زندگی به سبک آنی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
زندگی به سبک آنی (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی به سبک آنی

کتاب زندگی به سبک آنی به شکل مجموعه‌ای از لیست های خبری تیتردار نوشته شده است.

و داستان را باید از لابه‌لای این فهرست‌ها و جمله‌هایی که در کنارشان عدد خورده، پیدا کنید. آنی دوست دارد تمام زندگی‌اش تحت نظارتش باشد. برای همین ویژگی‌های اخلاقی‌اش، چیزهایی که دوست دارد و دوست ندارد، اتفاقاتی که در روز برایش افتاده، احساساتی که تجربه کرده و دلایلشان را در لیست‌هایش می‌نویسد.

داستان آنی از جایی شروع می‌شود که به خاطر شغل جدید پدر باید اسباب‌کشی کنند و به خانه‌ای جدید در یک شهرستان کوچک بروند. خانه‌ای که هیچ‌یک از افراد خانواده دوستش ندارند و به هر حال باید با آن کنار بیایند. اما روز اول مدرسه آن‌طور که آنی انتظار دارد، بد نیست. او موفق می‌شود دوست‌هایی برای خودش پیدا کند. دوست‌هایی که وقت دسته‌گل‌ به آب‌دادن و دستپاچه‌شدن دلگرمش می‌کنند. در ادامه نیز همراه آنها ماجراهایی را تجربه می‌کند از شرکت در جشن هالووین و رفتن به خانه‌ی ارواح گرفته تا جشن کریسمس و عیدی‌های جالب آن.

خلاصه کتاب

آنی، که البته اسم اصلی‌اش، آندرومدا است، اما ترجیح می دهد همه آنی صدایش کنند، همراه با خانواده‌اش به یک شهر دیگر اسباب کشی می کنند. البته که این موضوع به نظر آنی اصلا چیز جالبی نیست چون او همیشه دوست دارد که اوضاع را تحت کنترلش داشته باشد و اینطوری، اصلا موفق نمی شود! بهرحال، فعلا که چاره‌ای ندارد و باید کاری را انجام دهد که خیلی خوب بلد است. از تمام چیزها، اتفاقات و کارهایی که باید انجام دهد، یک لیست بلند بالا آماده می کند…

مثلا آنی حافظه‎ شگفت‌‎ انگیزی دارد که می‎تواند برایش دردسرساز شود، چون تقریبا هیچ چیزی را یادش نمی‌رود. خیلی می‎خواهد خجالتش را کنار بگذارد و این فقط تنها مشکل او نیست، برادرش از دست او عصبانی است، چون فکر می ‎‌کند علت نقل مکانشان به کلوور گپ، آنی است… بهرحال آنی لیست می نویسد و لیست می نویسد. اما آیا زندگی به سبک آنی پیش می رود؟ یا بازی‌های جدیدی پیش رویش قرار می دهد؟

بخشی از متن کتاب

چهار دلیل زود بلند شدن از سر ناهار امروز ١. کافه تریا بوی گند ماهی سوخاری می داد و داشت حالم را به هم میزد. ٢. امیلیا همه اش ورور می کرد که توی نوبت بعدی اش روی ناخنش آبنبات بکشد یا آدم برفی و آن هم داشت حالم را به هم می زد. ٣. زرا مشغول نوشتن فهرست آرزوهای تولدش بود تا برای بابابزرگ و مامان بزرگش بفرستد. (سفر زمستانی اش به جامائیکا برای دیدن بابابزرگ و مامان بزرگش نزدیک است و مامان بزرگش برای کادو ایده می خواهد؛ چون برای تولدش پیش آنها خواهد بود.) ۴. باید به کتابخانه می رفتم و دنبال آخرین کتابی که مامان گفته بود، آهنگ دیسی، می گشتم.

پنج نفری که بعد از رسیدن به کتابخانه دیدم .. خانم اوتیس (کتابدار) به آرامی پشت کامپیوترش تایپ می کرد. ۲ تا ۴. سه تا از پسرهای کلاس ششمی که انتهای سالن پچ پچ می کردند. (دوتا از آنها را که اسمشان لیوئل و جیمز است، می شناختم؛ چون سوار اتوبوس من می شوند و اسمشان سر زبان بقیه بچه ها است. بچه سومی را نمیشناختم؛ شک ندارم هیچ کدام اسم من را نمی دانستند.) ۵. کیت کتاب ها را توی طبقه زندگی نامه می گذاشت. سه جمله ای که کیت بعد از دیدنم، خواست آرام بگوید

١. پیس، پیس! آهای آنی! ۲. آمدهای وقت بگذرانی یا کتاب می خواهی؟ (جواب: راستش، هر دو.) ٣. چه کتابی؟ همان لحظه، خانم اوتیس سرش را از روی کامپیوتر بلند کرد. سمت کیت برگشتم و گفتم دنبال کتاب آهنگ دیسی می گردم. گفت: «نویسنده ش سينتيا ويته. برو نگاهی توی بخش «و» بنداز» دو چیزی که توی قسمتی که کیت بهش اشاره می کرد، دیدم .. قفسه بلندی که رویش برچسب ل – و بود. ۲. سه تا پسر کلاس ششمی درست جلویش ایستاده بودند.

نقد کتاب زندگی به سبک آنی

در داستان کتاب زندگی به سبک آنی: ۱. آنی حافظه‌‎ی شگفت‌‎ انگیزی دارد که می تواند برایش دردسرساز شود. ۲. می ‎خواهد خجالتش را کنار بگذارد. ۳.برادرش از دست او عصبانی است، چرا که فکر می ‎‌کند علت نقل مکانشان به کلوور گپ، آنی است. ۴.دوست صمیمی‌‎ای دارد که تقریباً مطمئن است قرار است همیشه بهترین دوستش باقی بماند. ۵. هم‎کلاسی‌‎های جدیدی دارد که بعضی از آنها مهربان‌‎تر از بقیه‌‎اند. ۶. باید بتواند شروع خوبی در یافتن جایگاهش در این خانه‌‎ی جدید داشته باشد.

کسانی که تغییراتی ناگهانی را در زندگی شان تجربه کرده‌اند، از خواندن کتاب زندگی به سبک آنی لذت می برند.

تعداد بازدید: 346 بار

Kristin%20Mahoney%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%86%DB%8C

عنوان کتاب: زندگی به سبک آنی

نویسنده: کریستین ماهنی

مترجم: آلا پاک عقیده

تعداد صفحات کتاب: 159 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 84
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 16 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *