معنای زندگی

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
معنای زندگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب معنای زندگی

کتاب معنای زندگی (معنای زندگی را دریافتن) یکی از جدیدترین آثار آلن دوباتن است. نویسنده ای که چهره ای جهانی دارد.

این کتاب به طیف وسیعی از موضوعات ازجمله عشق، خانواده، دوستی، کار، خودشناسی و طبیعت می پردازد که می توانیم معنای زندگی را در آن‌ها بیابیم.

می آموزیم چرا برخی چیزها معنادار هستند و برخی چیزهای دیگر نه، و این‌ که چگونه می توانیم معنای بیشتری به فعالیت‌ هایمان بدهیم.

خلاصه کتاب

آلن دوباتن در کتاب پیش‌رو تلاش می کند تا معنای زندگی را کشف کند. او اعتقاد دارد همه ما باید درخصوص جست‌ و جوی معنای زندگی قدم برداریم. زندگی معنادار به زندگی شاد نزدیک است اما تفاوت‌های اساسی نیز با آن دارد. معنای زندگی هر شخصی با توجه به توانمندی‌های او از دیگران متفاوت است.

با مطالعه کتاب معنای زندگی درمی‌یابیم فعالیت‌های معنادار آن‌هایی هستند که ارزش بسیاری برای‌شان قائل هستیم و با شدت بیش‌تری دل‌تنگ‌شان می‌شویم. مباحث مطرح شده توسط آلن دوباتن در کتاب پیش رو حول هشت فعالیت عمده معنادار قرار دارد که عبارتند از: عشق، خانواده، کار، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت و فلسفه.

دوباتن امید دارد با مطالعه این کتاب معنای زندگی خود را دریابیم و قدر آن را بیش از پیش بدانیم. اکثر این مباحث به‌ خوبی شناخته شده‌اند و در این کتاب قرار نیست معنای کاملاً تازه‌ای برای زندگی ارائه شود بلکه گزینه‌های آشنا را یادآوری کرده و آن‌ها را شرح می دهد. این گزینه‌ها باید جهت‌ دهنده باشند و شما را در پیدا کردن گزینه‌ی دلخواه‌تان یاری دهند.

افزودن معنای زندگی نیازی به اقدامات بیرونی اساسی ندارد. آلن دوباتن در این کتاب به شما نشان می دهد که زندگی‌تان همین حالا هم قطعاً جنبه‌های معنادار زیادی دارد، اما شما به‌ درستی آن‌ها را ارج نمی‌نهید، درک نمی کنید، یا قدرشان را نمی دانید.

وقت آن رسیده است که جست ‌و جوی معنای زندگی را از امری غیر ممکن و بغرنج، به چیزی تبدیل کنید که همه‌ی شما آن ‌را بفهمید، آن ‌را هدف خودتان قرار دهید و در آن موفق شوید.

بخشی از متن کتاب

بعضی از ما این نیاز قدرتمند را در خودمان حس می‌کنیم که بیش‌تر از آن‌چه معمولاً مجاز است یا عادی تلقی می‌شود، بیرون برویم و فکر کنیم. این فکر کردن ممکن است پرمعناترین کاری به‌ نظر برسد که انجام می‌دهیم. پس از مدت زیادی همراهی دیگران، نیاز داریم با ذهن خودمان تنها باشیم. تجربه‌ی ناپخته درهم‌ شکننده، نفوذ ناپذیر، درهم‌ و‌ برهم، گمراه‌ کننده یا هیجان‌انگیز‌ است و ما به‌ طور منظم دور از حواس‌پرتی‌ها، به آن نظم می‌دهیم.

تا دیر وقت بیدار می‌مانیم، در حمام فکر می‌کنیم، صبح زود بیدار می شویم، افکارمان را روی کاغذ می آوریم، قدم می زنیم، و با در دست‌ گرفتن عواطف و با جادوی تبدیل احساسات به ایده‌ها، احساس سبکی و تازگی می کنیم. به‌ سمت فلسفه کشیده می‌شویم و تلویحاً با سقراط موافقت می‌کنیم که معتقد بود زندگیِ تحلیل نشده ارزشی ندارد، یا لااقل مایه‌ی عذاب است.

باید تکانی به خودمان بدهیم و فکر کنیم؛ چون در روزهای خاصی ناراحتیم، اما نمی‌توانیم دلیل این غمی را که در ذهن‌مان پرسه می‌زند، درست جایی که خودآگاه‌مان به آن دسترسی ندارد، شناسایی کنیم. هرچه بیش‌تر ناراحتی را نادیده بگیریم، بیش‌تر همه‌ی چیزهایی را که با آن‌ها سر و کار داریم، به رنگ خود درمی‌آورد. تجربه‌ی ما دیگر مزه‌ای ندارد. غباری بر هوشیاری‌مان سایه می‌افکند، یا این‌ که به‌ شکل گیج‌ کننده‌ای عصبی می‌شویم.

افکارمان آرام نمی‌گیرند. سعی می‌کنیم با فرار‌ کردن از خودمان و پناه‌ بردن به تلفن و بازی آرامش پیدا کنیم. پلک‌مان می پرد. پوست سفت‌ شده‌ی انگشت‌مان را گاز می گیریم. ذهن‌مان می‌داند موضوعاتی هست که باید بر آن‌ها تمرکز کند، اما این موضوعات از فهمیده‌ شدن فراری‌اند و موجی از اضطراب را در میان افکارمان پخش می کنند. ممکن است احساس بدخلقی کنیم، از کوره در برویم و ناگهان به هم بریزیم.

نقد کتاب معنای زندگی

ما نیز همچون آلن دوباتن اعتقاد داریم کشف معنای زندگی به همه ما انسان‌ها ارتباط دارد. همه ما باید در جست‌وجوی معنای زندگی باشیم؛ بنابراین مطالعه کتاب معنای زندگی را به همه مخاطبان پیشنهاد می کنیم. جست‌وجوی بیش از حد علنی یا شدید درمورد معنای زندگیْ سرگرمی عجیب‌‌وغریب، بدفرجام و خنده‌داری به‌ نظر می رسد. چیزی نیست که یک انسان فناپذیر عادی بتواند به آن مبادرت ورزد، یا اگر هم چنین کرد، بتواند زیاد پیش برود.

تعداد کمی از افراد آماده‌ی این‌اند که چنین راهی را در پیش بگیرند و پاسخ را در زندگی خود بیابند؛ همه‌ی ما چنین بلندپروازی‌ هایی نداریم. زندگی‌های معنادار مختص افراد خارق‌ العاده است: قدیسان، هنرمندان، دانشمندان، عالمان، پزشکان، فعالان سیاسی‌اجتماعی، کاشفان، رهبران و…

اگر معنای زندگی را کشف کنیم، احتمال می‌دهیم درک‌ناشدنی باشد؛ شاید به‌ زبان لاتین یا به‌صورت کدهای کامپیوتری نوشته شده باشد. با خودمان می پنداریم چیزی نیست که به فعالیت‌های ما جهت بدهد، یا راه‌مان را روشن کند. همیشه با دیدگاهی کوته‌ نظرانه دررابطه‌با معنای زندگی، به فعالیت می پردازیم؛ بدون این‌ که خود به آن اذعان داشته باشیم. بااین‌حال، حقیقت این است که این موضوع به همه ارتباط دارد.

همه‌ی ما باید درخصوص آن جست‌ و جو کنیم، و زندگی‌ای معنادار را شرح دهیم. هیچ‌ چیز ناخوشایندی در خصوص این موضوع نباید وجود داشته باشد. زندگی‌ای معنادار ازنظر ساختار ممکن است فردی، مفید، جذاب و آشنا باشد. کتاب معنای زندگی راهنمایی با این هدف است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,037 بار

Alain%20de%20Botton%20 %D8%A2%D9%84%D9%86%20%D8%AF%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%86 18

عنوان کتاب: معنای زندگی

(معنای زندگی را دریافتن)

نویسنده: آلن دوباتن

مترجمان: دکتر آزیتا جویباری، دکتر محمدباقر اسمعیل پور و فرناز گنجی

تعداد صفحات کتاب: 71 و 139 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.68 و 12.21 مگابایت

نوع فایل: (ZIP) PDF

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

نوشته‌های مشابه

قدم زدن روی ماه با اینشتین یک کتاب معمولی نیست یک سفر هیجان‌انگیز است. سفری حیرت‌ آور و جذاب با عینک یک روزنامه ‌نگار که شما را به دنیای ذهن می‌برد. او در مسابقات حافظه‌ی جهان به دنبال بهترین ذهن ‌ها می‌گردد...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4046
کتاب عقل سرخ نام داستانی فلسفی از شهاب‌الدین یحیی سهروردی است كه در آن مسائل عرفانی با قلم داستانی و رمزگونه از زبان پرندگان بیان شده‌است. اهمیت اصلی عقل سرخ شاید در نوعی جمع بندی باشد که عصاره و خلاصه‌ی فلسفه و عرفان شرق را در نوشتاری تقریباً شاعرانه ارائه می‌دهد.
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 9219

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *