بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف

بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف (nbookcity.com)

دانلود کتاب بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف

کتاب بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف در واقع داستان‌هایی است که چخوف از مردم زمانه و روزگار خودش نوشته.

همچنین نوعی شناسایی خیلی خوب در مورد مردمی است که در قرن نوزدهم همراه با چخوف زندگی می‌کردند. این کتاب را توصیه می‌کنیم به همه اقشار جامعه، چه هنرمندان چه علاقه‌مندان به هنر چون با مطالعه این کتاب می‌توانیم وارد دنیایی به جز دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم؛ بشویم و آن دنیای تخیلی را که نویسنده در ذهن ما ایجاد می‌کند باور کنیم.

کتاب بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف به ما کمک می‌کند که با قلم نویسندگان و نخبگان سایر کشورهای جهان آشنا شویم! ضمن اینکه می‌تواند در پرورش تخیل ما هم کمک شایانی داشته باشد.

بخشی از متن داستان

چند نفر شکارچی که به شب خورده بودند در انبار کدخدا پتروکوفی، در دامنه‌های روستای میرونیتسکی، اطراق کرده بودند. ایوان ایوانیچ، جراح دامپزشک، و بورکین، دبیر دبیرستان، دو نفر از آن‌ها بودند. ایوان ایوانیچ نام خانوادگی عجیب‌وغریب و دورودراز چیمشا هیمالائیسکی را داشت که به‌هیچ‌وجه به او نمی‌خورد و بنابراین همه در سراسر شهرستان او را با همان نام تعمیدیاش صدا میکردند.

ایوان ایوانیچ در یک مزرعه اصلاح نژاد جانوران، نزدیک شهر، زندگی میکرد و حالا به شکار آمده بود تا هوایی بخورد. بورکین سالیان سال بود که این ناحیه را میشناخت چون هرسال مهمان کنتِ پ. بود. نخوابیده بودند. ایوان ایوانیچ پیرمردی بلندقد و لاغراندامی که سبیل درازی داشت، نزدیک در انبار، نشسته بود و زیر نور مهتاب پیپ می‌کشید. بورکین روی کاه‌های انبار دراز کشیده بود و در تاریکی دیده نمیشد.

گرم گفت‌وگو بودند. از هر دری صحبت می‌کردند تا این‌که موضوع ماورا، همسر کدخدا، را پیش کشیدند که زن سرحال و باهوشی بود؛ در عمرش پا از روستا بیرون نگذاشته بود؛ نه شهر دیده بود و نه راه‌آهن، به یاد آوردند که حالا ده سالی می‌شد که از کنار اجاق خانه‌اش تکان نخورده بود و تنها هوا که تاریک می‌شد جرئت می‌کرد پا از خانه بیرون بگذارد. بورکین گفت:

«خیلی هم تعجب‌آور نیست. در این دنیا کم نیستند آدم‌هایی که مثل خرچنگ لاک دار یا حلزون، هميشه سعی می‌کنند‌ به خلوت لاک شون پناه ببرن. شاید این موضوع تجلی برگشت به خصلت های آبا و اجدادی باشه؛ برگشت به زمانی که اجداد انسان هنوز حیوان های اجتماعی نشده بودن و توی لانه هاشون زندگی می کردن، یا شاید صرفاً یکی از مراحل طولانی سیر شخصیت انسان باشه، کسی چه می دونه.

من مردم شناس نیستم و کار من این نیست که با این سوال ها قصد دخالت داشته باشم؛ فقط می خوام بگم که آدم هایی مثل ماورا پدیده عجیب و غریبی نیستن. ببینین، برای ارائه نمونه، چرا راه دوری بریم؟

خلاصه کتاب

احمد گلشیری یکی از مترجمانی است که تاکنون چندین کتاب از او ترجمه کرده است که کتاب بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف هم یکی از همان کتابها است. چخوف با این‌که چهل و چهار سال بیش‌تر زندگی نکرد اما هنگامی که چشم از جهان فرو بست چهره داستان‌ نویسی جهان را تغییر داد و تاثیری عمیق بر نمایشنامه‌نویسی بر جای نهاد.

قلم نویسندگان روس آن‌قدر مسحورکننده و جذاب است که مترجمان زیادی به سراغ ترجمهی آثار این نویسندگان بزرگ رفتهاند. آنتون چخوف به‌عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان روس آثار زیادی دارد که تقریباً همهی آنها به فارسی ترجمه‌ شده‌اند. اگر از طرفداران این نویسنده توانمند هستید، مطالعه کتاب بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف را از دست ندهید.

از داستان شوخی کوچک می خوانیم:

سورتمه مانند تیری که رها شده باشد به حرکت درآمد. باد به سر و صورت مان تازیانه می زد. در گوش هامان می خروشید، پوست مان را خشماگین چنگ می زد و درصدد بود سر از تن مان جدا کند. باد چندان سرعتی داشت که نفس در سینه هامان بند آمده بود.

احساس می کردیم شیطان ما را در چنگال خود گرفته و صفیرکشان به طرف دوزخ می برد.چیزهای دور و اطراف مان به نواری طویل و شتابزده تبدیل شده بود. احساس می کردیم دیگر چیزی نمانده که با سر به پایین سقوط کنیم و درست در همین لحظه در گوش نادنکا با نجوا گفتم: دوستت دارم، نادیا! (ص202 بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف)

نقد کتاب بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف

نوشتن داستان کوتاه یکی از هنرمندانه‌ترین کارهایی است که یک نویسنده در طول عمرش به آن دست می‌یابد. آنتون چخوف در کارنامه‌ی ادبی خودش بیش از 700 اثر نمایشی و داستانی دارد که در نوع خود و بین نویسندگان روسی نوعی رکورد به‌حساب می‌آید. خواندن بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف به خوانندگان کمک می‌کند تا دیدی نو و تازه به مسائل جهان بنگرند و دنیا را از دریچه‌ی جدیدی ببینند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 13,177 بار

Anton%20Chekhov%20 %D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D9%BE%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88%DB%8C%DA%86%20%DA%86%D8%AE%D9%88%D9%81 3

عنوان کتاب: بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چخوف

جز برترین کتاب های تاریخ انجمن کتاب نروژ

جزو برترین مجموعه داستان های کوتاه

جز کتاب های برگزیده در ادبیات روسیه

نویسنده: آنتوان پاولوویچ چخوف

مترجم: احمد گلشیری

تعداد صفحات کتاب: 419 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 34.85 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

یکی دیگر از آثار ارزشمند سیمین دانشور کتاب از پرنده های مهاجر بپرس می باشد. کتاب مجموعه 11 داستان کوتاه است. سبک نوشتاری کتاب به گونه ای است که انگار کسی برایتان داستان تعریف می کند و شما از شنیدن آن خسته نمی شوید.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 3044
دیکنز همیشه به مباحث اجتماعی علاقه مند بود و زمانی که به پیاده روی می رود تمایل دارد که به قسمت های فقیر نشین پایتخت برود. وی در طول سفر خود با بسیاری از افراد فقیر ساکن در حاشیه جامعه، به کارگاه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 183

3 پاسخ

  1. علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
    درسته ولی ی بزرگی هم میگه باید کتابا رو رایگان داد تا داد یابی!

  2. دوست عزیز پی دی اف کتاب دشت اثر چخوف رو اگه بذارید واقعا ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *