کتاب پایان رابطه

پایان رابطه (nbookcity.com)

دانلود کتاب پایان رابطه

گراهام گرین ولعی سیری ناپذیر به کتاب خوانی داشت و بسیار پرکار و در نوشتن بسیار منضبط بود. حاصل زندگی طولانی و پربار او ۲۲ رمان، ۷ نمایش نامه، ۱۲ فیلم نامه، ۴ کتاب ویژه کودکان، ۲ زندگی نامه شخصی، چند مجموعه داستان کوتاه، چند مجموعه مقالات انتقادی، یک کتاب شعر و بیش از ۵۰۰ نقد فیلم بود. با این همه، گرین شهرتش را بیشتر مدیون رمان هایش است که بسیاری از آنها به مدت چند دهه جزو کتاب های پرفروش بوده، توفیقی که کمتر نویسنده ای به آن دست یافته است. کتاب پایان رابطه یکی از رمان های معروف و پرطرفدار گرین است که مطالعه آن را به همه علاقمندان عزیز توصیه می کنیم.

کتاب پایان رابطه سه شخصیت اصلی دارد: «بندریکس» که نویسنده و راوی بی‌ایمان داستان است، «هنری» که کارمند دولت است و همسرش «سارا» که در مسیر بی‌ایمانی به داشتن ایمان در حرکت است. بندریکس به دنبال نوشتن کتابی که در رابطه با یک کارمند دولت است با هنری و همسرش آشنا می‌شود. هنری که به فکر پیشرفت است از همسرش غافل مانده و در این میان بندریکس عاشق همسر هنری یعنی سارا می‌شود و به شکل پنهانی رابطه‌اش را با او جلو می‌برد. در این میان رویش عشقی شورمندانه از دل نفرتی بیمارگونه را شاهد هستیم اما همان‌طور که بندریکس خودش می‌گوید این داستان روایت نفرت است نه عشق.

خلاصه کتاب

احساس نفرتی عجیب، مائوریس بندریکس، شخصیت اصلی کتاب پایان رابطه، را وادار می سازد تا ماجرای رابطه ی پر فراز و نشیبش با سارا مایلز را به روی کاغذ بیاورد. اکنون پس از گذشت یک سال از مرگ سارا، بندریکس سعی می کند تا از طریق بررسی چگونگی تبدیل عشقی آتشین به احساسی عجیب میان عشق و نفرت، از شر این احساس عذاب آور رها شود. در ابتدا، او فکر می کند که از سارا و همسرش، هنری، متنفر است؛ اما با عمیق تر شدن بر روی احساس خود، تقصیر را به گردن خدا می اندازد چرا که اعتقاد دارد اوست که زندگی اش را نابود کرده است. اما بندریکس درنهایت، به شکلی منحصر به فرد وجود خدا را در زندگی اش احساس می کند.

ویلیام فاکنر در مورد کتاب پایان رابطه که برای اولین بار در سال 1951 چاپ شد، می گوید: «این کتاب، یکی از بهترین، واقعی ترین و تکان دهنده ترین رمان های این عصر است.» در رمان‌های گرین مفاهیم خیر و شر مهم‌تر از زیبایی و برازندگی یا حتی درست و نادرست جلوه‌گری می‌کند. از نظر گراهام گرین درست و نادرست موضوع آداب‌دانی اجتماعی یا نوعی قانون عرفی و سنتی است که بی ‌درنگ و اندیشه پذیرفته می‌شود، اما انتخاب میان خیر و شر انتخاب هولناک و مهم و سرنوشت‌سازی است که یکایک آدمیان با آن روبه‌رو می‌شوند.

بخشی از متن کتاب

وقتی کارمان تمام شد همه چیز ترکمان کرد و تو ماندی. برای هر دومان. می توانستم عمری را اینجا و آنجا با این و آن مرد سر کنم و هربار عشقی اندک نثارشان کنم. اما حتی بار اول، در هتل نزدیک پدینگتن، همه چیزمان را صرف کردیم. تو آنجا بودی و اسراف را به ما آموختی، همانگونه که به اغنيا آموختی، تا روزی شاید جز عشق تو چیزی برایمان نمی ماند. اما تو بیش از اندازه به من لطف داری. وقتی از تو درد می خواهم، به من آرامش می دهی. این را به او نیز بده. آرامش مرا به او عطا کن، او به آن محتاج تر است.

دو روز پیش چه احساس آرامش و سکوت و عشقی داشتم. زندگی داشت دوباره شادمانه می شد، اما دیشب خواب دیدم از پلکانی دراز بالا می روم تا بر بالای آن موریس را ببینم. هنوز خوشحال بودم چون وقتی به بالای پلکان می رسیدم گرم صحبت می شدیم. صدایش کردم دارم می آیم اما صدای موریس نبود که پاسخ داد؛ صدای بیگانه ای بود که همچون بوق مه که به کشتی های راه گم کرده هشدار می دهد غرش می کرد، و مرا ترساند. گمان کردم آپارتمانش را اجاره داده و دور شده و نمی دانم کجاست، و باز به پایین پلکان که رفتم آب تا بالای کمرم بالا آمد و راهرو از مه آکنده بود. بعد بیدار شدم. دیگر آرامشی ندارم…

نقد کتاب پایان رابطه

کتاب پایان رابطه را یک رمان‌نویس روایت می‌کند، اما این نه رمانی درباره‌ی نوشتن، که داستان تلاقی عشق و ایمان است. در پس‌زمینه‌ی ذهنی رمان حضور مرد زیرزمینی داستایفسکی احساس می‌شود که تلخکامی و انزجار خود از انسان و جهان را به زبانی فصیح و سلیس بیان می‌کند. گراهام گرین خود را متعلق به دنیای انسان‌های خشمگین می‌داند. متعلق به سنت نوشته‌های دینی دانته که به دلیل نفرتش خوب عشق می‌ورزید. رمان پایان رابطه نیز داستان عشقی بیمارگونه و نفرتی بیمارگونه است.

تعداد بازدید: 1,065 بار

Graham%20Greene%20 %DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%85%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86 15

عنوان کتاب: پایان رابطه

جزو لیست برترین رمان های انگلیسی گاردین

نویسنده: گراهام گرین

مترجم: احد علیقلیان

تعداد صفحات کتاب: 247 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

کتاب تصویر دوریان گری به عنوان مشهورترین اثر اسکار وایلد نویسنده‌ی ایرلندی شناخته می‌شود. اسکار وایلد در این کتاب فلسفه‌ی زیبایی شناختی را به خوبی شرح داده است و با خلق شخصیتهایی عمیق و فلسفی معنای زیبایی را به خوبی بیان کرده است. رمان تصویر دوریان گری را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1663
این اثر رمانی جنایی و پر ماجرا، با معماهای بیشماری است که ذهن را درگیر خود می کند. جان بوکان این داستان ها را با الهام از داستانی حقیقی مربوط به فعالیت جاسوسان آلمانی در انگلستان پیش از جنگ جهانی نوشته است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 523

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *