کاش کنارم بودی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کاش کنارم بودی (nbookcity.com)

دانلود کتاب کاش کنارم بودی

کتاب کاش کنارم بودی جزو 10 رمان برتر گودریدز 2017 و بهترین رمان عاشقانه‌ی آگوست 2016 محسوب می شود.

رنه کارلینو به نوشتن رمان‌ درباره زنان جامعه معاصر مشهور است و آثارش در فهرست برگزیدگان یو. اس تودی، این استایل، هافینگتون پست و مجلات دیگر قرار داشته است. او در جدیدترین رمانش، داستان واقعی و شوکه کننده ای‌ را نوشته است که نشان می دهد چگونه یک اتفاق ساده، بزرگترین عاشقانه را پدید می آورد.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب کاش کنارم بودی شارلوت در یک کافه رستوران به اسم بلک‌برد در لوس‌آنجلس کار می کند. او که با همکارش هلن، دوست و همخانه است، در زندگی خیلی موفق نبوده و شغل‌ها و روابط خوشایندی نداشته است. شبی پس از کار سخت در رستوران، شارلوت و هلن که تازه با دوست پسرش بهم زده برای وقت گذرانی به یک بار نزدیک می روند. هلن که حسابی افسرده است در نوشیدن زیاده‌ روی می کند و موقع برگشت سعی می کند با جوانی که در حال رفتن به خانه‌اش است، طرح دوستی بریزد اما چیزی که اتفاق می‌افتد، متفاوت است.

جوان خوشتیپ که اسمش آدام و کارش نقاشی است، ظرف چند نگاه و چند کلمه حرف از شارلوت خوشش می‌آید و همان شب باهم قراری در بار «کنر»، همان بار نزدیک خانه، می گذارند. این آشنایی ناگهانی و رد و بدل شدن چند نگاه و سخن کوتاه به اتفاقی بزرگ تبدیل می شود. شارلوت در رابطه کوتاهش با آدام به دریافت‌های تازه‌ای از خودش و زندگی می‌رسد و آدام باعث می شود شارلوت پی ببرد اگر تا به حال رابطه موفقی نداشته به دلیلی تفکرات منفی خودش بوده است.

چند ماه بعد وقتی سرو کله «سز» بازیکن جذاب بیسبال پیدا می شود، شارلوت با او وارد رابطه‌ای معنادار می شود اما هنوز نمی تواند از خیال آن شبِ شورانگیز با آدام رها شود. در واقع آدام در زندگی شارلوت منبع الهام و شور زندگی می شود حتی وقتی که دیگر وجود ندارد… رمان کاش کنارم بودی کتابی است که حتماً باید آن را خواند؛ پر از حس‌های عمیق، از ابتدا تا انتها. مخاطب از ملاقات با خانواده‌ی شارلوت خرسند می گردد، جذب دوستی هلن و شارلوت می شود و اشتیاق دارد تا آنچه را میان شارلوت و آدام مرموز رخ می دهد کشف نماید.

بخشی از متن کتاب

همه با سرعت در اتاق جابجا شدند. تشنج آدام قطع شد و چشمانش بی‌حرکت روی دیوار روبرو متمرکز بود. هلن متحیر کنار در ایستاده بود. من رفتم کنار آدام و دستم را روی ابروی عرق‌کرده‌اش کشیدم. نگاه خیره‌اش سمت من چرخید. شبیه یک پسر کوچولوی ترسیده شده‌ بود. «حالت خوبه. تشنج کردی ولی دیگه تموم شد.» با چشمانی گشاد سرش را تکان داد. نجواگونه گفت «شارلوت؟» «بله، من اینجام.» گفت «دوستت دارم.» نمی‌دانم چیزی که آدام حس می‌کرد عشق بود یا نه ولی من بی‌نهایت به او دل بسته بودم، مثل روز اولی که همدیگر را دیدیم.

«من هم دوستت دارم.» پیشانی‌اش را بوسیدم و به صورت شوکه شده و مات هلن نگاه کردم. «می‌رم هلن رو تا آسانسور همراهی کنم. قول می‌دم بیشتر از یک دقیقه طول نکشه.» «باشه.» سعی کرد قبل از اینکه دستش را بالا بیاورد و به کندی برای هلن دست تکان بدهد، لبخند بزند. او هم برای خداحافظی دست تکان داد و همچنان در بهت بود.

دستش را کشیدم. «بیا.» تا وقتی جلوی آسانسور رسیدیم حرفی نزد. گفت «تو دوستش داری؟» با کنایه گفتم «من احساسات عمیقی به او دارم. سز درک می‌کنه. این تمام چیزیه که در مورد این شرایط می‌تونم بگم. نمی‌خوام بیش از این در موردش صحبت کنم. دارم برمی‌گردم تو اتاق تا پیش‌اش باشم. اگه کارم داشتی می‌دونی کجا پیدام کنی. ممنون که اومدی.»

نقد کتاب کاش کنارم بودی

در کتاب کاش کنارم بودی، زندگي «شارلوت» با بی هدفي سپري می شود؛ در انتظار يك جرقه يا شايد الهام است تا به او انگيزه‌اي بدهد و زندگي‌اش را بسازد. شارلوت شغل‌ها و دوستی هاي ناموفق زيادي را تجربه كرده و حالا حس می كند در كار نه چندان جالبش در كافه‌اي در لس آنجلس تباه شده است. در چنين شرايطي است كه به «آدام» برمی خورد؛ نقاشي جوان، خوش تيپ و مرموز، ملاقات ناگهاني آن‌ها، تبديل می شود به قراري شبانه، غذاي چيني و گپ و گفتی كه فقط در رمان‌هاي عاشقانه می شود خواند. شارلوت مجذوب در لحظه بودن آدام و اشتياق او براي زندگي می شود.

ماهها پس از آن ماجرا، او متوجه می شود كه هنوز قادر نيست از فكر آدام بيرون بيايد…

تعداد بازدید: 443 بار

Renee%20Carlino%20 %D8%B1%D9%86%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%84%DB%8C%D9%86%D9%88

عنوان کتاب: کاش کنارم بودی

واقعی و تکان دهنده …

وقتی یک اتفاق ساده بزرگترین عاشقانه را رقم می زند

بهترین رمان عاشقانه ماه آگوست 2017 به انتخاب گودریدز

از کتاب های پرفروش یو اس ای تودی

جز برترین رمان های عاشقانه

نویسنده: رنه کارلینو

مترجم: بهاره نوبهار

تعداد صفحات کتاب: 238 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بدون شک این رمان به دلیل بیان واقعیت‌های زندگی نوجوانان ارتباط خوبی با شما برقرار خواهد کرد. چرا که چباسکی با بیان این دوران از دید شخصی دیگر به شما یادآور می‌شود که بعضی تجربیات شخصی می توانند...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 2023
کتاب قلبی به این سپیدی، که موفق به کسب جایزه ی ایمپک دوبلین شده و شاهکار خابیر ماریاس به حساب می آید، رمانی نفس گیر درباره ی رازهای خانوادگی است؛ اسراری که قدرت و تأثیر بی رحمانه ی اتفاقات گذشته را به ذهن متبادر میکنند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 846

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *