انسان در جستجوی معنا

آخرین ویرایش: 1 ماه قبل
انسان در جستجوی معنا (nbookcity.com)

دانلود کتاب انسان در جستجوی معنا

در واقع تعبیر دکتر ویکتور فرانکل “از تحلیل اگزیستانسیالیستی” نوین (هستی درمان) است. فرانکل برخلاف بسیاری از هستی گرایان اروپایی نه بدبین است، نه ضد مذهب. بلکه بر عکس نویسنده ای است که خود شاهد همه رنج ها و نیروهای شیطانی شکنجه بوده، و به خوبی به توانایی بشر در چیره گشتن بر شرایط موجود و کشف حقیقی روشنگر و بسنده آگاهی دارد. خواندن کتاب انسان در جستجوی معنا را به همه کاربران عزیز توصیه می کنیم.

خلاصه کتـاب

در کتاب انسان در جستجوی معنا دکتر فرانکل از تجربیاتی سخن می گوید که منجر به کشف لوگوتراپی شد. این که مدت زیادی در اردوگاه کار اجباری اسیر بود و پدر، مادر، برادر و همسرش یا در اردوگاه جان سپردند یا به کوره آدم سوزی سپرده شده بودند و تنها او بود که باقی مانده بود، فرانکل توضیح می دهد در چنین شرایطی چگونه می توان زیستن را ادامه داد. پیام چنین روانکاوی که نویسنده با چنین شرایط خوفناکی رویاروی بوده است خواندن دارد. با اینکه این کتاب، کتابی کوتاه است، اما به شیوه ای هنرمندانه و گیرا نگارش شده است. خواننده از همین زندگی دردناک فرانکل بسیار چیزها می آموزد.

بخشی از متن

من تردید دارم که پزشکی بتواند پاسخی کلی به این پرسش بدهد زیرا معنای زندگی از فرد به فرد، روز به روز، ساعت به ساعت در تغییر است. از این رو آنچه مهم است معنای زندگی به طور اعم نیست. بلکه هر فرد می بایست هدف زندگی خود را در لحظاتی دیگر دریابد.   این پرسش کلی، مثل این است که از یک قهرمان شطرنج بپرسید که بهترین حرکت مهره ها در بازی با شطرنج چیست؟ پر واضح است که بهترین حرکت و یا حتی حرکت خوب، جدا از یک موقعیت معین در بازی و بدون در نظر گرفتن شخصیت حریف، معنی و وجود خارجی ندارد.

در مورد وجود انسان نیز قضیه درست به همین شکل است. هیچ معنای انتزاعی که انسان عمری را صرف و رسالتی ویژه در زندگی است که می بایست دان تحقق بخشد.او در انجام این وظیفه و رسالت جانشینی ندارد و زندگی قابل برگشت نیست.مسئولیت او بی مانند و منحصر به فرد، و فرصتی که رای انجام دادن آن دارد نیز بی همتاست.

زندگی از دیدگاه نویسنده

هر موقعیت از زندگی فرصتی طلایی است که به انسان امکان دست و پنجه نرم کردن می دهد.گره ای بدستش می دهد تاشانس گشودن آنرا داشته باشد پس پرسش درباره معنا زندگی را باید به خود او برگرداند. یعنی فرد نباید بپرسد که معنای زندگی او چیست، بلکه باید بداند که خود او در برابر این پرسش قرار گرفته است. سخن کوتاه، خود فرد پاسخ گوی زندگی خویش است و هم اوست و تنها او که می تواند به پرسش زندگی پاسخ گوید.  زندگی که او خود وظیفه دار و مسئول آن است. بنابراین لوگوتراپی اصل و جوهر وجودی انسان را دز پذیرفتن این مسئولیت می بیند.

بخش دیگری از متن

کتاب انسان در جستجوی معنا قصد ان را ندارد که گزارشی از اتفاقات ورویداد ها ارائه دهد بلکه فقط تجربه های شخصی را مطرح می کند  تجربه هایی که میلیون ها زندانی ان را لمس کرده و از ان رنج برده اند.این داستانی از درون یک اردوگاه کار اجباری است که توسط یکی از بازماندگانش نقل شده است.این داستان اتفاقات ترسناک عجیب که-مردم کمتر ان را باور می کنند نمی پردازد – بلکه به زجر های کوچک اشاره می کند و ان ها را می شکافد.به عبارتی دیگر سعی می کند که به این سوال پاسخ دهد:زندگی روزمره در اردوگاه های کار اجباری چگونه در ذهن مردم عادی منعکس می شود.

بسیاری از رویدادهایی که اینجا مطرح می شوند در اردوگاه های بزرگ و مشهور اتفاق نیفتاده اند بلکه در اردوگاه های کوچک که بیشتر ادم سوزی ها در ان صورت می گرفت روی داده اند.این داستان به رنج و مرگ قهرمانان و زندانیان بزرگ و کاپوهای برجسته-زندانیانی که به عنوان افراد مورد اعتماد مورد استفاده قرار می گرفتند و امتیازات مخصوصی داشتند- یا زندانیان مشهور نمی پردازد.بنابراین زیاد با رنج افراد توانا سر و کار ندارد بلکه با قربانیان و فدا کاریهای مصلوب شده ومرگ گروه های بزرگ ناشناخته و قربانیانی است که گزارشی از انان در دست نداریم.انها زندانیان عادی که نشانه ای بر استین خود نداشتند و همیشه توسط کاپوها تحقیر می شدند.

نقد کتاب انسان در جست و جوی معنا 

چند سال پیش یک نظرخواهی عمومی در فرانسه صورت گرفت و نتیجه نشان داد 89% از شرکت‌کنندگان معتقدند انسان «چیزی» لازم دارد که بخاطر آن زندگی کند و 61% درصد تاکید کردند کسی یا چیزی در زندگی آن‌ها هست که حاضرند به خاطرش بمیرند. دکتر ویکتور فرانکل بعد از مشاهده‌ی این نتیجه، نظرخواهی مشابهی را در دفترش و میان مراجعانش انجام داد و دوباره به همان نتایج دست یافت.

کتاب انسان در جستجوی معنا، داستان زندگی دکتر ویکتور فرانکل برای پیداکردن این معنا در زندگی بود.

تعداد بازدید: 17,166 بار

Viktor Frankl ویکتور فرانکل

عنوان کتاب: انسان در جستجوی معنا

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

جز کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد 

جزو برترین آثار فلسفی گودریدز 

جز برترین آثار روانشناسی 

جزو برترین کتاب های اگزیستانسیالیسم 

جز برترین کتاب های امیدبخش 

جزو برترین زندگی نامه ها و خودزندگی نامه ها

جز کتاب های برگزیده به انتخاب آمازون

نویسنده: دکتر ویکتور فرانکل

مترجم: امیر لاهوتی

تعداد صفحات کتاب: 120 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.81 مگابایت

نوع فایل: (RAR) PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

عنوان کتاب از نخستین فصل کتاب انتخاب شده است. نویسنده در این فصل به جریان شناخت بیماری یک موسیقی‌دان اشاره می‌کند که در معاینات ابتدایی فاقد هرگونه نشانه اختلال عصبی است؛ در‌حالی که این موسیقی‌دان به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1704
آموزش‌ها و اصول ارائه شده‌ی آنتونی رابینز جامع، کامل و بسیار مؤثر و کاربردی است. «تونی» به مدد هوش و اراده توانسته از زندگی خود یک شاهکار بسازد و از این رهگذر تبدیل به عاملی مثبت در تحول زندگی هزاران نفر از خوانندگان آثار...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1377

10 پاسخ

    1. با سلام لینک دانلود کتاب رو فقط کاربران Vip میتونن ببینن
      برای دسترسی به فایل pdf همه کتابها میتونین اشتراک تهیه کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *