رهایی از غم جدایی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
رهایی از غم جدایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب رهایی از غم جدایی

اگر تجربه جدایی و یا طردشدگی را دارید عمیقا خواندن کتاب رهایی از غم جدایی را توصیه می کنیم؛ این کتاب اطلاعاتی می دهد که برای ترمیم طردشدگی کاملا ضروری و الزامی هستند.

سوزان اندرسون که تخصصش کمک کردن به افراد در تجربیات از دست دادن، دل شکستگی و طرد‌ شدگی به مدت بیش از دو دهه است، در این کتاب تحول‌ برانگیز به شما کمک می کند این درد را به درسی برای رهایی و رسیدن به آرامش تبدیل کنید. این کتاب طراحی شده است تا به همه‌ قربانیان جدایی‌های عاطفی کمک کند، چه شما که از یک تجربه‌ی از دست دادن در این اواخر رنج می برید و چه متأثر از زخم به‌ جا مانده از گذشته باشید؛ چه در الگوهای رفتاری‌ای درگیر شده باشید که روابط‌تان را تباه می کند و چه در رابطه‌ای باشید که در آن دیگر عشق را احساس نمی کنید. این کتاب برنامه‌ای کامل برای التیام طرد‌شدگی ارائه می دهد.

خلاصه کتاب

بسیاری از افراد که ارتباطشان با منشاء زخمهای عاطفی شان قطع شده، ممکن است به درمان های موقت روی بیاورند و خودشان را با چیزهایی، از غذا و الكل گرفته تا خرید کردن یا بودن با دیگران راضی کنند. یا ممکن است معتاد کتاب ها و سخنرانی ها و برنامه های صوتی خودیاری شوند. اما روش های خودسرانه مصرف دارو و همه حرف های آرام کننده در کل دنیا، علت اصلی ناراحتی آنها را از بین نخواهد برد. برای انجام این کار، باید سفری را آغاز کنید که به علت ریشه ای ناراحتی تان یعنی به زخم طردشدگی می پردازد.

وقتی با فرآیند غصه خوردن یا سوگواری که بر زندگی ما چنبره زده است آشنا شوید، می توانید از انزوایی که در آن گیر کرده اید بیرون آیید و دوباره با دیگران ارتباط برقرار کنید. تفاوتی نمی کند در کدام یک از مراحل پنج گانه طردشدگی که در کتاب رهایی از غم جدایی توضیح داده شده است باشید، باید بدانید که «تنها» نیستید. وقتی کشف کنید که این درد طردشدگی گریبان گیر قوی ترین، باهوش ترین و خودکفاترین افراد میان ماست، و این که این احساس محدود به سن، فرهنگ یا سطح و جایگاه اجتماعی خاصی نیست و برای هر کسی ممکن است پیش بیاید، و وقتی درک کنید که این حالت یک تجربه انسانی جهان شمول است، حتما آسوده خاطرتر خواهید بود.

این کتاب به گونه ای طراحی شده است تا به عنوان همراه و راهنمای شما در خدمت شما باشد و در این راستا به دشوارترین احساساتتان می پردازد، با بهره گیری از پژوهش ها در زمینه های علمی مرتبط، به تجربه شما اعتبار می بخشد، و ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد که در سفرتان، در راه رسیدن به یک دیدگاه جدید و یک عشق جدید نیاز خواهید داشت. اگر به تازگی جدایی را تجربه کردید، همانطور که از اسم کتاب پیداست،  کتاب رهایی از غم جدایی بصورت کاملا تخصصی و البته با زبانی ساده، برای کمک به شماست.

بخشی از متن کتاب

هالی یک خانم مجرد و حسابدار یک شرکت حقوقی است. او خودش را «مثال بارز زخم نامرئی» توصیف کرد. هالی در اولین ملاقات مان در پاسخ به توصیف من از فرآیند درونی کردن مربوط به طردشدگی، این گونه گفت. وقتی داستانش را کامل برایم گفت، متوجه شدم که تردیدهای او نسبت به خودش در تضاد کامل با ظاهر جذابش بود. او جای زخم کوچکی نزدیک لب بالایش داشت که فقط باعث می شد لبخند ملیحش را برجسته تر نشان دهد.

این داستان زندگی من است؛ من هرگز نتوانسته ام کسی را پیدا کنم. در این مرحله از زندگی ام احساس می کنم از لحاظ عاطفی اصلا دیده نمی شوم. در واقع، من همان داستان «زن نامرئی» هستم. حتما داستان «مرد نامرئی» را شنیده اید. خب، این هم نوع دیگری از طردشدگی است، این که کلا دیگران شما را نادیده بگیرند. نمی دانم کدام حالت بدتر است. فقط می دانم وقتی تو را بیرون بیاندازند و به تو بی محلی کنند چه احساسی دارد.»  هالی سرشار از استعداد، زیبایی و زندگی بود، و ظاهرا قادر به بخشیدن عشق زیادی بود. با این حال، مانند بسیاری از بازماندگان طردشدگی، زخم نامرئی، تبدیل به مانعی بر سر راه روابطش شده بود.

در حالی که به بیان داستانش ادامه می داد، تأثیری که پیشینه شخصی اش روی اکنون و اینجای او گذاشته بود واضح تر شد. از همان بدو تولد مادر هالی او را ترک کرده بود. سپس او را از یک شیرخوارگاه به یک یتیم خانه برده بودند، و سپس از آنجا به ایک یتیم خانه دیگر انتقال داده بودند. نهایتا در ۳ سالگی، پدر و مادری ثروتمند و تحصیل کرده او را به فرزندخواندگی پذیرفته بودند. زخم روی لبش یادگار مادر الکلی ای بود که او را به فرزندخواندگی پذیرفته بود. «پدرم امیدوار بود که پذیرفتن من به فرزندی باعث خواهد شد مادرم دست از اعتیادش به الکل بردارد. اما این اتفاق نیفتاد و من نتوانستم کمکی کنم. در واقع، من کسی شدم که او همیشه به خاطر مشکلاتش، مرا مقصر دانسته و سرزنش ام می کرد.»

وقتی هالی ۶ ساله شد، مادر ناتنی اش نوزادی را حامله شد، کاری که ۱۵ سال برای آن تلاش کرده بود اما موفق نشده بود. «جیمز» از همان ابتدا مرکز زندگی آن خانواده شد و هالی که اکنون یک مزاحم بود و مایه اذیت و آزار بود، به سایه خانواده رانده شد. جیمز به طرزی فوق العاده موفق بود و در نهایت یک اورولوژیست شد. در مورد هالی، این دگرگونی عاطفی و جایگزین شدن توسط برادرش و اعتیاد مادرش به الكل، مزاحم پیشرفت او شد. او به سختی توانست به دانشگاه راه پیدا کند اما پس از ۲ سال، دانشگاه را رها کرد تا همراه یک گروه موسیقی به کالیفرنیا برود.

نقد کتاب رهایی از غم جدایی

اگر جدایی به صورت متناوب برای شما رخ می دهد و هربار از یافتن چرایی این اتفاق عاجزید، خواندن کتاب رهایی از غم جدایی می تواند ریشه مشکلات را برایتان آشکار کند. کتاب بصورت تفصیلی، جدایی را به پنج مرحله تقسیم کرده و مشکلات هر مرحله و نحوه رویارویی با مشکلات را بصورت گسترده شرح می دهد. (که احتمالا برای خواننده‌ای که غم جدایی را سپری می کند بسیار راهگشا و برای باقی خوانندگان، این حجم از توضیحات می تواند ملال‌آور باشد).

نکته بسیار قابل توجه در این کتاب، نگاه نورولوژیک و بیولوژیک آن به مسائل روانشناسی بود (مثل نقش هورمون‌ها در واکنش‌های عاطفی و نحوه عملکرد مغز و …). اگر برای کنار آمدن با مسائل نیاز به علت و دلایل پشت صحنه هستید، از خواندنش لذت خواهید برد. با انداختن نیم‌ نگاهی به فهرست منابع که در آخر کتاب لیست شده، می شود متوجه شد که علاوه بر تجربه‌ی سالیان سوزان اندرسون در حوزه روانشناسی، طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها و تحقیقات در نوشتن این کتاب دخیل بوده‌اند که این کتاب را بسیار متمایز می کند.  دست آخر، شاید با داشتن یک آشنایی نسبی با کتاب‌های روانشناسی دیگر، بتونید ارتباط بسیار موثرتری را با کتاب برقرار کنید. بخصوص در زمینه «تحلیل رفتار متقابل».

تعداد بازدید: 3,779 بار

Susan%20Anderson%20 %D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: رهایی از غم جدایی

نویسنده: سوزان اندرسون

مترجم: سید مرتضی نظری

تعداد صفحات کتاب: 347 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان زندگی یک نوزاد است كه از سانحه ی كشتی نجات پیدا می كند ولی ماجرای زندگی اش از وقتی آغاز می شود كه مردی عجیب ولی دوست داشتنی او را با خود به خانه اش می برد. چارلز و سوفی تصمیم می گیرند به پاریس سفر كنند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 372
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد مجموعه شعرهای فروغ فرخزاد می باشد که در صد و دو صفحه گردآوری شده است و به صورت رایگان در اختیار کاربران عزیز شهر کتاب قرار گرفته است. فروغ فرخزاد در دوران زندگی‌اش در دوره حکومت محمدرضا شاه پهلوی، سانسور نشد، اما...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 3672

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *