جنگ آخر زمان

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
جنگ آخر زمان (nbookcity.com)

دانلود کتاب جنگ آخر زمان

کتاب جنگ آخر زمان  که اولین کتاب ماریو بارگاس یوسا است در رابطه با تعارض میان مدرنیته و سنت است. در رابطه با جامعه‌ای است که سرعت تغییرات در آن آنقدر بالا است که به برخی از مردم اجازه نمی‌دهد خود را با شرایط سازگار کنند و مهم‌تر از همه در رابطه با نبود زبان مشترک بین مردم و حکومت است. مردم از یک سو فقیر هستند که به راحتی تحت تاثیر خرافات و مذهب علیه جمهوری شورش می‌کنند و جمهوری هم از طرف دیگر آنقدر پخته نیست که طرف مقابل خود را درک و به گفتگو با آن‌ها بپردازد و نتیجه آن چیزی است که در این کتاب شرح مفصل آن را می‌خوانید.

خلاصه کتاب

چندی پس از نابودی حکومت سلطنتی در برزیل و بر پایی حکومت جمهوری مرشد پیری در شهرهای فقیر این کشور پیدا می‌شود . او پیاده به سفر می‌پردازد و به مردم می‌گوید که جهان تا سال 1900 بیشتر وجود نخواهد داشت و آخر دنیا نزدیک شده است . مردم را به دینداری و تقوا می‌خواند و عقیده دارد حکومت جمهوری ضد مسیح می‌باشد. این مرشد صلابت کلام و روحانیت خاصی دارد به طوری که خیلی زود پیروان زیادی پیدا می‌کند و این افراد در قسمتی از کشور مستقر می‌شوند . به تعداد افراد جامعه دایم اضافه می‌شود و نهایتا چیزی در حدود 25 تا 30 هزار نفر می‌گردند . بسیاری از این افراد جانیان و راهزنان پیشین هستند که مرشد اینک از آن‌ها قدیسانی مومن ساخته است.

دولت به مقابله با این جامعه بر می‌خیزد و 4 بار لشکریانی را به سوی آن‌ها اعزام می‌کند که 3 لشکر اول شکست می‌ خورند و لشکر چهارم قادر به براندازی آن‌ها می‌گردد . این ماجرایی که گفته شد یک ماجرای تاریخی حقیقی است که شرح حقیقی و تاریخی آن را مهندسی برزیلی به نام داکونیا نوشته است و یوسا با الهام از او کتاب جنگ آخر زمان را نوشته است و به خاطر همین رمان جوایز پابلو ایگلسیاس و ریتز پاریس همینگوی را نیز برده است . رمان یوسا رمانی بلند است که شامل زندگی و سرنوشت تعدادی از مریدان مرشد و چگونگی پیوستنشان به این گروه ، چگونگی ایجاد جامعه مذکور و توصیف دقیق 4 حمله و درگیری بین دولت و آن‌ها می‌باشد .

جملاتی از کتاب

  •  تصور مرگ یک نفر آسان تر است تا مرگ صد نفر یا هزار نفر. مصیبت وقتی تکثیر شود انتزاعی می شود. آدم از چیزهای انتزاعی کمتر ناراحت می شود.
  • همه ی روشنفکر ها خطرناکند. ضعیف، احساساتی و قادر به این هستند که بدترین کارهایشان را با بهترین فکرها توجیه کنند.
  • حالا می دانست که عشق، شادی و شعف جسم هم هست، شعله ور شدن همه ی حواس است، سرگیجه ای که آدم را به خرسندی و کام یافتگی می رساند.

نقد کتاب جنگ آخر زمان

ماریو بارگاس یوسا کتاب جنگ آخر زمان را بلندپروازانه‌ترین کاری که تاکنون انجام داده دانسته و به همین دلیل آن را رمان برگزیده‌ی خود می‌داند. او در این کتاب نه از پرو، کشور زادگاهش، سخن می‌گوید و نه از زندگی امروز، بلکه مکان داستان خود را برزیل قرار می‌دهد و از ماجرایی سخن می‌گوید که در قرن نوزدهم اتفاق افتاده است. گروهی از افسران جوان دمکرات به همراه گروهی از روشنفکران و مردم برزیل حکومت استعماری نماینده‌ی پادشاه پرتغال را ساقط می‌کنند و حکومت ملی برپا می‌دارند.

کشیشی برخاسته از فقیرترین بخش برزیل آن‌ها را ضد دین می‌خواند و … مسئله‌ی اصلیِ جنگ آخر زمان و داستانی که یوسا برای ما حکایت می‌کند جدایی و تعارض میان دو جامعه‌ای است که قادر نیستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تعداد بازدید: 1,032 بار

Mario%20Vargas%20Llosa%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%20%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7 6

عنوان کتاب: جنگ آخر زمان

نویسنده: ماریو بارگاس یوسا

مترجم: عبدالله کوثری 

تعداد صفحات کتاب: 913 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب موج آفرینی برگزیده‌ ای است از مقالات ماریو بارگاس یوسا که در انتخاب آن سعی شده دیدگاه‌های ادبی، سیاسی و علایق متنوع نامبرده منعکس گردد. مقالات اخیر نویسنده که اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود را در برمی‌گیرد، نیز در این مجموعه گردآمده است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 338
حوادث رمان عصر قهرمان (قهرمان عصر ما) در جامعه معاصر کشور پرو رخ می‌دهد، فلیسیتو یاناکه، مالک شرکت ترابری ناریوالا یک روز صبح که مثل همیشه آماده رفتن به شرکت است، پشت در خانه اش پاکت نامه ای پیدا می کند که شبیه احضاریه یا برگه جریمه است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 473

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *