در جستجوی قطعه گمشده

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
در جستجوی قطعه گمشده (nbookcity.com)

دانلود کتاب در جستجوی قطعه گمشده

در جستجوی قطعه  گمشده، کتابی تصویری است که شل سیلوراستاین برای کودکان نوشت و اولین بار در سال ۱۹۷۶ منتشر شد. این کتاب گاه ‌شمار وقایع مربوط به دایره‌ای با تکه‌ی گمشده است که آوازخوانان در جستجوی قطعه‌ی گمشده‌ی خود بر می‌آید. اما بعد از پیدا کردن آن تکه، دایره متوجه می‌شود که شادیش در زمان جستجو برای قطعه‌ی گمشده به‌مراتب بیشتر از وقتی بود که آن قطعه را تصاحب کرد. داستان این‌گونه ادامه می‌یابد که باهم بودن بی‌اندازه، موجب دل‌زدگی و خستگی است و آزادی در تنوع ارتباطات برای کشف حقایق باعث سرزندگی و خلاقیت خواهد شد…

برداشت دیگر از این داستان می‌تواند این باشد که: لازم نیست انسان پاسخ همه‌ی پرسش‌‌ها را پیدا کند، امیدوار باشد تا تمام انگیزه‌ها در درون وی بارور شوند و به تمامیت هماهنگی فوق‌طبیعی یا نظام فیزیکی دست یابد. زیرا انسانی که جستجو نمی‌کند، هدف ندارد و عاری از تلاش درونی و انگیزه‌ی خارجی است و نمی‌داند که در اطراف او چه می‌گذرد. شل سیلوراستاین ضمیمه‌ای به کتاب قطعه‌ی گمشده با نام «آشنایی قطعه ی گمشده با دایره ی بزرگ» را در سال ۱۹۸۱ چاپ کرد. این کتاب از دیدگاه تکه‌ی گمشده سخن می‌گوید و به مانند نسخه‌ی اصلی، قهرمان داستان، ارزش‌های خودکفایی را کشف می‌کند.

چکیده کتاب در جستجوی قطعه گمشده

کتاب در جستجوی قطعه گمشده یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های شل سیلوراستاین نویسنده مشهور آمریکایی است. این کتاب داستان دایره‌ای است که احساس تنهایی و غم می‌کند چون قطعه‌ای کم دارد و در جستجوی یافتن قطعه گمشده‌اش به جایی می‌رسد که شادی و سرخوشی‌اش را از دست داده چون قطعه‌اش را گم کرده و حالا دنبال یک قطعه ‌ی اندازه خودش می‌گردد. خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های شل سیلوراستاین پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی نویسنده

شلدون آلن سیلوراستاین معروف به شل سیلوراستاین، نویسنده ادبیات کودک، ترانه‌سرا، آهنگساز و کارتونیست آمریکایی است. سیلوراستاین که در ایران با ادبیات کودک و به ویژه کتاب‌های «به دنبال قطعه گمشده» و «درخت بخشنده» شناخته شده است، در غرب بیشتر در حوزه هنر موسیقی درخشید و توانست دو بار جایزه «گرمی» را از آن خود کند. شل سیلوراستاین در زمان خدمت سربازی‌اش در کره و ژاپن، به طراحی و تصویرگری می‌پرداخت و آثارش در مجلات گوناگون چاپ می‌شد. مخاطب آثار او در آغاز بزرگسالان بودند. اما به تدریج و به پیشنهاد دوست نقاش فرانسوی‌اش، طراحی و نوشتن برای کودکان را نیز در فعالیت‌های هنری خود گنجاند.

شل سیلوراستاین که در دنیای ادبیات کودکان با نام «عمو شلبی» شناخته می‌شود، توانست آثار متفاوت و ماندگاری از خود به جا بگذارد. زبان طنز و بلندپروازی‌های کودکانه او موجب شد آثارش مخاطبانی را بیابد که با او همزادپنداری داشتند و آنان نیز به دنبال قطعه گمشده خود بودند. همین نقاط خاص ذهنی و روانی بود که موجب شد کتاب‌های سیلوراستاین، در میان بزرگسالان نیز طرفدار داشته باشد. هر چند آنان، کتاب‌های او را به عنوان ادبیات کودک می‌خواندند ولی در آن سخنان و نیازهای خود را می‌دیدند.

شل سیلوراستاین در دنیای موسیقی، موفقیت‌های چشمگیری داشت. او در سال ۱۹۷۰ به خاطر آلبوم «پسری به نام سو» نخستین جایزه گرمی‌اش را برد. همچنین به خاطر موسیقی فیلم «کارت پستالی از لبه پرتگاه» نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. او در سال ۱۹۸۴ با آلبوم «جایی که پیاده‌رو به پایان می‌رسد» دومین جایزه گرمی در بخش بهترین آلبوم کودکان را از آن خود کرد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. آیا تو آن گمشده ام هستی؟
  2. در جستجوی زمان از دست رفته
  3. بهشت گمشده جلد دوم
  4. بهشت گمشده جلد سوم
  5. پوارو و جعبه ی مدرک

تعداد بازدید: 5,115 بار

Shel%20Silverstein%20 %D8%B4%D9%84%20%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: در جستجوی قطعه گمشده (دوزبانه)

نویسنده: شل سیلورستاین

مترجم: رضی هیرمندی

تعداد صفحات کتاب: 40 صفحه

زبان کتاب: فارسی و انگلیسی

حجم فایل: 244 کیلوبایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مقاله‌ى اول داستان دختر خوابگرد جوانى را روایت مى‌کند که ادعا می‌کند با ارواح مردگان در ارتباط است. مقاله‌ى دوم به مسئله‌ى تفکیک «نیمه روح‌ها» یا خرده شخصیت‌ها مربوط مى‌شود. مقاله‌ى...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 490
یکی از موضوعات کتاب دروغگوهای دوست داشتنی توضیح اهمیت وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی است و این‌ که چگونه به عنوان منابع اصلی اطلاع‌ رسانی شناخته می‌ شوند، اخبار را تغییر می‌ دهند و منتشر می‌کنند.
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 280

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *