زندگی من و دو داستان دیگر

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
زندگی من و دو داستان دیگر (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی من و دو داستان دیگر

کتاب زندگی من و دو داستان دیگر داستان بلندی است که به زبان آنتوان چخوف و در ارتباط با خودش نوشته شده و ما را با زندگی این نویسنده‌ی بزرگ آشنا می‌کند. این کتاب از رمان‌های تاثیرگذار چخوف و جزو آثار مشهور ادبی جهان است که رئالیسم خاص او در این اثر دیده می‌شود.

نویسنده در این اثر به نقد ظاهر و باطن انسان‌ها پرداخته و برخی صفات آدمی را تحسین می‌کند. داستان زندگی من مربوط به سال‌هایی است که پس از قتل آلکساندر دوم، دگرگونی شدیدی در وضع اجتماعی روسیه پدید آمد و فقر و تیره‌ روزی همه جا را فرا گرفت. چخوف در این داستان که حاکی از احساس تلخ و بدبینی و البته همراه با امید به آینده می‌باشد ترسیم‌ کننده‌ی این فقر و تیره‌ روزی است.

معرفی نویسنده

آنتون پاولوویچ چخوف نویسنده کتاب زندگی من ، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند. چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت.

بخشی از متن کتاب

نمی دانم برای چه، به طوری که انتظارش را نداشتم، این حرف ها به نظر پدرم توهین آمیز آمد؛ سرخ شد و با صدای زننده ای فریاد کشید: ـ احمق، بی سروپا! این طور با من صحبت نکن! ( و به تندی با یک حرکت ماهرانه و عادی دوتا کشیده چپ و راست به گوشم زد ) داری خودت را گم می کنی! در ایام بچگی، پدرم هر وقت مرا می زد، بایستی خودم را صاف نگه دارم و به صورتش نگاه کنم. حالا هم، وقتی داشت می زد، پاک گیج شده بودم، مثل اینکه همیشه همان بچه هستم، خودم را سیخ نگه داشتم، سعی می کردم توی صورتش نگاه کنم. پدرم مردی پیر و باریک اندام بود، اما عضلات لاغرش مثل تسمه بود، و موقعی که آدم را می زد زیاد درد می آورد.

عقب عقبکی به اتاق پستویی رفتم، بعد چتری را برداشت و چند تا به سر وکولم زد. در همین لحظه خواهرم در اتاق را باز کرد ببیند چه خبر است؛ اما با قیافه جاخورده و متاثر رویش را برگرداند، و یک کلمه هم از من دفاع نکرد.  تصمیم من به ترک اداره و شروع یک زندگی نو قطعی بود. تنها این مانده بود که چه نوع کاری انتخاب کنم و این هم چندان مشکل نبود. به نظر خودم، جوان زورمند و پربنیه ای بودم که سخت ترین کارها از دستم برمی آمد. یک زندگی یکنواخت، اغذیه زننده، گند و بوی یک محیط ناهنجار، با خیال دائمی پول درآوردن و نان پیدا کردن، در انتظار من بود. که می داند؟

خلاصه کتاب زندگی من

در کتاب زندگی من سرگذشت شخصی به نام میخاییل پولوزنف حکایت می‌شود که فرزند معماری سرشناس در یکی از شهرهای روسیه است. پدر میخاییل خیلی به اجدادش افتخار می‌کند و برای پسرش مشاغلی اداری دست و پا می‌کند، در حالی که میخاییل بر خلاف خانواده‌ی اشرافی‌اش، از کارهای تن‌پرورانه بیزار است و به کارگری می‌پردازد. به تدریج تحمل خانه برای او سخت می‌شود، لذا از خانه فرار می‌کند و با دختری به نام ماریان آشنا می‌شود…

تعداد بازدید: 1,051 بار

Anton%20Chekhov%20 %D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86%20%DA%86%D8%AE%D9%88%D9%81 8

عنوان کتاب: زندگی من و دو داستان دیگر

نویسنده: آنتوان پاولوویچ چخوف

مترجم: جهانگیر افکاری

تعداد صفحات کتاب: 202 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

هر هفت داستان این مجموعه دلچسب و آموزنده اند و به کسانی که به لو رفتن داستان ها حساس‌اند پیشنهاد می شود مقدمه کتاب را بعد از خواندن داستان‌ها مطالعه کنند. کتاب دیوار پلی میان ادبیات...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 357
میگفتند که در کنار دریا قیافهٔ تازه‌یی پیدا شده: بانو با سگ ملوسش. دمیتری دمیترچ گوروف هم که دو هفته بود در یالتا می‌گذراند و دیگر بآنجا عادت کرده بود، در جستجوی اشخاص و قیافه‌های تازه بود.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2740

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *