چگونه از همسر خود معشوق بسازید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چگونه از همسر خود معشوق بسازید (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید

کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید در دسته کتاب های روانشناسی با موضوع روابط زناشویی قرار دارد.

مخاطبان کتاب دو دسته از زوج‌ها هستند. زوج‌هایی که هنوز زندگی مشترک خود را شروع نکردند و در حال بررسی و شناخت یکدیگر هستند تا در نهایت با انتخاب درستی قدم در مسیر زندگی جدید بگذارند. دسته دوم زوج‌هایی هستند که احساس می کنند زندگی مشترکشان در حال فروپاشی و ویرانی است. گروه اول برای ساخت زندگی خود نیاز به این کتاب خواهند داشت. اما دسته‌ی دوم ممکن است در مرحله‌ی وخیمی از زندگی  مشترک خود باشند. صدیقه احمدی سعی کرده است تا در بخش‌های خصوصیات همسر مشکل‌دار و ناسازگار، نوسازی زندگی مشترک، و دلایل صحبت نکردن زوج‌های ناموفق با یکدیگر و … به خوانندگان کمک کند.

خلاصه کتاب

برای پیمودن مسیر طبیعی زندگی مشترک به آگاهی و دانشی احتیاج داریم که از طریق کتاب و گذراندن دوره‌های آموزشی و کمک گرفتن از مشاور متخصص امکان‌پذیر است تا بتوانیم پایه‌های زندگی و روابط زناشویی خود را بر اساس لذت، رضایت، خشنودی، شادی و رسیدن به عشق واقعی بنا کنیم و در نهایت به خودشکوفایی و خودباوری برسیم. برای آن که از همسر خود معشوق بسازیم دو راه داریم: بازسازی، یعنی تعمیر قسمت‌های فرسودة زندگی؛ و نوسازی، یعنی از نو آغاز کنیم، زیرا خانه از پایبست ویران است. نگارنده در کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید به طرح مسائلی اساسی می پردازد.

کتاب حاضر از این حیث که نویسنده با تجربیاتی که از مراجعه‌کننده‌های خود درباره مشکلات آن‌ها در روابطشان داشته نوشته‌شده و برای مخاطبان ایرانی کاربردی خواهد بود. اصلاح و بازسازی رابطه و بنا کردن آن رابطه  بر پایه‌های لذت، رضایت، خشنودی و در نهایت عشق واقعی هدفی است که صدیقه احمدی برای نوشتن این کتاب داشته است. خواندن کتاب  چگونه از همسر خود معشوق بسازید به زنان و مردان کمک می‌کند تا با اطمینان و اعتماد و خودباوری در رابطه‌ی زناشویی خود بتوانند شعله‌های عشقی را که مدت‌هاست خاموش شده، روشن کنند. کتاب پیش رو 13 بخش دارد که در هر بخش مسائل و موضوعاتی که گریبانگیر روابط زن و شوهرهاست می‌پردازد.

بخشی از متن کتاب

بسیاری از ما به دلیل‌های نادرست ازدواج کرده‌ایم، با سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی ازدواج کرده‌ایم، به انتخاب پدر و مادرمان ازدواج کرده‌ایم، بدون اینکه هیچ نظری داده باشیم. ممکن است آن قدر کم سن و سال بوده‌ایم که معنی ازدواج را نمی فهمیده‌ایم. آن‌قدر آگاهی نداشته‌ایم که به ظاهر همسرمان توجه کنیم و او را بشناسیم. ازدواج کرده‌ایم، چون راه دیگری نداشته ایم. ممکن است همسر خود را فقط در آینه بخت دیده باشیم و حالا قیافه او را دوست نداریم و یا به هزار و یک دلیل دیگر از ازدواجمان دلسرد شده ایم. حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که چاره‌ای جز تحمل نداریم. در کنار هم زندگی می‌کنیم، چون جای دیگری نداریم. با هم هستیم، چون کس دیگری را نداریم.

در چنین شرایطی و با چنین روحیاتی آیا راهی وجود دارد که طعم عشق را بچشیم؟ بله، راهی وجود دارد، حتی اگر بیست سی سال از زندگی مشترکتان می‌گذرد. می‌توانید از نو آغاز کنید. و این در حالی است که اکنون تجربه و آگاهی بیشتری در مقایسه با زمان جوانی دارید، شناخت بیشتری از مشکلات زندگی دارید و بیشتر از همیشه طالب عشق هستید. یک مثال ساده: وقتی به خانه جدیدی نقل مکان می‌کنید با چه شورونشاطی وسایل خانه را جا می‌دهید، با همسرتان درباره تزیین خانه صحبت می‌کنید و آن‌قدر هیجان دارید انگار که تازه ازدواج کرده‌اید. لبخند می‌زنید، بدون خستگی تا نیمه‌های شب وسایل را سر جای خودش می‌گذارید، با همسرتان رفتار خوبی دارید، شاد و سرحال و خوشحالید.

در واقع برای اینکه از نو شروع کرده‌اید، احساس جوانی می‌کنید نه به خاطر اینکه صاحب‌خانه جدیدی شده‌اید. حالا تصور کنید همسرتان با تغییرات ظاهری و باطنی برای شما تازه و جدید شود و خودتان هم به خاطر تغییرات جسمی و روانی آدم دیگری شده باشید. چه احساسی خواهید داشت؟ لابد زیرلب می‌گویید: « غیرممکنه! مگر اینکه ما را از اول آب کنند و در قالب دیگری بریزند تا بتوانیم تغییر کنیم. » درست حدس زدید، با راهکارهای ارائه شده و با کمک خودتان و در بعضی موارد کمک یک متخصص اعصاب و روان شما و همسرتان در جهت سلامت جسم و روان تغییر می‌کنید و روابط زناشویی‌تان از اول بازسازی و نوسازی می‌شود.

نقد کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید

ازدواج مرحله‌ای است كه كنار همسرمان به تكامل و رشد انساني می رسيم، اما متاسفانه اين روزها ازدواج برای جوان‌ها بدون هيچ معيار ارزشی و به سادگی خريد اسباب‌بازی شده است و در نهايت تاسف طلاق به راحتي آب خوردن! كساني هم كه طلاق را نمی پسندند يا می سوزند و می سازند يا با طلاق روانی و عاطفی در كنار همسرشان همزيستی مسالمت‌آميزی را آغاز میكنند كه هيچ لذت و رضايتي از زندگي مشتركشان نمی برند.

چگونه زن و شوهرها ناگهان از توهم به هوشياری، از خواب به بيداری و از شيفتگی به بيزاری می رسند؟ آيا راهی برای نجات وجود دارد؟ برای رسيدن به خوشبختی كه همان عشق واقعی است بايد مراحلي را طی كنيم و برای طی كردن اين مراحل احتياج به يک همراه و هم قدم داريم به نام همسر. كتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید حاصل تجربيات نويسنده، در كلاس‌های زوج‌درمانی و مشاوره خانواده است. راه‌كارهاي ارائه شده همه به صورت عملی، آزمايش شده و نتيجه مطلوب و درمانی داشته است.

تعداد بازدید: 1,051 بار

%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D9%85%D8%B9%D8%B4%D9%88%D9%82%20%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%AF%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: چگونه از همسر خود معشوق بسازید

نویسنده: صدیقه احمدی

تعداد صفحات کتاب: 220 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 11 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35124
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *