کاش حرفی بزنی

کاش حرفی بزنی (nbookcity.com)

دانلود کتاب کاش حرفی بزنی

مطالعه کتاب کاش حرفی بزنی برای نوجوانان گروه سنی «د» مناسب است.

مصطفی رحماندوست بیش از ۱۱۶ اثر به صورت مجموعه داستان و مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان در کارنامه خود دارد. او اکنون در کتابخانه ملی مسئولیت بخش کودکان و نوجوانان را به عهده دارد و به کار تدریس داستان نویسی مشغول است. او شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است.

خلاصه کتاب

کتاب کاش حرفی بزنی عشق و دوستی دوره نوجوانی بین دختر و پسری که همبازی بودند را بیان می‌کند. موضوع شعرها به تناسب سن مخاطب، حالت‌های درونی و احساسات لطیف و عاشقانه است. قهر و آشتی و دغدغه‌های درونی، تنهایی، خاطره‌ها، انتظار و … را به ذهن مخاطب منتقل می کند. دو همبازی از هم دلخوری می شوند. با هم قهر می‌کنند و راه سکوت را بر می گزیند.

در حالی که ته دل می خواهند با هم حرف بزنند و نمی زنند. یکی سعی می کند راه‌هایی را امتحان کند تا این غول دلخوری را از دلش بیرون کند، اما راه را بر او می بندد. و به دغدغه‌های دل او می خندد و بی خبر از غوغای درونی دوستش ار کنار او می گذرد. کتاب با زبان ساده و گفتگو شاعرانه مراحل این صمیمت و دوستی را به تصویر کشیده است.

در این کتاب ۱۳ قطعه شعر با عنوان‌های «کاش حرفی بزنی، غول دلخوری، دغدغه، به خاطر غرور، آغاز دوستی، دلم همراه توست، گرگ و میش، با دروغ های شاخ‌دار آمدی، برگرد، خود بهار، آدم برفی، نگاه، سیب و سلام و سبد» سروده شده است.

بخشی از متن کتاب

دلخوری!/ سکوت کرده‌ای/ جغد غصه در دل تو آشیانه کرده است/ از کنار من،/ بی سلام و حرف و خنده و نگاه/ می‌روی و آه می‌کشی/ می‌کُشد مرا/ آن کدورتی که در دل تو لانه کرده است./ نازنین!/ قسم به دوستی/ قفل دلخوری بدون حرف و گفت‌وگو/ وا نمی‌شود/ پاک و کوچک است قلب تو/ غول قهر و دلخوری/ در دل تو جا نمی‌شود./ خوب من!/ بس کن این سکوت بی‌نتیجه را/ فرصتی بده برای گفت‌وگو/ دست‌کم به من که می‌رسی ناسزا بگو.

نقد کتاب کاش حرفی بزنی

کتاب کاش حرفی بزنی مجموعه ای از اشعار شاعر به نام معاصر مصطفی رحماندوست است. درون مایه این اشعار عشق و دوستی عواطف دوران نوجوانی است که حاوی احساسات لطیف و دوستانه و ناب است. همچنین یادآور و تداعی کننده قهر و آشتی ها، تنهایی ها، انتظار و خاطره های خاص این دوران نیز هست.

تعداد بازدید: 315 بار

Mostafa%20Rahmandoost%20 %D9%85%D8%B5%D8%B7%D9%81%DB%8C%20%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA 1

عنوان کتاب: کاش حرفی بزنی

شاعر: مصطفی رحماندوست

تعداد صفحات کتاب: 37 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.79 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

این کتاب تاثیر گرفته از کتاب هستی و زمان هایده گر می باشد . سارتر از دو نکته در هستی و زمان هایدگر تاثیر گرفته بود.یکی اهمیت بنیادین مفهوم هستی در فلسفه و دیگری اهمیت تحلیل...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 3966
خواب و رؤیا بخش مهمّی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهند و ما هیچکس را سراغ نداریم که دچار خواب و رؤیا نشده باشد. براستی خواب و رؤیا چگونه شکل می‌گیرند؟ منشأ خواب و رؤیا از کجا است؟ کتاب رویای توک کوچولو اثر هانس کریستین اندرسن، با ترجمه و تدوین ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 818

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *