آموزش و زندگی بهتر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آموزش و زندگی بهتر (nbookcity.com)

دانلود کتاب آموزش و زندگی بهتر

در دنیای امروز بیش از همیشه متوجه تربیت کودکان شده اند و مسئله تعلیم و تربیت صحیح موضوع روز است، کتاب آموزش و زندگی بهتر یقین دارم یکی از کتبی است که می تواند برای معلمین و والدین راهنمای بسیار صحیحی در ساختن روح و جشم و عقل و دانش کودکان باشد.

برتراند راسل در همه عمر در پی کشف حقیقت بود و برای تمدن و پیشرفت احترام خاصی قائل می شد. او در همه نوشته هایش مثل این کتاب پیروی از تقوا، حقیقت و اخلاق را توصیه می کند. ولی نه از روی ترس، چون او عامل خرابی بشر را ترس می داند و عامل اصلی اخلاق و انسانیت را شجاعت. آن چه که انسان را به ترس نزدیک می کند، ترس از عاقبت و شکست و مجازات است. وی به خانه و خانواده اهمیت زیادی می داد و حتی از شرایط یک انسان کامل، زوج و والدین خوب بودن را تأکید می کند.

بخشی از متن کتاب آموزش و زندگی بهتر

ما در دنیایی زندگی می کنیم که پر از فریب و دغل است. تربیت کردن کودک به طوری که دغل نباشد کار بسیار دشواری است و شاید راستگویی و صداقت در جامعه ای که همه دروغ می گویند یک نوع ضعف است ولی من این ضعف را ترجیح می دهم. می گویند چرا ما می خواهیم کودک را راستگو و صادق و با عزت نفس تربیت کنیم در صورتی که می دانیم این صفات باعث عقب ماندگی و عدم موفقیت او خواهد شد، من شخصاً ترجیح می دهم کودک خودم در گفتار و رفتارش راستگویی و صداقت داشته باشد ولو اینکه در جامعه موفقیت زیادی کسب نکند. بنده اعتقاد دارم او از این مسائل اخلاقی بالاخره نتیجه خود را خواهد گرفت.

خلاصه کتاب

برتراند راسل نزد همه افرادی که با فلسفه تربیت و تعلیم سرکار دارند مشهور می باشد. او همه چیز را در این کتاب به وضوح و روشنی دیده و مورد بحث قرار داده است. صفحات لازمه انسان کامل را تشریح کرده و کتاب آموزش و زندگی بهتر می تواند مانند چراغی راهنمای والدین قرار گیرد.

در دنیا هستند پدران و مادرانی که نگران تربیت صحیح بچه های خود می باشند و میل دارند بدانند چطور می شود بچه را از تربیت صحیح برخوردار کرد؟ ترس از آن دارند که فرزندشان را به مدرسه یا به دست افرادی که صلاحیت ندارند بسپارند. ممکن است برخی فرزندشان را در خانه نگه دارند و با مربی خصوصی به او آموزش دهند اما این امر باعث بار آمدن غیر اجتماعی می شود و خیلی از مسائل تربیتی را از کودک دریغ می کند…

تعداد بازدید: 2,271 بار

Bertrand Russell برتراند راسل6

عنوان کتاب: آموزش و زندگی بهتر

نویسنده: برتراند راسل

مترجم: ناهید فخرایی

تعداد صفحات کتاب: 169 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.7 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

راسل به عنوان سیاست مدار و منتقد اجتماعی، همراه با حزب کارگر انگلستان به روسیه سفر کرد و به بررسی تحولات پس از این انقلاب پرداخت. وی در این سفر ملاقات هایی با لنین، تروتسکی و سایر سران انقلاب داشت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 271
برتراند راسل کتاب قدرت را درباره آنچه در سال ۱۹۳۸ یعنی زمانی که پنج سال از عمر حکومت نازیسم در آلمان می‌گذشت نوشت. شیوه بحث راسل در این کتاب بیشتر تاریخی است تا تحلیلی و نمونه‌های تاریخی فراوانی را از چگونگی تراکم و تبلور قدرت و کاربرد آن نقل کرده‌است.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 2836

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *