خرگوش گوش داد

آخرین ویرایش: 1 ماه قبل
خرگوش گوش داد (nbookcity.com)

دانلود کتاب خرگوش گوش داد

کتاب خرگوش گوش داد با متن شیوا، روان و تحسین برانگیز خود به شما درمورد رو به رو شدن با سختی های زندگی راهنمایی هایی ارائه می دهد. به شما می آموزد که گاهی اوقات در مواجهه با فردی مایوس و غمگین باید خوب به حرف هایش گوش دهید و با او با آرامش برخورد کنید. کتاب حاضر اثریست از کوری دورفلد  که توسط رضی هیرمندی به فارسی ترجمه شده است.

خلاصه کتاب

شخصیت اصلی داستان خرگوش گوش داد پسربچه‌ ای بامزه با موهای فرفری به نام تیلور است که روزی با خوشحالی وسایل خانه سازی‌اش را آورد تا یک چیز تازه و مخصوص به خودش را بسازد؛ وقتی کار تمام شد تیلور سازه‌ای زیبا و بزرگ ساخته بود که با دیدن آن، هم بسیار خوشحال بود و هم به خودش افتخار می‌کرد؛ تا اینکه دسته‌ای از کلاغ‌ها از راه رسیدند و سازه‌ای که تیلور با ذوق آن را ساخته بود خراب کردند.

اتفاق غم‌ انگیزی که تیلور را حسابی ناراحت و ناامید کرد. حیوانات جنگل یکی یکی از راه رسیدند و هر کدام راه‌ حلی را به تیلور پیشنهاد دادند، اما فقط خرگوش بود که می‌دانست چه چیزی می‌تواند حال تیلور را خوب کند… به نظر شما خرگوش چه کار ویژه‌ای انجام داد تا تیلور دوباره خوشحال شود و شروع به ساختن سازه‌ اش کند؟! کتاب خرگوش گوش داد داستانی پر مفهوم و آموزنده است که با وجود متن و تصاویری ساده که به خوبی با هم هماهنگ هستند، مفاهیم بسیاری را به کودکان و حتی بزرگسالان می‌آموزد.

بخشی از متن کتاب

تیلور با مکعب‌های خانه‌سازی‌اش ساختمان فوق‌العاده‌ای ساخته بود. همین‌طور که داشت با افتخار ساختمانش را تماشا می‌کرد، یک‌دفعه یک دسته کلاغ به ساختمانش زدند و آن را خراب کردند. حیوانات جنگل که این صحنه را دیدند، همه‌شان فکر ‌کردند می‌توانند حال تیلور را خوب کنند. آن‌ها یکی‌یکی آمدند و با تیلور صحبت کردند. اما تیلور حال‌وحوصله‌ی هیچ‌کدامشان را نداشت. هیچ‌کدامشان واقعاً بلد نبودند حال تیلور را خوب کنند؛ تا این‌که خرگوش از راه رسید…

نقد کتاب خرگوش گوش داد

متن کتاب خرگوش گوش داد ساده است همراه با مفاهیم مختلف برای کودک و حتی برای بزرگسال. مفاهیمی چون امید به ادامه زندگی، سازندگی، شکست، ناامیدی، هم دردی. موضوع قابل تأمل و بررسی این کتاب نگاه روانشناسانه است که در دل داستان وجود دارد که به خوبی در راه حل‌هایی که دوستان تیلور پیشنهاد می‌دهند وجود دارد و مخاطب را به فکر فرو می‌برد و قابل تأمل است.همان طور که در معرفی ابتدایی گفته شد تیلور از حادثه‌ای که برایش افتاده غمگین است و دوستانش یکی پس از دیگری پیش تیلور می‌آیند و هر کدام پیشنهادی برای تیلور دارند.

پیشنهاد مرغ برای آرام کردن تیلور حرف زدن است (کلامی کردن احساسات). خرس نفر بعدی است او داد و هوار را پیشنهاد می‌دهد (برون‌ریزی). فیل یادآوری برای ساختن از نو (فلش‌بک زدن به گذشته و انگیزش دادن)، گفتار خندیدن به اتفاقی که افتاده (مکانیسم معکوس) شتر مرغ تصور کردن به اینکه هیچ اتقاقی نیفتاده (انکار کردن)، کانگورو از بین بردن ویرانه‌ها (شفاف سازی)، مار تلافی کردن (احساس خشم و تنفر) را پیشنهاد می‌دهند. اما تیلور حال و حوصله هیچ کدام از این کارها را نداشت و همه رفتند و او تنها می‌شود. خواندن کتاب خرگوش گوش داد را به همه علاقمندان پیشنهاد میکنیم.

تعداد بازدید: 734 بار

Cori%20Doerrfeld%20 %DA%A9%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%81%D9%84%D8%AF

عنوان کتاب: خرگوش گوش داد

نامزد جایزه Monarch سال 2020

نامزد بهترین کتاب مصور گودریدز سال 2018

نامزد جایزه کتاب مصور CLEL Bell سال 2019

نویسنده: کوری دورفلد

مترجم: رضی هیرمندی

تعداد صفحات کتاب: 36 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بابت انتخاب کتاب تو بی نظیری به شما تبریک می گوییم. با مطالعه ی این داستان، گامی در جهت پرورش عزت نفس و تفکری عمیق تر درباره ی زندگی برداشته اید. در بیشتر داستان های این مجموعه، ومی کیها که همان مردم جامعه هستند و پانچلو که کودک درون همه ی انسان هاست...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2640
کتاب، از تو می‌خواهد که مین را به گردش ببری. پس، نقطه‌ای که را کتاب به تو نشان می‌دهد لمس کن تا مین روی انگشتت بنشیند. با او، به اعماق پوست و دندان‌هایت برو و یک سفر هیجان‌انگیز به بدنت و یا حتی بافت...
بروزرسانی: 1 ماه قبل
تعداد بازدید: 177

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *