دیوانه و پیشگام و سرگشته

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
دیوانه و پیشگام و سرگشته (nbookcity.com)

دانلود کتاب دیوانه و پیشگام و سرگشته

شخصیت اصلی داستان دیوانه جبران خلیل جبران کسی است که نور نبوت و حقیقت بر او تابیده است؛ بنابراین از مردم می‌خواهد که هرچه او می‌بیند را ببینند. مردم که از درک مکاشفات او ناتوان هستند، او را نابهنجار و دیوانه می‌شمارند. زندگی دیوانه همچون اغلب بیداردلان با آوارگی، رنج، تبعید و قتل به پایان می‌رسد. داستان‌های پیشگام حول محور خویشتن و رابطه انسان با جهان و هستی می‌گذرد. جبران در این اثر، گرایش انتقادی خود را به نمایش گذاشته است. سرگشته ترکیبی جدید از روایت دیوانه و پیشگام است. مشرب فکری این نویسنده لبنانی، اعتقادات عرفانی، ارزش‌های ماورایی و ژرف‌نگری او در این اثر جمع شده‌اند.

چکیده کتاب

جبران خلیل جبران بسا که از نظر تفکر با بسیاری از بزرگان اندیشه هم‌رای و هم‌سخن باشد؛ اما شیوه‌ی طرح و شیوایی بیان او اسلوبی متمایز به دست می‌دهد که نکهت و تاثیر آن یگانه و مختص اوست. مجموعه آثار او طیف رنگ رنگی است که لایه‌های پنهان حس و ضمیر را می‌نوازد و حالاتی گونه‌گون از خلسه و بیداری، غیب و حضور، لمحه و تامل و سکر و صحو را برمی‌انگیزد. با این وصف، گاه در خوانش و بازخوانی آن‌ها، جذبه‌ی وجد و حال در عین اندیشگی، روح و وجدان را مسخر می‌کند.

جبران خلیل جبران متفکری بود شاعرمسلک که ژرف‌ترین و باریک‌ترین مضامین اندیشگی را به نغزترین و دلنشین‌ترین زبان و بیان بازمی‌گفت. وی در سال 1883 در لبنان دیده به جهان گشود و آثاری گوناگون نظیر «باغ پیامبر»، «ماسه و کف»، «عیسی پسر انسان» و.. را منتشر کرد. وی نهایتا در سال 1931 دار فانی را وداع گفت. دیوانه و پیشگام و سرگشته نام سه اثر از شاعر، نویسنده و اندیشه‌ورز لبنانی نام‌آشنا، جبران خلیل جبران است.

جملاتی از کتاب

  • ای دوست، من چنان که می‌نمایم نیستم. نمودن جامه‌ای است که بر تن می‌کنم ــ جامه‌ای تنیده از هشیاری که مرا از پرسشگری‌های تو و تو را از بی‌توجّهی من مصون می‌دارد.
  • ای دوست، آن «من» که در من است، ساکنِ خانه خاموشی است، و همان جا، پوشیده و دست‌نایافتنی، تا ابد خواهد ماند.
  • من از تو نمی‌خواهم که هرچه می‌گویم باور کنی و هرچه می‌کنم قبول کنی ــ زیرا که سخنانِ من جز بیانِ اندیشه‌های تو و کارهای من جز تحقّقِ آرزوهای تو نیست.

نقد و بررسی کتاب دیوانه و پیشگام و سرگشته

مطالعه آثار جبران خلیل جبران حالاتی از خلسه و بیداری، غیبت و حضور، لمحه و تأمل و سُکر و صحو را در وجود مخاطب بیدار می‌کند. گفتنی است در میان آثار ترجمه شده از این شاعر، نویسنده و اندیشه‌ورز لبانی به فارسی، این اثر جایگاه ویژه‌ای دارد. بنابراین خواندن مجموعه دیوانه و پیشگام و سرگشته را به همه مخاطبان خود پیشنهاد می‌کنیم. کتاب تشکیل شده از روایتهای کوتاه و آموزنده با زبانی بسیار خاص برخاسته از فکری زیبا و کاملا متفاوت که برای درکش باید خواند و تامل کرد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 529 بار

Kahlil%20Gibran%20 %D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%84%20%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: دیوانه و پیشگام و سرگشته

شاعر: جبران خلیل جبران

مترجم: موسی اسوار

تعداد صفحات کتاب: 241 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.1 مگابایت

نوع فایل: (RAR) PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

حمام روح شامل 5 داستان، 3 شعر منثور، 4 روايت، حكايات و قطعات كوتاه و نمايشوار ارم ذات‌العماد است؛ به اضافه مجموعه ماسه و كف كه تأملات و به اصطلاح كلمات قصار جبران و قلم‌اندازهاي اوست كه بدون پيوند در كنار هم آمده‌اند. موضوع بخش اعظم آنها اخلاقي، اجتماعي و فلسفي است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 828

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *