نقش پدر در تربیت کودک

آخرین ویرایش: 4 ماه قبل
نقش پدر در تربیت کودک (nbookcity.com)

دانلود کتاب نقش پدر در تربیت کودک

کتاب نقش پدر در تربیت کودک (پدر یک دقیقه ای) به قلم اسپنسر جانسون کتابی برای همه‌ی پدران است…

به ویژه برای پدرانی که با نادیده گرفتن فرزندانشان و عدم توجه به ایشان زندگی روانی فرزندان خود را تحت تاثیر قرار داده‌ اند. فرزند هرچقدر هم که توان درک شرایط اجتماعی را بشناسد و قدردان زحمات پدر باشد نمی‌تواند بدون داشتن یک الگوی پدرانه در زندگی‌ای به رشد روانی کاملی دست پیدا کند.

به همین دلیل توجه هرچند کوتاه مدت پدر به فرزندان در طول روز ضروری و لازم است. حال که زمان و انرژی موجود برای ارتباط پدر و فرزند بسیار ناچیز است چه بهتر آن‌که از این زمان کوتاه به بهترین شکل و بهره‌ورانه‌ترین حالت استفاده به عمل آید.

کتاب نقش پدر در تربیت کودک این موضوع را به خوانندگان خود آموزش می‌ دهد و با ارائه‌ی تمرین‌های عملی به خواننده یاد می‌دهد که چه طور بهترین ارتباط را با فرزند خود برقرار کند و از این ارتباط بهترین نتیجه را بگیرد.

خلاصه کتاب

در بسیاری از خانواده‌ها نقش پدر در تربیت فرزندان در پی تاکید بر نقش مادران در این امر، نادیده و کمرنگ انگاشته می‌شود. در چنین خانواده‌ هایی پدر تنها مسئول تامین مخارج خانواده است. هرچه این دیدگاه در خانواده‌ای قوی تر باشد، روابط بین پدر با فرزندان از صمیمت کمتری برخوردار بوده و شاهد یک شکاف میان آن‌ها خواهیم بود.

در این وضعیت هرچقدر هم که مادر در تربیت فرزندان تلاش خود را انجام دهد؛ بخش مربوط به پدر را نمی‌تواند جبران کند. طبق تحقیقات، پدران در ایجاد اعتماد به نفس، شناخت احساسات، یادگیری سالم و مقابله با استرس کودکان نقش اساسی ایفا می‌کنند و در صورت سهل انگاری در امر تربیت؛ کودکان دچار نوعی از ناامنی، عصبانیت و دیگر مشکلات می‌شوند.

اسپنسر جانسون در کتاب نقش پدر در تربیت کودک به بررسی دقیق‌تر این موضوع پرداخته‌ است. وقتی صحبت از تربیت فرزندان می شود به پدران توجه کمتری می شود اما معنی آن این نیست که آنها اهمیت کمتری دارند چرا که پدرها فرزندان خود را به سمت تکامل هدایت می‌کنند.

برخلاف تصور پدران نقش مهمی را در روند تربیت فرزندان در جنبه های مختلف احساسی ، تحصیلی ، اعتماد بنفس ایفا می کنند. پدران می توانند شرح دهند که چگونه سلامت و احترام در روابط بر تربیت و تسکین شخصیت کودکان تاثیر و خروجی مثبتی را در برخورد با استرس دارد.

بخشی از متن کتاب

ماه‌ها از ماجرای پدر یک دقیقه ای می گذشت، و بچه‌ها او را پدر یک دقیقه ای صدا می زدند و او نیز تحسین یک دقیقه ای را برای تشویق آنها به کار می گرفت. بچه‌ها از با هم بودن شان لذت می بردند، آنها خودشان را نیز دوست می داشتند در صورتی که در گذشته این گونه نبودند. پدر از این که بچه هایش به موقع توبیخ و تحسین می شوند و به این ترتیب به افراد شایسته و قابل احترامی تبدیل شده بودند خوشحال بود.

همه حتی پدر در ارتباطات و گفت و گوها احساس بهتری داشتند و به بهترین نحو از روابط شان استفاده می کردند، آنها خانواده شادتری شده بودند. پدر هر شب در اتاق نشیمن راحت و متفکر می نشست، و در ابتدای شب به تماشای یکی از بچه هایش که سرگرم انجام کارخانه بود می پرداخت.

او به این فکر می کرد که مردم چگونه می توانند بهتر فکر کنند. او می‌دانست که افراد وقتی که بیشتر درگیر کاری می‌شوند تجربه‌ی بیشتری در آن کار به دست می آورند. اما چگونه؟ او می‌خواست که بچه هایش در پیشبرد مسایل زندگی خود را درگیرتر کنند.

پدر می‌دانست که اگر بچه ها مستقل‌تر شوند او می تواند زندگی ساده و راحت تری را برای خودش و آنها به وجود بیاورد. سپس سعی کرد که همه چیزهایی را که در این زمینه می دانست را به خاطر بیاورد: اهداف سبب بروز رفتارها می شود، و نتایج به دست آمده از آن رفتارها را حفظ می کند.

نقد کتاب نقش پدر در تربیت کودک

کتاب نقش پدر در تربیت کودک اثری مفید برای پدرانی است که می‌خواهند فرزندانشان احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند. والدینی که به‌ دلیل روابط ضعیف‌شان دچار پریشانی، افسردگی و ناراحتی هستند، وظایف خود را به‌عنوان والدین به‌خوبی انجام نمی‌دهند. به همین دلیل نوجوانان آنها نیز رفتار مناسبی نخواهد داشت.

پدران یک نقش بنیادی در تکامل عاطفی و فیزیکی فرزندان دارند. نقش پدران در هنگام انجام وظایف فرزندپروری برای کودکان این امکان را فراهم می کند که مستقل شوند، مسئولیت پذیر باشند و آزادانه دنیای اطراف را کشف کنند.

با خواندن کتاب نقش پدر در تربیت کودک اثر اسپنسر جانسون خواهید آموخت که نقش پدر در تربیت فرزندان چیست و برای ایفای صحیح نقش پدر در تربیت کودکان چه کاری از دست شما بر می‌آید.

مطالعه‌ی کتاب نقش پدر در تربیت کودک بهترین سرمایه گذاری‌ای است که والدین می‌توانند برای فرزندانشان داشته باشند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 328 بار

Spencer%20Johnson%20 %D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%86%D8%B3%D8%B1%20%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86 5

عنوان کتاب: نقش پدر در تربیت کودک

(پدر یک دقیقه ای)

یک دقیقه با فرزندم

نویسنده: اسپنسر جانسون

مترجم: صهبا یقین

تعداد صفحات کتاب: 79 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اگر می‌ خواهید زندگی سالم، موفق، کم استرس و شاد داشته باشید کتاب نقش مادر در تربیت کودک برای شما مفید خواهد بود زیرا این اثر به شما کمک می‌ کند که هم مادر خوبی باشید و هم اعتماد به نفس...
بروزرسانی: 4 ماه قبل
تعداد بازدید: 407

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *