فرشته ها هم عاشق می شوند

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
فرشته ها هم عاشق می شوند (nbookcity.com)

دانلود کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند

کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند تلفیقی از واقعیت و خیال است. رمانی عاشقانه و مذهبی که به ارزش زن پرداخته!

این کتاب، به‌ زیبایی، تقابل ارزش‌های اصیل دنیای شریف بانوان را با رنگ‌ و لعاب‌های حبابینِ ساخته‌ی دستِ آدمیان، در تابلویی چند تکه، اما منسجم برای مخاطب نکته‌سنج به تصویر می‌کشد.

با خواندن این کتاب پابه‌ پای شخصیت اصلی رمان، با دغدغه‌ها، آرزوها و علاقه‌ هایش پیش می‌رویم و نقش مهم توکل راستین به خداوند را در همه امور زندگی این بانوی جوان حس می‌کنیم. حضور مؤثر خانم افتخاری به‌عنوان الگویی عالم و عامل در پیشبرد مسیر اعتقادی و رفتاریِ فرشته (به‌عنوان شخصیت اصلی داستان) مشهود و ملموس است.

خلاصه کتاب

کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند حکایت خوش‌آوای عاشقی ده‌ها فرشته صبوری است که در هجوم هیچ هیاهویی گم و بی‌اثر نمی‌شود و تا همیشه زیباترین نشانِ ارزش‌های زن نجیب و شریف ایران‌زمین را به همگان یادآوری می‌کند و از دلاور زنان استواری می‌گوید که لطیف و فرشته‌وار عاشق می‌شوند و در راه عشق، ایستاده جان نثار می‌کنند.

این داستان درباره دختری به اسم فرشته است که عشق پاک خود را با تقوا و خواستن از خدا به دست می‌آورد. فرشته، در طول داستان، به کمال نزدیک و نزدیکتر می‌شود. او، در جامعه امروزی ایران زندگی می‌کند و سعی می‌کند با وجود مشکلات و موانع، با سلاح عفت، حیا و حجاب به درجات بالا برسد. این رمان در بیست فصل تنظیم شده است. نعیمه اسلاملو برای نگارش این رمان زندگی ۱‍۵۰ نفر از زنان ایرانی را بررسی کرده و با زنان بسیاری گفتگو کرده است.

سخن نویسنده

طبق نظر سنجی‌هایی که سال های متمادی در دبیرستان‌های دخترانه انجام دادیم متوجه شدیم که تأثیر گذارترین رسانه در حوزه ادبیات مکتوب، رمان است و طبق این نتیجه تعداد زیادی از رمان‌های مؤثر را جهت رسیدن به مؤلفه‌های تأثیرگذار این رمان‌ها بررسی کردیم. مهم‌ترین این مؤلفه‌ها عشق بود. از طرفی هم چون شاهد سردرگمی و بحران هویت دختران جوان در این سن بودیم قالب رمان را بهترین نوع ارائه راهکار و الگو برای دختران یافتیم و نوشتن فرشته ها هم عاشق می شوند شروع شد.

برای من به عنوان نویسنده خیلی راحت تر بود که از فضای تخیل استفاده کرده و پیام هایی را که می خواستم به مخاطب بدهم لابه لای کلمات پنهان کنم اما این خرق عادت را کردم و با اینکه می دانستم شاید از لحاظ فنی پسندیده نباشد اما با توجه به نوع متفاوت دغدغه‌ای که در تغییر حال دختران جوانی که کسی را برای پاسخگویی به سوالات ذهنی شان ندارند، داشتم؛ نوع جدیدی از انتقال پیام را برای کتاب انتخاب کردم.

حجه الاسلام درانی در توصیف کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند گفته: من اسم کتاب را کتاب شوک عاشقانه می‌گذارم. سیر داستان به گونه‌ای است که در پایان داستان به یکباره ذهنیت‌های خواننده به هم می‌ریزد و تصور خواننده از شخصیت‌ها تغییر می‌کند و خواننده دچار یک شوک عاشقانه مطلوب می‌شود.

تفاوت رمان با داستان‌های قرآنی در این است که داستان‌های قرآنی برای خواباندن نبوده بلکه بیدار کردن انسان هاست که این ویژگی در کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند با بازتعریف فراگیری از مفهوم عشق از طریق ادبیات جوان امروز دیده می‌شود. یکی از نقاط برجسته این کتاب، ارائه جواب‌های جدید به سؤال‌های نسل جوان است.

بخشی از متن کتاب

در کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند آمده: … نگاه این جور آدم‌ها به زندگی یه جور دیگه‌اس، هیچ وقت تابع شرایط نمی‌شن، بلکه شرایط رو مهیا می‌کنن تا کاری که فهمیدن درسته رو به سرانجام برسونن. اجازه نمی‌دن وقت برای خودش بگذره، خودشون وقت‌شون و زندگی‌شون رو مدیریت می‌کنن، یکی دیگه از همین همکارام که شهید شد، اسمش خانم رضایی بود. برای انجام هر کاری می گفت: بذار فکر کنم…

یه بار ازش پرسیدم به چی فکر می‌کنی؟ گفت: بالاخره باید ببینم تو کدوم کار رضایت خدا بیشتره. این جور نگاه هاست که آدم رو از سطح غفلت زدگی دور می‌کنه و به آدم پرِ پرواز می‌ده و به اولیاء خدا بودن نزدیک می‌کنه. با خودم فکر کردم در عوض معیار بعضی آدم‌ها برای انجام هر کاری، این است که ببینند کدام کار حالش بیشتر است. حتی بعضی‌ها برای رسیدن به حال بیشتر، بدترین کارها را انجام می دهند.

و بعضی ها هم مثل مینا و دوستانش برای رسیدن به حال بیشتر، غم و غصه و مشکلات بعدی را برای خودشان درست می‌کنند. به خانم افتخاری گفتم: خوب می‌دونین واقعاً این طور زندگی کردن تو سن و سال ماها سخته. باز انگار آدم سن و سالش میره بالاتر، بهتر میشه. خانم افتخاری گفت: مگه کم‌اند پیرمردا و پیرزن‌ هایی که تو کشور مسلمون خودمون هستن، میلیاردها تومن پول دارن ولی نه دست فقیری رو می‌گیرن نه به داد کسی می‌رسن.

نه اصلا نماز میخونن، نه حجاب رو قبول دارن. از دیشب یه خانم پنجاه – شصت ساله کنار تخت من بستری بود. از اون خانم‌های به اصطلاح بالاشهری با موهای رنگ کرده و آرایش زیاد. تصادف کرده بود، نزدیک های ظهر مرخص شد و داشت می‌رفت. من و زهرا داشتیم نماز می‌خوندیم. به ما گفت: شما هم چه حوصله‌ای دارین، اونم تو بیمارستان! بعد هم بدون خداحافظی رفت. (ص213 کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند)

وقتی آدم عادت کنه و روحش با عبادت انس نگیره، تو سن و سال‌های بالا هم نمی‌تونه به این سادگی برگرده. یادش بخیر. آقای احمدی رو می‌گم؛ یه بسیجی جوون که پا و پشت کمرش تیر خورده بود، می‌خواستن ببرنش اتاق عمل ولی قبول نمی‌کرد، می‌گفت تا نماز مو نخونم، اتاقی عمل نمی‌رم. رفتم محوطه بیمارستان بارون باریده بود و همه جا خیس بود، خیلی گشتم تا جای خشکی پیدا کردم و کمی خاک آوردم، جوون بسیجی تَیمّم کرد و نمازش رو خوند و رفت اتاق عمل.

بعدها حالش خوب شد و رفت ولی بعد از چند ماه گیر کومله‌ها افتاد، ماه‌ها زیر شکنجه اونا طاقت آورد، ولی بعد با خبر شدیم که زیر شنکجه‌ی کومله‌ها، قول همکاری داده که تو یه سخنرانی برای مردم ضد امام و انقلاب صحبت کنه. با شنیدن این خیر خیلی ناراحت شدیم، ولی بعد متوجه شدیم تو اون سخنرانی که براش ترتیب داده بودن و مردم زیادی رو برای شنیدن حرفای اون جمع کرده بودن از بزرگی امام خمینی و از جنایات کومله ها حرف زده… ((ص214 کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند))

نقد کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند

نعیمه اسلاملو، نویسنده رمان پیش رو و فعال حوزه زنان است. مخاطب اصلی کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند زنان، به ویژه دختران جوان و نوجوان هستند. به همین دلیل، در ویراست جدید تلاش شده با افزودن محتوای جذاب‌تر و کاربردی‌تر در داستان، کتاب بیشتر از قبل به مخاطب خود نزدیک شود و با حذف قسمت‌ هایی از داستان که برای مخاطب جذاب نبوده، این کتاب خواندنی‌تر شود.

نویسنده با در نظر گرفتن این دغدغه که رمان حاضر پاسخگوی چالش‌ها و سؤالات در این حوزه باشد، با به‌روز کردن محتوا بر اساس دغدغه‌های جدید دختران جوان و نوجوان در شرایط همه‌گیری فضای مجازی، در ویراست جدید حرف‌های تازه‌ای برای خواندن در این کتاب دارد. در این مجموعه ضمن ورود به فضای رُمان و تخیل، بخش‌هایی از کتاب به صورت مستند روایت شده است.

مستند سازی رمان فرشته ها هم عاشق می شوند کمک شایانی به واقعی‌تر شدن داستان می‌کند چرا که وقتی مخاطب می‌بیند که داستان صرفا زاییده تخیلات نویسنده نیست، باور کردن آن برایش راحت‌تر است. نام شخصیت اصلی این کتاب، فرشته است که در طول داستان به کمال نزدیک و نزدیکتر می‌شود و با پاکدامنی و تقوایی که به خرج می‌دهد، عشق پاک و سالم خود را به تصویر می‌کشد.

کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند می‌تواند برای قشر نوجوان و جوان خصوصاً دختران باشد و جایگزینی برای رمان‌های زرد و بی‌نتیجه قلمداد گردد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 732 بار

Naeimeh%20Eslamloo%20 %D9%86%D8%B9%DB%8C%D9%85%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%84%D9%88

عنوان کتاب: فرشته ها هم عاشق می شوند

نویسنده: نعیمه اسلاملو

تعداد صفحات کتاب: 418 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 34.15 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب نخل رمانی در رابطه با تاثیر امید در زندگی می باشد و حکایتی خواندنی را در این زمینه برای مخاطب روایت می کند. این کتاب توسط کریس لیر و لیلا سحابی به انگلیسی ترجمه شده‌است و این ترجمه نیز توسط انتشارات معین منتشر شده‌ است. هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده آثار...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 2924
ادگار کایس مردی آمریکایی بود که دنیای طبابت را به تعجب وا داشت، شخص کم سوادی که در حالت خواب مصنوعی(هیپنوتیزم) هر بیماری رو معالجه میکرد. ادگار کایس سخت ترین بیماریها از جمله سرطان، سرع و سل را درمان می کرد بدون آن که ۱ ساعت در دانشکده پزشکی درس خوانده باشد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2189

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *