هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره (nbookcity.com)

دانلود کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره

اولین کتاب جی آر آر تالکین کتابی بود با عنوان هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره، که با درون مایه نسبتا طنز و نثر روان‌ تر نسبت به سایر کتب در سال 1936 منتشر شد.

در این کتاب برای اولین بار نژاد هابیت معرفی شد و از الف‌ها به عنوان موجوداتی زیبا و باهوش (قبلا الف‌ها را در افسانه‌ها به عنوان یک‌دسته جن می‌شناختند)، از دورف‌ها، ترول‌ها، گابلین‌ها و … که از نژادهای اسکاندیناوی و بریتانیایی هستند به زیبایی استفاده شده است.

خلاصه کتاب

 کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره در ۲۱ سپتامبر ۱۹۳۷ به چاپ رسید و با استقبال گسترده منتقدان همراه بود. این اثر نامزد دریافت مدال کارنگی شد و برای بهترین خیال‌ پردازی نوجوانانه جایزه ای از نیویورک هرالد تریبیون دریافت کرد. این کتاب همچنان در میان مردم محبوب است و به عنوان کتابی کلاسیک در ادبیات کودکان شناخته می‌ شود.

داستان هابیت در دنیای خیالی تالکین جریان دارد و دربارهٔ تلاش هابیت هم‌نام با کتاب، بیلبو بگینز خانه‌ دوست که برای به دست آوردن سهم خود از گنجی است که توسط اسماگ اژدها محافظت می‌ شود. بیلبو با سفر خود از محیط‌ های سبک و روستایی به قلمرو شوم‌تری راهی می‌ شود. داستان در قالب یک جستجوی اپیزودیک روایت می‌ شود و بیشتر قسمت‌ها نوع خاصی از جغرافیای تالکین را معرفی می‌ کنند.

هاپیت یعنی چه؟

هابیت ها مردم کوچکی هستند، کوچک‌تر از دورف‌ها، عاشق صلح و آرامش و زمین‌های زراعی خوب‌اند. از ماشین بدشان می‌آید، اما ابزار را ماهرانه به کار می‌برند. چالاک‌اند، اما دوست ندارند عجله کنند. چشم و گوش‌شان تیز است. خیلی زود چاق می‌شوند. لباس‌هایی به رنگ روشن می‌پوشند، اما خیلی کم کفش پا می‌کنند. خندیدن و خوردن (شش وعده در روز) و نوشیدن را دوست دارند. از مهمانی خوششان می‌آید و همین‌طور از دادن و گرفتن هدیه. در سرزمینی زندگی می‌کنند که به آن شایر می‌گویند، جایی بین رودخانه برندی واین و بلندهای فار. هابیت، داستان این موجودات دلچسب است – داستانی به خودی خود کامل، اما پر از نشانه‌هایی که خبر از اتفاق‌های شوم آینده می‌دهد.

کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره روایت ماجراهای بیل‌بو بگینز، همان هابیت سفرکرده و سرگردان است که حلقه یگانه قدرت را پیدا کرد (و بعضی‌ها می‌گویند دزدید) و با خودش به شایر آورد. و به این ترتیب این کتاب آغازی است کاملا ضروری برای داستان عظیم جنگ حلقه‌ها که جی آر آر تالکین آن را در حماسه فانتزی سه جلدی‌اش، یعنی فرمانروای حلقه‌ها کامل می‌ کند.

بخشی از متن کتاب

صداى سوت‌ ها بلند شد، جلنگ جلنگ زره، زنگ شمشیر، صداى فحش و بد و بیراه گابلین‌ها که این طرف و آن طرف مى‌دویدند و روى هم مى‌افتادند و از کوره در مى‌رفتند. قشقرق و الم شنگه و بلوایى راه افتاده بود که نگو و نپرس. بیل‌ بو خیلى وحشت کرده بود، اما عقل داشت بفهمد که چه اتفاقى افتاده و یواش خزید پشت یک بشکه پر از نوشابه، که براى قراول‌هاى گابلین گذاشته بودند آنجا، و خودش را از راه کشید کنار، که مبادا به او تنه بزنند و زیر دست و پا له بشود، یا دست یکى بخورد به او و بگیرندش…

اگر اژدها را در تنگنا دیده باشید، آن وقت پی می برید که این حرف در مورد هابیت ها فقط نوعی مبالغه ی شاعرانه است، حتی در مورد عمو بزرگ پدری باباتوک، یعنی بال روئر، که آنقدر عظیم الچثه بود (البته در مقایسه با هابیت های دیگر) که می توانست سوار اسب شود. بال روئر بود که به صفوف گابلین های کوه گرام در نبرد دشت های سبز حمله برد و سرشاه آنها گلفیم را با یک گرز چوبی کاملا از تن جدا کرد. این سر صد متری توی هوا پرواز کرد و داخل یک لانه ی خرگوش افتاد و به این ترتیب پیروزی در نبرد به دست آمد و درست هم زمان با آن بازی گلف اختراع شد…

نقد کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره

داستان کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره در زمان کم‌ رنگ شدن دنیای موجودات افسانه‌ای و قدرت گرفتن حکومت انسان‌ها قرار دارد. داستان در مورد هابیت خانه دوستی به نام بیلبو بگینز است که بر طبق یک درخواست، برای گرفتن سهم خود از گنجی گران‌بها که توسط اسماگ اژدها محافظت می‌شود، به سفر می‌رود. سفر بیلبو، او را از سرزمین آرام و راحت به محیطی شیطانی می‌برداين کتاب آغازی است کاملا ضروری برای داستان عظيم جنگ حلقه‌ ها.

بیلبو بگینز، هابیتی است که زندگی راحت و بی چالشی را سپری می کند و به ندرت از محل زندگی اش دور می شود. اما زمانی که جادوگری به نام گاندولف و کوتوله های همراه او به در خانه اش می آیند تا بیلبو را برای رفتن به سفری ماجراجویانه راضی کنند، زندگی راحت و بی دغدغه ی این هابیت به حاشیه رانده می شود. گاندولف و همراهانش قصد دارند تا گنج بزرگی را به دست آورند که اژدهایی بزرگ و بسیار خطرناک از آن محافظت می کند. بیلبو با اکراه با آن ها همراه می شود اما هیچ نمی داند که در این سفر با حلقه ای جادویی و موجودی ترسناک به نام گالوم مواجه خواهد شد.

تعداد بازدید: 2,285 بار

J.%20R.%20R.%20Tolkien%20 %D8%AC%DB%8C.%20%D8%A2%D8%B1.%20%D8%A2%D8%B1.%20%D8%AA%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D9%86 1

عنوان کتاب: هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره

جزو لیست برترین رمان های ادبیات نوجوان 

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

جزو برترین رمان ها در بریتانیا

نویسنده: جی آر آر تالکین (جان رونالد روئل تالکین)

مترجم: رضا علیزاده

تعداد صفحات کتاب: 432 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کارا هانتر با ایجاد تنش به خواننده جذابیت‌های قصه می افزاید. این کتاب یک رمان جنایی روانشناختی درمورد یک کودک گمشده و رسوایی که پس از آن با پیچ و تاب تکان دهنده‌ای، خود را نشان می دهد. داستان این کتاب رباینده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 558
آتش و خون، اولین جلد از دوگانۀ تاریخ خاندان تارگرین در وستروس، به بررسی اتفاقات و حوادث دوران سلطنت اژدهاسالاران بر وستروس می‌پردازد. اینکه در نبرد اژدهایان واقعاً چه اتفاقاتی رخ داد، چرا بازدید از والریای پس از نابودی...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 10731

3 پاسخ

  1. این کتاب عالیه. درسته فضای رمان مثل ارباب حلقه ها تاریک نیست (نویسنده قبل از جنگ جهانی این رمان رو نوشته) اما بسیار گیرا و جذاب نوشته شده و برای اولین بار شما در سرزمین میانه پا میذارید. خوش به حال کسی که میخواد برای بار اول این رمان و مجموعه آثار تالکین رو بخونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *