با هم بودن همه چیز است

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
با هم بودن همه چیز است (nbookcity.com)

دانلود کتاب با هم بودن همه چیز است

در کتاب با هم بودن همه چیز است کامیل دختری جوان و خدمتکار است، او به دنبال هم‌‌خانه نیست ولی از سر تصادف هم‌‌خانه‌ای پیدا می‌کند…

کم‌کم سرو کله آدم هایی دیگر نیز در زندگی کامیل پیدا می‌شود. در بحبوحه زندگی های به‌ هم‌ ریخته، نوری در تاریکی می‌‌درخشد و آنها به هم نزدیک‌تر می‌شوند. «با هم بودن» رمانی درباره‌ زندگی شخصی، تجربه تنهایی و جست‌وجوی خوشبختی است؛ داستان آدم هایی که برای عشق ورزی و با هم بودن تلاش می کنند. این اثر در فرانسه طرفداران زیادی پیدا کرده و به چند زبان هم ترجمه شده است.

منظور از با هم بودن در این رمان، تنها رابطه عاشقانه نیست بلکه رابطه‌ای انسانی است و دلیل محبوبیتش هم همین است. مفاهیمی مانند همدلی، کمک‌کردن به یکدیگر و خانواده‌ بودن در این کتاب به چشم می‌ خورد. در رمان با هم بودن همه چیز است دیالوگ‌ های زیادی وجود دارد و خواننده شخصیت ها را از میان همین صحبت‌ها می شناسد.

معرفی نویسنده

آنا گاوالدا خالق رمان با هم بودن همه چیز است نویسنده و معلم فرانسوی متولد ۹ دسامبر ۱۹۷۰ می باشد. او یکی از نوادگان دوروثی پارکر، شاعر و داستان نویس آمریکایی است. اولین رمان وی با نام من او را دوست داشتم در سال 2002 برای نخستین بار منتشر شد. گاوالدا در مورد کتاب دوستش داشتم اینگونه می‌گوید: «من این کتاب را دوست دارم، نسبت به آن احساس غرور می‌کنم.» او دو فرزند دارد و از همسرش جدا شده و در پاریس زندگی می کند.

زمانی که چهارده ساله بود پدر و مادرش که هر دو شغل آبا و اجدادیشان یعنی نقاشی روی ابریشم را انجام می دادند، هر کدامشان دل در گرو فردی دیگر دادند و آنا و خواهر و برادرهایش را به خاله ها و عمه هایشان سپردند و ماهیانه مبلغی برای نگهداریشان به آنها می دادند. گاوالدا با خاله اش که خود سیزده فرزند داشت زندگی می کرد.

نویسنده کتاب با هم بودن همه چیز است بعد از جدایی از خانواده، شغل های بسیاری را برای امرار معاش برگزید که البته از هیچ کدامشان احساس ندامت نمی کند. او زمانی که در گل فروشی کار می کرد می گوید: زندگی را همانجا یاد گرفتم، توی گل فروشی. دسته گل های كوچك برای همسران و دسته گل های بزرگ برای معشوقه ها.

بخشی از متن کتاب

با آن نگاهی که مرد نثارش کرد، فهمید که بهتر است سکوت اختیار کند و روده درازی هایش را برای خودش نگه دارد: « فقط نگاه کن، ببین مرد چگونه دست اش را می پیچاند، فقط نگاه کن… این افتضاح است. اصلاً بهتر است نگاه نکنی. مریم مقدس، برای او دعا کن… هی! داری به او آسیب می رسانی! »  امدادگر ایستاده بود و پیچ روی لوله ی سرم را تنظیم می کرد. ایوان قطره ها را می شمرد و تا جایی که توان داشت دعا می کرد. تمرکز کردن با وجود صدای آژیر کار بسیار سختی بود.

دست دوست اش را روی پیراهن اش گذاشته بود و عین یک ماشین نوازش اش می کرد، درست مثل دست کشیدن به لبه ی یک دامن. ناراحت تر و نگران تر از آن بود که بتواند بیشتر از این محبت کند. ایوان کارمینوت آه می کشید و چروک ها، پینه ها و لکه های سیاهی که این جا و آن جا خودنمایی می کردند را بررسی می‌کرد. ناخن های دست دوست اش هنوز شکل نسبتاً خوبی داشتند، اما محکم بودند و کثیف و گوشه هایشان هم شکسته بود. (ص302 با هم بودن همه چیز است)

دست خودش را کنار دست پولت گذاشت و با هم مقایسه کرد. البته او جوان تر بود و کمی چاق تر، ولی مهم تر از همه، او به اندازه ی دوست اش در این دنیا عذاب نکشیده بود. به اندازه ی او کار نکرده بود و طعم محبت را بیشتر چشیده بود. آخرین باری که در حیاط کار کرده بود، کی بود…؟ همسرش هنوز در حیاط سیب زمینی می کاشت اما بهتر بود بقیه چیزها را از همان فروشگاه بخرند.

سبزی های آماده، تمیز بودند و لازم نبود برگ های کاهو را در جستجوی حلزون ها از هم جدا کرد و در نهایت تعداد نزدیکان او خیلی زیاد بود: همیشه ناتالی و گیلبرت و کوچولوهایشان بودند که بیایند و سرو صدایی راه بیندازند. در حالی که پولت؛ چه چیزی در زندگی برای او باقی مانده بود؟

هیچ. حتی یک چیز خوب هم برایش باقی نمانده بود. همسرش مرده بود، دخترش یک بدکاره بود و نوه اش هیچ گاه به دیدن اش نمی آمد. هیچ جز نگرانی، هیچ جز خاطرات و شاید حسرت ها.  ایوان به فکر فرو رفته بود: همه اش همین است؟ همه ی زندگی در همین خلاصه می شود؟ چنین چیز بی ارزش و عبثی؟ و با این حال پولت روزی زن زیبایی بود و صد البته مهربان. (ص303 با هم بودن همه چیز است)

نقد کتاب با هم بودن همه چیز است

آنا گاوالدا در 1970 در پاریس متولد شد. در سال 1999 اولین مجموعه داستان به نام دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد را منتشر کرد که منتقدان لب به تحسینش گشودند. این کتاب در سال 2000 جایزه‌ی گرند پری را برایش به ارمغان آورد.

خواندن کتاب با هم بودن همه چیز است را به همه طرفداران این نویسنده محبوب توصیه می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 481 بار

Anna%20Gavalda%20 %D8%A2%D9%86%D8%A7%20%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%A7 3

عنوان کتاب: با هم بودن همه چیز است

Hunting and Gathering

(با هم همین و بس ، با هم بودن)

از رمان های پرفروش اروپا 

نویسنده: آنا گاوالدا

مترجم: شهرزاد ضیایی 

تعداد صفحات کتاب: 609 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 30.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بیلی داستان دو دلداده است که به درون دره‌ای سقوط کرده‌اند. دره‌ای که بیانگر آرزوهای آن‌هاست و البته نجات به دست نمی‌آید مگر با روایت‌کردن داستان پرفرازونشیب زندگی‌ هایشان. بیلی...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 137
آنوک پرستاری باهوش و مهربان و مادر صمیمی ترین دوست دوران کودکی چارلز بود که او را همانند مادر خودش دوست داشت. چارلز وقتی این خبر مرگش را می‌شنود ناگهان به یاد روزهای بچگی‌اش...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 156

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *