سی و نه پله

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سی و نه پله (nbookcity.com)

دانلود کتاب سی و نه پله

کتاب سی و نه پله روایت مأموریت ریچارد هنی بریتانیایی برای کشف نقشه یک افسر آلمانی، جهت نجات کشورش در آستانه جنگ جهانی اول است.

این اثر رمانی جنایی و پر ماجرا، با معماهای بیشماری است که ذهن را درگیر خود می کند. جان بوکان داستان های خود  را با الهام از داستانی حقیقی مربوط به فعالیت جاسوسان آلمانی در انگلستان پیش از جنگ جهانی نوشته است. رمان حاضر الهام بخش بسیاری از فیلم‌های سینمایی بوده است. نویسنده رمان را در زمانی نوشت که در بستر بیماری بود.

خلاصه کتاب

در رمان سی و نه پله، یک قهرمان همه کاره به اسم ریچار هنی، که توانایی معجزه آسایی برای گرفتار کردن خود در موقعیت‌های عجیب دارد، تازه از رودزیا در جنوب آفریقا به لندن آمده تا زندگی جدیدی را شروع کند؛ ولی سازمان جاسوسی بریتانیا به کمک او نیاز پیدا می‌ کند تا نقشه‌ های یک افسر آلمانی را خنثی کند. مقتول که ظاهرا برای حفظ اطلاعاتش از دست کسانی که او را تعقیب می‌ کردند، جان خود را از دست می‌ دهد، سندی مهم از خود به جا می‌ گذارد که زندگی ریچارد و سرنوشت بسیاری از کشورهای جهان را تعیین می‌ کند!

این اتفاق در آپارتمان ریچارد، او را وارد دردسری ناخواسته کرد که سوءظن‌هایی به اتهام قتل به وی وارد شد، همین امر او را مجبور به تعقیب و گریزهایی می‌ کند. سابقۀ ادبیات داستانی نشان نمی‌ دهد که قهرمان و شخصیت اصلی در حال فرار باشد و همین موضوع را می‌ توان بدعت‌ گذاری نوینی در ادبیات داستانی تلقی کرد.

در آستانه جنگ جهانی اول، ریچارد از سازمان اطلاعات انگلستان مأموریت رمزگشایی سی و نه پله که عبارتی مرموز از زبان یک روزنامه‌ نگار و جاسوس آلمانی بود را یافت. شرایط و فضای حاکم بر کشورهای اروپایی آن دوران به شدت مسموم و پر از جاسوسان مخفی بود. این فضای تنش‌زا به زیبایی هر چه تمام‌تر در داستان منعکس شده و شما می‌توانید این وضعیت را با خواندن کتاب حاضر تجربه کنید. شخصیت‌ پردازی و فضاسازی کم نظیر جان بوکان این رمان را در فهرست بهترین کتاب‌های سده بیست میلادی قرار داده است.

بخشی از متن کتاب

بی‌ شک به دردسر افتاده بودم. هر شکی هم که قبلاً درمورد صحت داستان اسکادر داشتم، حالا از میان رفته بود. مدرک ماجرا هم آن جا زیر رومیزی دراز شده بود. آدم هایی که می‌دانستند او می‌داند که چه می‌داند، پیدایش کرده بودند. بله، او چهار روز در منزل من اقامت داشت و دشمنانش حتماً به این نتیجه رسیده بودند که او به من اعتماد کرده. پس من باید هدف بعدی می‌بودم. شاید همان شب، یا فردا، یا پس‌فردا، اما به هر حال پروندۀ من رو آمده بود. بعد ناگهان به فکر احتمال دیگری افتادم. به فرض که همین الان بیرون بروم و پلیس خبر کنم، یا به تخت بروم و بگذارم پادوک فردا صبح جسد را پیدا و پلیس را خبر کند. چه داستانی باید درمورد اسکادر سر هم می‌کردم؟

دربارۀ او به پادوک دروغ گفته بودم و همه چیز کاملاً نومیدکننده به نظر میرسید. اگر صداقت به خرج می‌دادم و هرچه را به من گفته بود به پلیس می‌گفتم، فقط به من می‌ خندیدند. ماجرا آنقدر عجیب و غریب بود که حتماً به جرم قتل دستگیر می‌شدم و شواهد موجود آنقدر قوی بود که حتماً دارم می‌ زدند. در انگلستان فقط چند نفری مرا می‌ شناختند. هیچ دوست صمیمی‌ای هم نداشتم که پا جلو بگذارد و به سرم قسم بخورد. شاید هم این همان چیزی بود که آن دشمنان مخفی نقشه‌اش را کشیده بودند. درمورد همه چیز هوش به خرج می‌دادند و زندانی بودن به همان اندازۀ فرو رفتن کاردی در سینه‌ام، راه خوبی برای خلاص شدن از شر من تا ۱۵ ژوئن بود.

نقد کتاب سی و نه پله

کتاب حاضر یکی از اولین رمان‌هایی است که در آن قهرمان داستان، مردِ دائم در حال فرار است که بعدها بعنوان یکی از دستمایه‌های اصلی سینمای هالیوود مورد استفاده قرار گرفت. جان بوکان شخصیت محبوب رمان های خود، ریچارد هَنی را با معروفترین اثرش یعنی سی و نه پله وارد دنیای ادبیات جاسوسی کرد. مطالعۀ این رمان هیجان انگیز به تمامی علاقمندان به داستان‌های پلیسی معمایی و دوستداران ادبیات داستانی انگلیس پیشنهاد می‌ شود. با توجه به جنبه‌های تاریخی و سیاسی، این رمان به کتابی جذاب برای سیاست مداران تبدیل شده است.

تعداد بازدید: 524 بار

John%20Buchan%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%86

عنوان کتاب: سی و نه پله (39 پله)

جزو بهترین کتاب های معمایی و جنایی

جز لیست برترین رمان های انگلیسی گاردین

جزو برترین رمان ها در بریتانیا

نویسنده: جان بوکان

مترجم: جواد میرکریمی 

تعداد صفحات کتاب: 273 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب پایان رابطه سه شخصیت اصلی دارد: «بندریکس» که نویسنده و راوی بی‌ایمان داستان است، «هنری» که کارمند دولت است و همسرش «سارا» که در مسیر بی‌ایمانی به داشتن ایمان در حرکت است. بندریکس به دنبال نوشتن کتابی که در رابطه با یک کارمند دولت است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1068
جان اشتاین بک در کتاب خوشه های خشم توانسته وقایع و رخدادهای اجتماعی زمان خود را در بستر داستان روایت کند. داستانی که در نگاه اول برای مخاطب شبیه به یک فیلم مستند است. داستان در زمانی روایت می‌شود...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 3357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *