ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب ارباب حلقه ها

کتاب های ارباب حلقه ها و هابیت با قدرت تخیل شگفت آور جی آر آر تالکین پایه و اساس بسیاری از آثار علمی – تخیلی در قرن بیستم بوده است.

می توان رد پای تخیلات و افسانه های تالكینی را در آثار سینمایی چون« جنگ ستاره ها» نیز دید. تالكین در 1973 در گذشت. « زیبایی هایی در این كتاب هست كه به سان شمشیر می شكافد و همچون فولاد سرد می سوزاند » دو برج داستان تك تك یاران حلقه را پس از پراكنده شدن باز می گوید ، و با فرارسیدن تاریكی بزرگ و در گرفتن جنگ حلقه خاتمه می یابد.

مجموعه سه‌ گانه ارباب حلقه ها شامل سه کتاب یاران حلقه، دو برج و بازگشت شاه است که هر سه نسخه این مجموعه به صورت رایگان از همین صفحه قابل دانلود می باشد.

خلاصه کتاب

داستان یاران حلقه: با ماجراهایی شروع می‌شود که در رمان هابیت درباره‌ی آن گفته شده است. این داستان در سرزمین میانی (یا میانه) اتفاق می‌افتد. ارباب تاریکی‌ها در جستجوی یگانه حلقه‌ای است که خودش ساخته اما سال‌ها پیش در جنگ از دست داده و حالا از جای آن خبر ندارد.  بیلبو موجودی از نژاد هابیت‌هاست که به صورت اتفاقی در یک غار بسیار بزرگ حلقه‌ای پیدا کرد و به شایر برد. بیلبو از اهمیت حلقه و اینکه حلقه چه کارهایی می‌تواند بکند، چیزی نمی‌داند.

اما فقط این را فهمید که وقتی حلقه را در دستش می‌کند، از چشم بقیه ناپدید می‌شود. بیلبو در تولد صد و یازده سالگی‌اش حلقه را به فرودو می‌دهد. گندالف (جادوگر خاکستری) وقتی از این ماجرا با خبر می شود، شک می‌کند که این حلقه همان حلقه سائورون، ارباب تاریکی است. برای همین به فرودو می‌گوید از شایر خارج شود. چرا که نیروهای سائورون حتما به دنبال حلقه می‌آیند.

دو برج از نظر بازه زمانی هم‌زمان با داستان یاران حلقه‌ است، نه متوالی. در این رمان تالکین ماجرای فروپاشی یاران حلقه از همدیگر را می‌گوید. آراگون متوجه می‌شود که برومیر در جنگ با اُرک‌ها (موجوداتی که تحت سیطره‌ی سارومان هستند) مرده و مری و پیپین هم در آن نبرد اسیر شده‌اند. ارک‌ها حدس می‌زنند که یکی از هابیت‌ها حلقه‌ای در دست دارند. در واقع مری و پیپین را با بیلبو اشتباه گرفته‌اند.  در این رمان ماجرای فرار مری و پیپین و تلاش آراگون برای پیدا کردن هابیت‌ها و نجات مری و پیپین را می‌خوانیم.

در انتهای رمان دو برج، گندالف و پیپین از تئودن و سواران روهان جدا می‌شوند و رمان بازگشت پادشاه با سفر این دو به سمت شهر میناس تریت آغاز می‌ شود. در این شهر گندالف و پیپین با دنتور ملاقات می‌کنند تا به او بگویند حمله‌ی سائورون در راه است. اما دنتور تصور می‌کند گندالف به خاطر رسیدن به تاج و تخت به او دروغ می‌گوید.

بخشی از متن کتاب

در برکه های عمیق شیرجه می رفت؛ زیردرختان و گیاهان در حال رشد نقب می زد؛ در تپه های سبز، تونل می کند؛ و دیگر به نوک تپه ها یا برگ های درختان، یا گل هایی که در هوای آزاد باز می شدند نگاه نکرد… »مردمش بر خلاف بیشتر هابیت ها از آب ترسی نداشتند. حلقه یگانه هم مزید بر علت شد و تمایل سمه آگول به وادی تاریک ناشناخته فزونی گرفت. یونگ درباره قلمرو ناخودآگاه می گوید، زمینه روانی آن وادی تاریک ناشناخته، جذابیتی چنان مسحورکننده دارد که هرچه انسان بیشتر در آن نفوذ کند، مقاومت ناپذیرتر می شود.

در این جا خطر روانی آن است که شخصیت به اجزای کنشی خود تجزیه شود، سرنوشتی که در شرح گلستان فلاسفه، بر گابریکوس غلبه می کند » . در چنین شرایطی، شخص به مرحله ای که در سیر تکاملی شخصیتش، اولیه تر یا کودکانه تر است رجعت می کند، زیرا عملکرد تطبیقی بالغ ترین یا اخیرترین شخصیت او، به خاطر تجزیه اجزای کنشی، متوقف شده است. اگر فرآیند تجزیه متوقف نشود شخص به حالت جنینی نزدیک می شود تا جایی که آب دهان او را باید با دستمال پاک کرد. گالم در ادبیاتی که بر مبنای تورات و تلمود نوشته شده است، به عنصر جنینی ناقص اطلاق می شود. گالم در اولین داستان هایش نوکری است که فرامین اربابش را کورکورانه و مکانیکی انجام می دهد.

سمه آگول که سلوک خود را چونان ارفئوس ماهیگیر آغاز می کند، در راه تشرف به دانش زیرزمینی، روح خود را در مغاک می بازد، و با نام گولوم، تابع فرمانروای جهان ظلمت می شود. دورینِ دورف در غورکردن افراط می کند، آتش مهارناپذیر را بر می خیزاند، و به سرنوشت ایکاروس دچار می شود. و « سارومان از میان پلان تیر به دورها و دورترها خیره شد تا اینکه نگاهش را بر باراد-دور افکند و در آن لحظه بود که اسارت او آغاز شد » . همان طور که تزئوس و پیریتوس به ضیافت هادس دعوت می شوند و با نشستتن بر کرسی هایشان دیگر نمی توانند از جا برخیزند.

نقد کتاب ارباب حلقه ها

کتاب ارباب حلقه ها اثر جی آر آر تالکین با ترجمه رضا علیزاده است؛ جِی.آر.آر تالکین و ارباب حلقه‌های او نیازی به معرفی ندارد، دارد؟ خلق دنیایی افسانه‌ای با ویژگی‌ها و شخصیت‌هایی که نمونه‌شان را در هیچ کتابی نخوانده‌اید، ارزشمند نیست؟ قطعا هست.

تعداد بازدید: 11,710 بار

John%20Ronald%20Reuel%20Tolkien%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AF%20%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%84%20%D8%AA%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: ارباب حلقه ها (دوره سه جلدی)

جلد اول یاران حلقه ، جلد دوم دو برج و جلد سوم بازگشت شاه

جزو فهرست صد کتاب قرن لوموند

برنده ی جایزه ی بین المللی داستان فانتزی سال 1957

برنده جایزه ی تالار مشاهیر پرومتئوس سال 2009

جز پرفروش ترین کتابها

جزو صد رمان برتر مدرن لایبرری به انتخاب مخاطبین

جزو برترین رمان ها در بریتانیا 

جزو الهام بخش ترین رمان های BBC 

جزو کتاب ها با برترین شخصیت های شرور

نویسنده: جی آر آر تالکین (جان رونالد روئل تالکین)

مترجم: رضا علیزاده

تعداد صفحات کتاب: 804 ، 691 و 840 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 84.46 ، 69.21 و 63.04 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

راوی داستان آخرین روز یک محکوم مردی است که کمی بعد اعدام خواهد شد. ما هیچ‌ چیز دربارهٔ آن مرد نمی‌دانیم. نه می‌دانیم نامش چیست و نه حتی می‌دانیم چه جرمی مرتکب شده است، اما هراس...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 3778
این رمان به دلیل داستان سرایی قدرتمند و کاوش در مضامین عمیق، تحسین منتقدان را به خود جلب کرده است. این اثری تامل برانگیز و دارای بار احساسی است که تأثیری ماندگار بر خوانندگان می‌گذارد...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 619

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *