چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم

چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم

محتوای کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم؟ درباره علل و عواملی است که باعث می شود در ازدواج اشتباه کنیم. اینکه چه چیزهایی ممکن است ما را به سمت ازدواج سوق بدهد.

اینکه وقت مناسب برای ازدواج کی هست و ما چه زمانی به بلوغ عاطفی می رسیم. دید واقع بینانه ای درباره ازدواج می دهد و در نهایت می گوید بهتر است داستان زندگی زوج های دیگر را بخوانیم تا در مواجهه با شرایط در رابطه مان از تجربه های داستانی استفاده کنیم و تفاوت های داستان کلاسیک و داستان احساسی را ذکر می کند. به جر کتاب حاضر، کتاب رابطه ها نیز از آلن دوباتن بسیار خواندنی است.

سخن نویسنده

در گذشته‌های دور، ازدواج یک تجارت منطقی بود، کافی بود قوارهٔ زمین‌تان به زمین آنها بخورد. ازدواج یک رابطهٔ سرد و ظالمانه بود و هیچ ربطی به خوشبخت شدن طرفین نداشت. هنوز که هنوز است دچار این معضل هستیم. آنچه جایگزین ازدواج منطقی شد، ازدواج غریزی بود، یا ازدواج رمانتیک. این ازدواج به فرد تحمیل می‌کرد که احساسش نسبت به طرف مقابل باید تنها راهنمای او برای اقدام کردن باشد. اگر کسی احساس می‌کرد «عاشق است»، برایش کافی بود. دیگر سؤالی پرسیده نمی‌شد. احساسات بر فرد مستولی می‌شد. غریبه‌ها فقط می‌توانستند پیدایش این احساس را تحسین کنند، و طوری به آن احترام بگذارند که گویی فرد یک روح ملکوتی را ملاقات کرده است.

والدین ممکن بود بهت‌زده شوند، اما مجبور بودند فرض کنند فقط یک زوج واقعاً قادرند درک کنند چه چیز به صلاح‌شان است. به مدت سیصد سال همگی ما علیه قرن‌ها مداخلهٔ غیرمفید بر اساس تعصب، خودخواهی، و فقدان نوآوری واکنش نشان داده‌ایم. ازدواج سنتیِ منطقی آنقدر متکلفانه و محتاطانه بود که یکی از ویژگی‌های ازدواج احساسی این فرض است که فرد نباید زیاد دربارهٔ این فکر کند که چرا دارد ازدواج می‌کند. تجزیه و تحلیل این تصمیمْ «غیررمانتیک» به نظر می‌رسد. نوشتن جدول «مزایا و معایب» مسخره و بی‌روح به نظر می‌آید.

رمانتیک‌ترین کاری که آدم می‌تواند انجام دهد این است که سریع و ناگهانی خواستگاری کند ــ شاید فقط بعد از دو سه هفته، با نهایت شور و شوق، بدون هیچ فرصتی برای «استدلال‌آوری‌های» وحشتناک که پیش‌تر به مدت هزاران سال بدبختی مردم را تضمین کرده بود. این بی‌احتیاطی در عمل نشانهٔ این است که ازدواج می‌تواند موفق باشد، دقیقاً بدین علت که آن نوع «احتیاطِ» سنتی خطر بزرگی برای خوشبختی محسوب می‌شد.

خلاصه کتاب

چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم؟ کتابی نوشته آلن دوباتن، فیلسوف پرطرفدار معاصر است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی است که با هدف پرورش هوش عاطفی به کمک فرهنگ نوشته شده است. موسسه مدرسه زندگی در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کند و خدماتی در حوزه روانشناسی در قالب کلاس، فیلم‌سازی، همایش و …. می‌دهد. یکی از خدمات موسسه هم انتشار کتاب‌هایی در باب مهم‌ترین مسایل حیات فرهنگی و عاطفی معاصر است.

با هر کس که ازدواج کنید ممکن است آن فرد کمی برایتان نامناسب باشد. هیچ کس انتظار ندارد که همه چیز بی‌ نقص باشد، چون قطعا اینطور نخواهد بود. با این حال، برخی زوج‌ها آنقدر با هم ناسازگارند، آنقدر از هم دلشان پر است و از یکدیگر ناامیدند، که باید حدس زد قضیه صرفا بی‌توجهی‌های معمول نیست، موضوع دیگری در میان است، و آن این است: ظاهراً با یک آدم عوضی ازدواج کرده‌اند. اما چطور ممکن است در این عصر روشنگری و سرشار از اطلاعات چنین خطاهایی رخ دهد؟

بخشی از متن کتاب

وقتی دنبال شریک زندگی می‌ گردیم، الزاماتی که در ابتدا به ذهنمان می‌ رسد رنگ و بوی زیبا، احساسی، و مبهم دارند: می‌ گوییم واقعاً دنبال کسی هستیم که «مهربان»، «باحال»، «جذاب»، یا «پر شر و شور» باشد… نمی‌ گویم این معیارها غلط است؛ فقط اصلاً و ابداً دقیق نیست و نشان نمی‌ دهد به طور خاص برای اینکه شانس خوشبخت شدن را داشته باشیم، یا دقیق‌تر بگویم همیشه پکر نباشیم، به چه چیزی نیاز داریم. همه‌ی ما یک جورهایی دیوانه‌ایم. مشخصاً عصبی، نامتعادل، و نابالغ هستیم، اما جزئیاتش را دقیق نمی‌ دانیم، چون تا به حال هیچ‌کس زیاد ترغیب‌مان نکرده تا این جزئیات را کشف کنیم.

بنابراین وظیفه‌ی اولیه و ضروری هر عاشق این است که کم‌کم متوجه شود چطور عصبانی می‌شود. باید جیک و پوک همه‌ی خل‌بازی‌هایش را بداند. باید علت آن‌ها را کاملاً درک کند، بداند عصبانیت به چه کارهایی وادارش می‌کند، و مهم‌تر از همه، کدام آدم‌ها او را تحریک یا آرام می‌کنند؟ یک رابطه‌ی خوب رابطه‌ای نیست که میان دو انسان سالم شکل بگیرد (اصلاً این آدم‌ها زیاد وجود ندارند)، بلکه رابطه‌ی بین دو دیوانه است که مهارت یا شانس آن را داشته‌اند تا سازگاری صلح‌آمیزی بین دیوانگی‌های نسبی خود ایجاد کنند.

نقد کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم

آلن دوباتن در کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم؟ موضوعی را مطرح می کند که دغدغه بسیاری از افراد می باشد. او انتخاب گزینه غلط برای ازدواج را شروع اشتباهات پی در پی می داند و راهنمایی های برای جلوگیری از این انتخاب ارائه می دهد و چگونه خروج کردن از این اشتباهات پی در پی را توضیح می دهد.

او موضوع را با خودشناسی شروع می کند و معتقد است تمام تصمیمات درست و غلط بدلیل شناخت درست از خودمان می باشد. آلن دوباتن اشاره می کند زمانی می توان یک انتخاب خوب مخصوصا در زمینه عاطفی کرد که تسلط کامل بر روی خود و شخصیت خود پیدا کرده باشیم و بدنبال آن می توانیم انتخاب مناسبی انجام دهیم. اما خودشناسی را در هیچ یک از مراحل آموزشی نمیتوان یافت به همین دلیل اکثریت جامعه دید درستی از این موضوع ندارند.

تعداد بازدید: 1,001 بار

Alain%20de%20Botton%20 %D8%A2%D9%84%D9%86%20%D8%AF%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%86 15

عنوان کتاب: چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: بامداد صالحی

تعداد صفحات کتاب: 55 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

برای خرید کتاب به سایت ناشر مراجعه کنید.

نوشته‌های مشابه

همه ما فکر منفی گاه به گاه را تجربه می کنیم. اما اگر همیشه احساس خستگی می کنید ، باید از نزدیک بررسی کنید که چگونه این افکار بر سبک زندگی شما تأثیر منفی می گذارند. راه حل این است که تکنیک های خاص آگاهی ذهنی را تمرین...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 528
این کتاب به طیف وسیعی از موضوعات ازجمله عشق، خانواده، دوستی، کار، خودشناسی و طبیعت می‌پردازد که می‌توانیم معنای زندگی را در آن‌ها بیابیم. می‌آموزیم چرا برخی چیزها معنادار هستند برخی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1034

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *