراموش کرده‌اند. «خلیل»، «جلیل» و «خالد» نام...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 224
مترجم سعی در جمع آوری داستان هایی داشته که خواننده را در خود غرق کند و از زمان و مکانی که در آن قرار دارد غافل سازد و آن چنان جذاب باشد که مخاطبش گذر زمان را احساس نکند و...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 220

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *