خانه ای در شیراز

خانه ای در شیراز (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه ای در شیراز

کتاب خانه ای در شیراز نوشته آگاتا کریستی، نویسنده انگلیسی داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی است. کریستی با نام مستعار مِری وستماکوت، داستان های عاشقانه و رمانتیک نیز نوشته است، ولی شهرت اصلی اش به خاطر ۶۶ رمان جنایی اوست.

داستان های آگاتا کریستی، به خصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو یا خانم مارپل است، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آورد بلکه می توان وی را به عنوان یکی از مهمترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان های جنایی کوشیده اند نیز مطرح کرد. آگاتا کریستی در کتاب رکوردهای گینس مقام اول در میان پرفروش ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران ها و مقام دوم (بعد از ویلیام شکسپیر) در میان پرفروش ترین نویسندگان در هر زمینه ای را به خود اختصاص داده است.

یکی از داستان های آگاتا کریستی «خانه ای در شیراز» نام دارد که به بررسی رویداد مرموزی در شهر شیراز می پردازد. این رمان داستانی در مورد پرونده خانم ثروتمندی به نام رایمر است که پسرش را گروگان گرفته و او را تهدید کرده اند.

حضور آگاتا کریستی در ایران

هواداران ادبیات پلیسی و معمایی می دانند آگاتا کریستی، سه بار به ایران سفر کرده بود، (در این سفرها با چند نشریه ی داخلی هم مصاحبه می کند که گفتگوهایش شنیدنی است). یکی از داستان های آگاتا کریستی « خانه ای در شیراز » نام دارد که به بررسی رویداد مرموزی در شهر شیراز می پردازد. آگاتا کریستی در زندگی نامه اش درباره شهر شیراز و زیبایی‌های آن نوشته:«خوب یادم هست که شیراز چقدر قشنگ بود. باغ های شیراز مثل یک زمرد سبز خالص بودند که رگه هایی از خاکستری و قهوه ای را در خود جای داده بودند. شیراز یک زمرد سبز زیباست!»

بخشی از داستان

هواپیما در همدان خیلی سریع فرود آمد تا تعدادی نامه را برساند. آقای پارکر پاین تلاش کرد تا کتیبه بیستون را ببیند؛ نقطه ای افسانه ای، جایی که داریوش وسعت امپراطوری و فتوحاتش را در سه زبان مختلف، بابلی، زبان ماد و زبان پارسی شرح داده است. با اینحال موفق نشد.  آنها ساعت یک به تهران رسیدند… تهران آقای پارکر پاین را مایوس کرد.  آنجا بطرز وحشتناکی مدرن و امروزی بود و این چیزی نبود که به خاطرش به ایران سفر کرده باشد.

تعداد بازدید: 2,486 بار

Agatha Christie آگاتا کریستی9

عنوان کتاب: خانه ای در شیراز

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: بهزاد بشارت

تعداد صفحات کتاب: 201 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.87 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن و یکی از پیشروان ادبیات جنایی می باشد. آگاتا کریستی در خلق شخصیت بی‌نظیر بود و شخصیت‌های جاودانه‌ای مانند کارگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل از شاهکارهای جاودانه‌ی او هستند. جالب است بدانید زندگی شخصی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش بسیار پیچیده و معما گونه بوده است. بیشتر شهرت آگاتا کریستی برای نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی است؛ اما جالب است بدانید که او تحت نام مستعار مری وستماکوت داستان‌ هایی عاشقانه و رمانتیک هم می ‌نوشت.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

پوارو و جعبه ی مدرک یکی دیگر از آثار جنایی آگاتا کریستی می باشدکه از سری داستان های پوارو به حساب می آید. ترجمه این رمان زیبا را بهرام افراسیابی بر عهده داشته است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1265
در زندگی تمام بزرگ‌مردان هم لحظه‌هایی از عجز و ناتوانی وجود دارد. شاید به همین دلیل گفته‌اند: «حنای دلیرترین و شجاع‌ترین مردان هم برای نوکران خصوصیشان رنگ ندارد.» پوارو، با خود گفت باید در ادامه این جمله اضافه کرد: «کم‌تر مرد شجاعی پیدا می‌شود که ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1388

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *