راز خانم مارپل

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
راز خانم مارپل (nbookcity.com)

دانلود کتاب راز خانم مارپل

کتاب راز خانم مارپل با عنوان اصلی جسدی در کتابخانه (The Body in the Library) نوشته خانم آگاتا کریستی، بانوی سرشناس و پیشگام ادبیات پلیسی و جنایی جهان که نخستین بار در فوریه ۱۹۴۲ توسط انتشارات (داد، مید اند کمپانی) در آمریکا و در مه همان سال توسط انتشارات (کولینز کرایم کلوب) در انگلستان منتشر شد.

این اثر درمورد شخصی کشته شده در یک منزل است که با رخ دادن این اتفاق سر و کله ی خانم مارپل پیدا شده تا به حل معما کمک نماید. هر دو کتاب که با نام های «راز خانم مارپل» و «جسدی در کتابخانه» به چاپ رسیده، به صورت پی دی اف برای دانلود علاقمندان در این پست قرار گرفته است.

خلاصه ی رمان

سرهنگ بنتری و همسرش در یکی از صبح ها با خبر بسیار بد پیدا شدن جسد شخصی داخل کتابخانه منزلشان از خواب بیدار می شوند. جسد مربوط به روبر کین یکی از رقاصان مشهور بوده است. سرهنگ ملچت و رئیس پلیس و سرهنگ کلیترینگ و بازرس اسلک افسران پلیس مامور شده برای رسیدگی به این پرونده می باشند. اشخاص دیگری که در این داستان وجود دارنند همانند بیسیل بلیک و دوست دخترش که متهم به قتل می باشند. ریمون استر یکی از مربیان ماهر تنیس و جوزفین ترنر رقصنده ی بسیار حرفه ای و مادر تعمیدی روبی کین و در آخر جین مارپل دوشیزه مسنی که همه ی قطعات پازل را در کنار هم می گذارد تا معماها را حل نماید تا بتواند قاتل را پیدا کند.

قسمتی از متن کتاب 

خانم بنتری خواب می دید نخودهای او در نمایشگاه گل جایزه اول را ربوده بود. معاون اسقف در محوطه کلیسا با لباس مخصوص کشیشان و جبه کتانی سفید جوائز را توزیع می کرد. همسر کشیش با مایو در نمایش شرکت کرده بود اما همانطور که اغلب در خواب پیش می آید این موضوع موجب نارضایتی و تعجب نبود درست مثل آنکه موضوعی عادی در زندگی واقعی اتفاق بیافتد. خانم بنتری از خوابش لذت می برد. او همیشه از رویاهای صبحگاهی که با ورود چای به پایان می رسید احساس لذت می کرد.

درضمیر باطنش هیاهوی بامدادی اهل خانه را مجسم می کرد. صدای خش خش پرده وقتی مستخدمه آنها را کنار می کشید. صدای جارو و خاک انداز مستخدمه دیگر در بیرون عمارت ودر فاصله ای دور صدای بسته شدن در ورودی عمارت.

تعداد بازدید: 2,170 بار

Agatha Christie آگاتا کریستی12

عنوان کتاب: راز خانم مارپل یا جسدی در کتابخانه

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجمان: پروین عظیمی و مجتبی عبدالله نژاد

تعداد صفحات کتاب: 222 و 227 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.95 و 3.92 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن و یکی از پیشروان ادبیات جنایی می باشد. آگاتا کریستی در خلق شخصیت بی‌نظیر بود و شخصیت‌های جاودانه‌ای مانند کارگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل از شاهکارهای جاودانه‌ی او هستند. جالب است بدانید زندگی شخصی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش بسیار پیچیده و معما گونه بوده است. بیشتر شهرت آگاتا کریستی برای نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی است؛ اما جالب است بدانید که او تحت نام مستعار مری وستماکوت داستان‌ هایی عاشقانه و رمانتیک هم می ‌نوشت.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

آگاتا کریستی اگر هم قبل یا بعد از نگارش پنج بامداد پایان پیام، داستان پلیسی دیگری ننوشته بود، باز هم به خاطر این اثر جایگاه مهمی در تاریخ داستان‌های پلیسی داشت. پنج بامداد پایان پیام، به قواعد مرسوم و دیرپای قصه‌های جنایی پشت کرده .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1983
داستان داخل این رمان وقتی انجام می شود که خانم مارپل پس از پشت سر گذاشتن یک مریضی سخت و دشوار در حال سپری کردن تعطیلات خویش در هتلی در بغل دریای کاراییب می باشد. در این میان یکی از مهمان های آن هتل مدارکی را آشکار می کند ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1810

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *