پایان دروغ ها

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
پایان دروغ ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب پایان دروغ ها

بى شک، پس از مطالعه کتاب پایان دروغ ها، اندرو برت را هم به فهرست نویسنده های مورد علاقه خود خواهید افزود.

این رمان،  از عناصر داستان نویسی متعددی برای خلق فضای وحشت انگیز استفاده کرده است. برای مثال، یکی از ویژگی های شاخص این داستان، ضرب آهنگ تند متن است که به فضای پر تنش و هیجان انگیز آن به لحاظ ساختاری کمک شایانی کرده است. در این سبک داستان‌ها به راستی هنر نویسنده مورد قضاوت قرار می گیرد؛ زیرا هیچ عنصر دیگری غیر از واژگان برای ایجاد حس ترس و وحشت به کمک او نمی آید.

خلاصه کتاب

یک برنامه‌ی کلاه برداری دقیق، دروغ های سنجیده و ادامه دار و جنازه‌ای که بر کف اتاق نشیمن خانه‌ی کریس و بکی افتاده است، مضمون اصلی رمان جنایی پایان دروغ ها را شکل داده است. بکی یک کتابدار میانسال و کریس همسرش، افسر بازرس پلیس است. بکی و کریس با هم طرح یک  کلاهبرداری کوچک را ریخته‌اند. آن دو برنامه ریزی‌ کرده‌اند که این کار کوچک را با یکدیگر انجام دهند. اگر آنها بتوانند با مشکلاتی که بر سر راهشان به وجود می‌آید مقاومت کنند می توانند از شمال انگلستان فرار کنند و به یک مکان امن و گرم برای بازنشستگی بگریزند.

آنها برای عملی کردن نقشه خود باید لیست اطلاعات پلیس را به یک مجرم بدنام بفروشند. تا اینکه یک روز بکی به خانه باز می گردد و با جنازه‌ی خونین کریس در کف اتاق نشیمن رو به رو می شود. آنطور که ظاهر خانه نشان می دهد افرادی که کریس را کشته‌اند خانه را به هم ریخته و غارت کرده‌اند. بکی برای کمک به یکی از دوستان خود به نام سییِنا پناه می برد. او به بکی در تعقیب و گریزها کمک می کند و با یکدیگر ماجراهای زیادی را پشت سر می گذارند.

کتاب پایان دروغ ها پیچش های داستانی فراوانی دارد و مخاطب را تا آخرین لحظه به فکر کردن و حدس زدن واخواهد داشت، یک تریلر بی نظیر. کتاب شروعی طوفانی دارد و با خواندن اولین صفحات آن دیگر نمی توان آن را رها کرد. نویسنده یکراست سر اصل مطلب می رود و مخاطب را با داستان درگیر می کند. او در کتاب خود از دو عنصر اساسی داستان های جنایی و ترسناک، یعنی شک و معما به خوبی بهره گرفته است و آنها را با هنرمندی تمام تا پایان داستان حفظ می کند. اگر در جستجوی یک داستان نفس گیر و به‌ یاد ماندنی هستید که تا مدت‌ها حوادث و شخصیت های آن در ذهن‌‎‎تان نقش ببندد، رمان بی‌نظیر پیش رو را از دست ندهید.

بخشی از متن کتاب

یکی از آن آقایان، با مهربانی سیگاری به من تعارف کرد. سیگار را گرفتم، اما با بی‌ادبی، غرق در افکار خودم شدم. البته عمدی نبود. گه‌گاهی نیز سرم را تکان می‌دادم. امیدوار بودم که بجا تکان داده باشم. اما ظاهراً درست نبود، چون پس از مدتی، بدون خداحافظی از آنجا رفتند. توی مغزم صدایی می‌شنیدم، اما واقعی نبود. اینجا، بیرون از ذهنم، خیلی شلوغ است. موسیقی و صدای رفت‌و‌آمد، اما درون ذهنم پر از صدا و یادآوری خاطره‌هاست. گاهی من و کریس به اینجا می‌آمدیم. راه می‌رفتیم، سفر می‌رفتیم و کلی لذت می‌بردیم.

پیش از آنکه متوجه شوم، دوباره اشک‌هایم جاری شد. بغض گلویم را می‌فشرد و دلم می‌خواست از ته دل فریاد بکشم. چرا هروقت به یاد او می‌افتم نمی‌توانم جلوی اشک‌هایم را بگیرم؟ دلم برای او خیلی تنگ شده است. یک ماه پیش با او دربارۀ این جرمی که در حال بررسی و تعقیب آن بود، حرف زدیم. همان روز اسم سویج را آورد. ای کاش آن‌قدر دربارۀ خواب راحت پافشاری می‌کردم تا وارد این ماجرا نشویم.

اگر این معامله طبق نقشه نیز پیش برود، هرگز نمی‌توانم خواب راحتی بکنم. یک خودروی رنجروز مشکی را دیدم که جلوی هتل کوئینز ایستاد. چرا تعجب نکردم؟ آدم خلافکار تا امروز توی تلویزیون دیده بودم. سیگار را گوشه‌ای پرت و خودم را جمع‌و‌جور کردم. او به سمتم می‌آمد. یک مرد دیگر از ماشین پیاده شد و به سمت ورودی خیابان نیواستیشن رفت. کف دستم خیس عرق بود. دستم‌هایم را زیر بغلم پنهان کرده بودم و گوشت آنجا را نیشگون می‌گرفتم. می‌کوشیدم خودم را آرام جلوه بدهم.

نقد کتاب پایان دروغ ها

خانه آشفته است! یک غریبه به خانه بکی آمده و تمام وسایل را بر هم ریخته. گویی در جستجوی چیزی بوده که نیافته… بکی در همین میان با جسد خونین همسرش در اتاق نشیمن مواجه می‌شود! بکیِ هراسان و اندوهگین به زودی درمی یابد که آن‌ها برای یافتن چیزی به خانه‌اش یورش برده بودند و احتمالا همسرش، کریس نیز می‌دانسته آن چیز کجاست اما از دادن آن ممانعت کرده و به قتل رسیده. بکی اکنون هفت روز فرصت دارد، چیزی را که کریس پنهان کرده بود بیابد و به آنها بدهد. در غیر این صورت خودش نیز به سرنوشت کریس دچار خواهد شد. این رمان تعلیقات داستانی فراوانی دارد که شما را تا آخرین لحظه به فکر کردن و حدس زدن وا می دارد.

از مطالعه کتاب پایان دروغ ها کاملا لذت می برید و حتی یک لحظه هم از خواندنش خسته نمی شوید.

تعداد بازدید: 260 بار

Andrew%20Barrett%20 %D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%20%D8%A8%D8%B1%D8%AA

عنوان کتاب: پایان دروغ ها

نویسنده: اندرو برت

مترجم: فرانک سالاری

تعداد صفحات کتاب: 187 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 88
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

یک پاسخ

  1. خیلی جالب و پرکشش با پایانی غافلگیر کننده. به مشتاقان رمان جنائی پیشنهاد میکنم
    با تشکر فراوان از مترجم حرفه‌ای کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *