نمایشنامه خانه آخر

خانه آخر (nbookcity.com)

دانلود کتاب نمایشنامه خانه آخر

نمایشنامه خانه آخر یکی از آثار معروف چخوف می باشد. آنتوان چخوف که عمری دراز نیافت، در همان زمان ناکافی آثاری بدیع آفرید که ظاهری آرام، چون چهره زیبا و نجیب خود وی داشتند.

نیز ژرفایی همسان عمیق درون نویسنده ای که در آن غوغا هایی بر پا بود که نشانه های آن در آثارش تجلی می یافتند. امروزه- و چنانچه دیروزیان نیز آورده اند- هیچ کس نمی تواند بگوید که با خواندن آثار یا شنیدن نام چخوف چهره ای تلخ و تدافعی از وی در حافظه اش تداعی می شود .نه؛ او در همه حال – در گفتار و کردار و آداب و روابط اجتماعی- محجوب و مجذوب کننده بود.

نقد کتاب

یک نمایشنامه، جدای از آن که یکی از ارکان تئاتر به شمار می آید، یک گونه ادبی نیز هست؛ سویه ای که در ایران کمتر بدان پرداخته شده و به نمایشنامه نویسی همواره از منظر تئاتر نگریسته شده است. این در حالی است که نمایشنامه نویسی می تواند همپای ادبیات به عنوان یک شکل از نوشتار، حضوری جدی داشته و اغلب نویسندگان بزرگ ادبی گاه به صورت حرفه ای و گاه به شکلی تجربی در این زمینه خود را محک زده اند و از آن بهره گرفته اند.

محمود دولت آبادی یکی از آن معدود نویسندگانی است که در هر دو عرصه ادبیات و تئاتر حضور داشته ، اما اگر حضور دولت آبادی در ادبیات، حضوری مستمر و متداوم است (که حاصل آن آثار مهمی چون «جای خالی سلوچ» و «کلیدر» است) حضور او در تئاتر، جسته گریخته است. نمایشنامه خانه آخر به قلم نویسنده معروف آنتوان چخوف و به ترجمه محمود دولت آبادی در 158 صفحه به نگارش در آمده است. علاقمندان به نمایشنامه می توانند این کتاب را بصورت رایگان از شهر کتاب دانلود و مطالعه نمایند.

تعداد بازدید: 1,588 بار

Mahmoud Dowlatabadi محمود دولت آبادی3

عنوان کتاب: نمایشنامه خانه آخر

براساس اتاق شماره 6 اثر آنتوان چخوف

بازنویسی برای نمایش توسط محمود دولت آبادی

تعداد صفحات کتاب: 158 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.08 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

گلدسته‌ها و سایه نوشته‌ی محمود دولت آبادی است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1384 به‌صورت مستقل توسط انتشارات نگاه منتشر شد. این کتاب شامل دو داستان بلند است، نخستین داستان پای گلدسته امامزاده شعیب نام دارد و دومین داستان سایه‌های خسته نامیده شده است. 
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 972
بسیاری از جنبه های رمان کلیدر تحسین منتقدین را برانگیخت. پیچیده به تصویر کشیدن شخصیت های داستان که نقش حقیقی آن ها از طریق ویژگی ها و ظاهرشان آشکار می شود ....
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1488

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *