مدیریت نه حکومت

آخرین ویرایش: 5 روز قبل
مدیریت نه حکومت (nbookcity.com)

دانلود کتاب مدیریت نه حکومت

کتاب مدیریت نه حکومت اثر مهندس جلال الدین آشتیانی است.

درباره پیدایش دولت و حکومت، سیر تکاملی و عوامل مؤثر در آن، چنانکه باید تحقیق نشده و رساله‌های موجود اغلب نارساست. تا زمانیکه تاریخ شرح جنگها و کشتارها و غارتهه و شکستها و فتوحات قبایل و سلاطین و فرمانروایان بود، اصولاً درباره منبع و منشاء حوادث بررسی نمیشد. 

هنگامیکه تاریخ به معنی یک علم مورد بررسی قرار گرفت و تمدن و فرهنگ و تحولات اجتماعی بیشتر ارزش تجزیه و تحلیل یافتند تا قهرمانیهای کاذب و فلسفه تاریخ مورد توجه واقع شد، محققین به کشف قوانین تاریخ و علل تحولات تاریخی پرداختند.

در این مرحله برخی چنان مفتون برداشتهای خود شدند که واقعیت را فراموش نموده سعی کردند همانگونه که درباره یک فرضیه فیزیکی یا قانون مکانیکی نتیجه گیری میشود، علم تاریخ را نیز توجیه کنند. تاریخ با موجودات متفکر و آگاه و تحولاتی که از تأثیر این موجود شعور و انتخاب و عمل است و مؤثر بوجود می‌آید سروکار دارد.

لازمه تفکر و شعور هرگز نمیتوان چنین تاثیری را در قالبهای خشک و لایتغیر چون فورمول‌های ریاضی توجیه کرد. در جامعه حیوانات چون غریزه حاکم است شکل آن ثابت بوده و میتوان قوانین تا اندازه ثابتی برای توجیه این جوامع بدست آورد.

بخشی از متن کـتاب

در کتاب مدیریت نه حکومت می‌خوانیم: سالهاست که می کوشم قالبهای تقلیدی را شکسته و از نو بسازم. مسلماً نباید در این نوسازی تمام مفاهیم گذشته را نفی نمود زیرا به هیچ وجه نمی توان ادعا کرد که همه برداشتهای قدیم خالف حقیقت می باشند.

ما پس از هزاران سال تحول فکری در تجدیدنظرهای خود به بسیاری از نظریات و برداشتهای متفکرین قدیم برخورد می کنیم که برای امروز نیز مقبولیت دارند. پس باید در این نوساز ی ها با پره یز از تعبد، بدون تعصب نو و کهنه، مبانی اندیشیده و مستدل را پایه قرار داد.

بسیاری از فصول این مجموعه به هم وابستگی نزدیک دارند لذا ممکن است بعضی از مطالب تکرار شده باشند. همچنین برای قضاوت قطع ی در برخی از فصول بهتر است تمام مجموعه را مطالعه کرد.

فقدان فیش ها و یادداشت هایم و فرصت بسیار کوتاه برای ادامه کار و اجبار، به تجدید قسمت عمده ای از این رساله، به من اجازه نمیدهند آنگونه که در خور این مباحث بنیانی است به تجزیه و تحل یل پردازم. امید است که صاحب  نظران آگاه با اظهار نظر خویش در تکمیل مطالب مرا یاری کنند…

شما می توانید کتاب مدیریت نه حکومت را به صورت رایگان از شهر کتاب دانلود و مطالعه نمایید.

کتاب های پیشنهادی

مدیریت، نه حکومت (دو جلد در یک مجلد)

عنوان کتاب: مدیریت نه حکومت

(دو جلد در یک مجلد)

تالیف: مهندس جلال الدین آشتیانی

تعداد صفحات کتاب: 409 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.54 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

یکی از کتاب های خانم اکرم ذاکری آشپزی غذاهای بدون گوشت می باشد. این روزها با گرانی گوشت مسئله ای برای کل جامعه شده و خیلی ها به دنبال دستور غذای بدون گوشت هستند. از طرف دیگه هم میدونید که کلاً مصرف گوشت به ویژه گوشت قرمز بیش از حد برای سلامتی...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1747
دنیای ظاهر و قابل لمس ما که ما برای آن سر و دست میشکنیم، فقط انعکاس ضعیفی از واقعیت دنیایی است که در آن فکر و شعور، نقش اساسی را دارا می باشد و شاید به آن دنیایی نامرئی می گویند. دنیایی که ما...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 926

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *