نمایشنامه های آنتوان چخوف

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
نمایشنامه های آنتوان چخوف (nbookcity.com)

دانلود کتاب نمایشنامه های آنتوان چخوف

آنتوان پاولوویچ چخوف یکی از بزرگ‌ترین داستان کوتاه‌ نویسان دنیاست که عمده آثارش در ایران منتشر شده است. او نمایشنامه‌هایی هم دارد که آمیزه‌ای از تراژدی و کمدی است و در ایران چندبار ترجمه شده و بارها به روی صحنه رفته‌اند. این نویسنده روس حدود ۴۰۰ داستان کوتاه و شش نمایشنامه بلند نوشت. شهرت چخوف به‌عنوان نمایشنامه‌نویس به خاطر نمایشنامه‌های مرغ دریایی، دایی وانیا، سه خواهر و باغ آلبالوست. بیش از ۷۰فیلم براساس نمایشنامه‌ها و داستان‌های وی ساخته شده ‌است.

شخصیت‌های اصلی نمایشنامه های آنتوان چخوف را بورژواهای معمولی، ملاکان کوته‌فکر و آریستوکرات‌های کوچک تشکیل می‌دهند. آنها نمایانگر امیدهای بربادرفته، فرصت‌های سوخته، تعلل و دل سپردن به قضا و قدر هستند. طنز تلخ مستتر در نمایشنامه‌های او از چنین مضامینی تشکیل شده و طی دهه‌های متمادی که از نگارش و اولین اجرای این نمایشنامه‌ها می گذرد، همچنان روزآمد و قابل تعمیم به موقعیت انسان امروز می‌نمایند.

چکیده کتاب

کیست که اهل ادبیات باشد و ادبیات روس را دنبال کند و شیفته آثار آنتوان پاولوویچ چخوف نویسنده برجسته و بزرگ روسی نباشد.چخوف یک نویسنده برجسته و فعال بود که خوشبختانه از خود آثار بسیاری بجای مانده از نمایشنامه و داستان و کوتاه و شعر و نامه و قطعات ادبی دیگر. درست است آنتوان چخوف را یکی از بزرگان داستان نویسی بویژه داستان کوتاه می شناسند اما چند رمان او و چندین نمایشنامه او جز بهترین اثار ادبی جهان محسوب میشود. مخصوصا نمایشنامه ایشان که از پر اجرا ترین نمایشنامه های مطرح دنیاست و به بسیاری از زبانهای دنیا ترجمه شده و مگر می شود کسی اهل نمایش و تئاتر باشد اجراهای ماندگاری که در تمام نقاط دنیا از اثار چخوف به نمایش در امده فراموش کند. نمایشنامه هایی چون ای‍وان‍ف‌ ,مرغ دریایی , سه خواهر ودایی وانیا که در کتاب حاضر این  پنج نمایشنامه ارزنده با ترجمه های ذیل جمع اوری و توسط نشر قطره در سال هزار سیصد و هفتاد چهار بچاپ رسید.
  • نمایشنامه ای‍وان‍ف‌ ت‍رج‍م‍ه‌ س‍ع‍ی‍د ح‍م‍ی‍دی‍ان‌
  • نمایشنامه م‍رغ‌ دری‍ای‍ی‌ ت‍رج‍م‍ه‌ ک‍ام‍ران‌ ف‍ان‍ی‌
  • نمایشنامه دای‍ی‌ وان‍ی‍ا ت‍رج‍م‍ه‌ ه‍وش‍ن‍گ‌ پ‍ی‍رن‍ظر
  • نمایشنامه س‍ه‌ خ‍واه‍ر ت‍رج‍م‍ه‌ س‍ع‍ی‍د ح‍م‍ی‍دی‍ان‌، ک‍ام‍ران‌ ف‍ان‍ی‌
  • نمایشنامه ب‍اغ‌ آل‍ب‍ال‍و ت‍رج‍م‍ه‌ س‍ی‍م‍ی‍ن‌ دان‍ش‍ور

معرفی نویسنده کتاب

آنتوان پاولوویچ چخوف نویسنده‌ی روس متولد 29 ژانویه 1860 در روسیه است. او در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر چخوف که در راس این خاندان قرار داشت فردی به شدت خشک و مذهبی بود تا حدی که فرزندانش را تنبیه بدنی می‌کرد. او پسرانش را مجبور می‌کرد که هر یکشنبه همراهش به کلیسا بروند. آنتوان در نیمه‌ی سال 1880 در رشته‌ی پزشکی تحصیلاتش را آغار کرد، این سال همان سالی بود که نخستین نوشته او به چاپ رسید. اولین نوشته‌ی چخوف به گفته‌ی خودش متنی 15 خطی بود که در نشریه دراگون فلای منتشر شد.

این نوشته در واقع داستان کوتاهی به نام نامه‌ی ستپان ولادمیریچ اِن، به همسایه‌ی دانشمندش دکتر فردریخ است. چخوف در سال 1884 از دانشگاه مسکو در رشته‌ی پزشکی فارغ التحصیل شد و در همان سال جهت طبابت به اطراف مسکو رفت. با وجود اینکه آنتوان پاولوویچ چخوف بعد از فارغ التحصیلی از رشته‌ی پزشکی به عنوان یک نویسنده و داستان نویس مشغول به کار شد، اما علم پزشکی او سبب شد که نقش پزشک در داستان‌هایش یک نقش تکرار شونده باشد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. بهترین داستانهای کوتاه آنتوان چـخوف
  2. هنر درک زمانه
  3. نمایشنامه خانه آخر
  4. دوئل
  5. کودک درون

تعداد بازدید: 8,091 بار

Anton%20Chekhov%20 %D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86%20%DA%86%D8%AE%D9%88%D9%81 5

عنوان کتاب: نمایشنامه های آنتوان چخوف

نویسنده: آنتوان پاولوویچ چخوف

مترجمان: سیمین دانشور، سعید حمیدیان، کامران فانی،‌هوشنگ پیرنظر

تعداد صفحات کتاب: 602 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی خالق آثاری همچون آیین زندگی و آیین دوست یابی می باشد. کتاب آیین سخنرانی شامل بسیاری از عقاید و دستورالعمل‌های ارزشمند برای امور روزانه‌ی تمامی انسان‌هاست. در حال حاضر...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 7547
با مطالعه کتاب قدرت تمرکز و به کار بردن استراتژی‌های پیشنهاد شده نه‌ تنها در اهداف مالی و شخصی خود پیشرفت خواهید کرد بلکه بیش از آنچه که انتظار دارید فراتر خواهید رفت. به خصوص وقتی که چگونه تمرکز کردن...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 1865

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *