رستگاری در تاریکی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
رستگاری در تاریکی (nbookcity.com)

دانلود کتاب رستگاری در تاریکی

کتاب رستگاری در تاریکی یکی از کتاب های بسیار مشهور و پرفروش جول اوستین است. این کتاب اولین بار سال ۲۰۱۷ در آمریکا منتشر شد.

در زندگی همه ما، اوقاتی هست که از میان نقاط تاریک حیات‌مان عبور می کنیم. در این اوقات دلسرد شدن، دست کشیدن از رویاهایی که در سر داشتیم و‌اندیشیدن به پایان راحت ترین کار است. ‌اما خداوند دقیقا از همین دوران بیشترین بهره را می برد. به عقیده نویسنده در وجود انسان‌ها دانه‌های تعالی در قالب رویاها، اهداف، استعدادها و توان بالقوه‌شان به‌ امانت گذاشته شده که تنها در مکانی تاریک مجال بروز آن است.

خلاصه کتاب

رستگاری در تاریکی کتابی پر از حرف‌های مهم است. جول اوستین در این کتاب دوست‌ داشتنی حرف‌های بسیار زیادی برای انسان دارد. او معتقد است انسان هم مانند دانه‌ی یک گیاه است. گیاه در روشنی ریشه نمی کند بلکه زیر خاک ریشه می زند و در روشنی سر در می آورد؛ و معتقد است سختی‌ها روح انسان را مانند الماسی جلا می دهند و هر انسان پس از گذراندن سختی‌های بزرگ به انسانی بزرگ‌تر تبدیل می شود. کتاب پیش رو کتابی آرامبخش برای کسانی است که سوگی عمیق را پشت‌ سر گذاشته‌اند یا شرایط بسیار دشواری را در زندگی تجربه می کنند.

آموزه‌های این کتاب درصدد این است که رابطه‌ی انسان با خدا را بازسازی کند و به او می گوید که خداوند همواره ناظر و همراه اوست. جول اوستین معتقد است در وجود هر انسانی توانایی‌های بالقوه‌ی زیادی وجود دارد که سختی‌ها و دردها آن‌ها را شکوفا خواهد کرد. خواندن کتاب حاضر برای هرکسی واجب است این کتابی است که می تواند دیدگاه شما را به زندگی تغییر دهد و باعث شود آرامش بیشتری را تجربه کنید.

این اثر به بررسی زندگی افراد در مواقعی که اوقات واقعا دشواری را پشت سر می گذرانند پرداخته و دید آن‌ها در این زمان‌ها را به چالش می کشد. به عقیده جول اوستین هر انسانی که دستاوردی عظیم داشته از نقاط تاریک زندگی خود به سلامت گذشته است. کتاب رستگاری در تاریکی بیان می کند که شاید از این نکته غافل باشید، ‌اما به واقع در همین نقاط سردرگم زندگی است که می توان رشد کرد. در همین مرحله است که شخصیت واقعی شما شکل خواهد گرفت و اعتماد به خداوند و استقامت‌ ورزی را آموزش می بینید.

بخشی از متن کتاب

هنگامی‌ که قرار بر به صلیب کشیدن حضرت مسیح شد، او به مردم گفت، “شما می‌توانید این مقبره را ویران کنید، اما من سه روز بعد برخواهم خواست”. آن‌ها گمان کردند منظور مسیح آن مقبره است، اما او داشت در مورد خویشتن حرف می‌زد. او این اصل را می‌دانست که پایان کارش تثبیت شده است. صحنه نهایی زندگی او را فیلمبرداری کرده بودند. صحنه نهایی زندگی‌اش خیانت و بدرفتاری دیدن، آویخته شدن روی صلیب با درد بسیار یا دفن شدن در مقبره‌ای که کفن پیچیده شده بود؛ نیست.

او می‌دانست در صحنه نهایی زندگی در کنار خداوند خواهد نشست، با دارا بودن تمام قدرت، و کلیدهای مرگ و جهنم. به همین دلیل است که می‌گویند، “به خاطر خداوند که در مقابل او قرار داشت سبب می‌شد تا او صلیب را تاب بیاورد و شرم را تحمل کند”. در اوقات صعب، برای اینکه شادی خود را حفظ کنید باید چشم به آینده داشته باشید و بدانید پایان از قبل مشخص شده است، شما پایانی شکوفا خواهید داشت، خداوند همواره سبب‌ساز کامیابی شماست. می‌گویند بدن مسیح در گوری امانتی گذاشته شده بود. او حتی جایی نداشت که او را در آن دفن کنند.

یکی از حواریونش آمد و جسد را در گوری گذارد که متعلق به خودش بود. مسیح، پیش از مصلوب شدن، از آن حواری درخواست کرد که آیا می‌تواند گور او را به صورت امانی در اختیار داشته باشد. او می‌گفت، “من نیازی به خرید این گور ندارم. زیرا پایان زندگی من اینگونه نیست. من شکست نمی‌خورم. آنچه برایم روی می‌دهد موقتی است. ظرف چند روز آینده اینجا خواهم بود. من پایانی مشخص دارم که خداوند برایم تعیین کرده است و هیچ دشمنی قادر به تغییر دادن آن نیست. آنان می‌توانند من را در خاک قرار دهند، اما نمی توانند مرا زیر خاک نگاه دارند. من پایانی از پیش معینی دارم”.

ما نیز بایستی هنگام روبرو شدن با سختی و مشکلات، همانند عیسی چنین دیدگاهی در پیش بگیریم و بگوییم، قرار نیست که من همواره اینجا باشم. اینجا منزلی است موقت. نیازی نیست مقبره‌ای برای خود بخرم. اعتیاد پایان کار من نیست. این بدهی، این بیماری یا این فقدان صرفا یک صحنه از زندگی‌ام است. می‌دانم صحنه دیگری در راه است – صحنه‌ای از پیروزی، صحنه‌ای از ارتقا، صحنه‌ای از راهگشایی، صحنه‌ای از احیا.

نقد کتاب رستگاری در تاریکی

به بیان جول اوسین نویسنده کتاب رستگاری در تاریکی، انسان‌ها خود تصمیم می گیرند که بیش‌تر به خیر خداوند و زندگی عمیق متوسل شوند نه به گناه. او تلاش می کند تا اصول کتاب مقدس را به شیوه‌ای ساده آموزش دهد، با تاکید بر قدرت عشق و نگرش مثبت. هر انسانی که دستاوردی عظیم داشته از نقاط تاریک زندگی خود بسلامت عبور کرده است. در همین نقاط سردرگم زندگی است که رشد می کنیم. اینجاست که شخصیت واقعی ما شکل می‌گیرد، اینجاست که اعتماد به خداوند و استقامت ورزی را یاد می گیریم، و ماهیچه‌های معنوی ما ورزیده می شوند.

در دشواری‌ها بیشتر دعا می‌کنیم، به خداوند نزدیک‌تر می‌شویم، زمانی را در سکوت گذرانده و الهامات الهی را دریافت می‌کنیم. در این مکان‌های تاریک است که اولویت‌های خود را در زندگی بار دیگر سبک و سنگین می‌کنیم، سرعت خود را آهسته کرده و زمانی را به خانواده‌مان اختصاص می‌دهیم و به پاس آنچه خداوند به ما بخشیده است وی را سپاس می گوییم.

تعداد بازدید: 941 بار

Joel%20Osteen%20 %D8%AC%D9%88%D9%84%20%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86 8

عنوان کتاب: رستگاری در تاریکی

همه چیز در جهت خیر و صلاح شماست

نویسنده: جول اوستین

مترجم: هنگامه خدابنده

تعداد صفحات کتاب: 239 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اوستین کشیش ارشد کلیسای لیکوود، بزرگ‌ترین کلیسای پروتستان‌هاست؛ سبک موعظه و فن بیان این کشیش خندان آمریکایی منحصر به فرد است. او می‌گوید که ترجیح می‌دهد بیش از اینکه به موضوع گناه انسان‌ها بپردازد، بر خوبی‌ها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 917
با خواندن کتاب متوجه این نکتهٔ مهم می شوید که با سخنان خود قادر هستید به آینده خود خیر و برکت عطا کنید و یا آن را مورد نفرین قرار دهید. 31 بیانیه که جول اوستین آن‌ها را در این کتاب مطرح کرده است، موجب می شود شما در هر سی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 599

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *