راز پرونده مختومه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
راز پرونده مختومه (nbookcity.com)

دانلود کتاب راز پرونده مختومه

 کتاب راز پرونده مختومه ، ترجمه ای است از کتاب  یک، دو، ببند بند کفشمو که اولین بار در نوامبر 1940 توسط انتتشارات Collins Crime Club در انگلستان منتشر شد.

این کتاب در فوریه 1941 با عنوان  قتل های وطن پرستانه توسط انتشارات Dodd, Mead and Company در آمریکا منتشر شد. انتشارات Dell Books در انتشار این کتاب در سال 1953 عنوان کتاب را به  مرگِ بیش از اندازه تغییر داد. در این رمان “هرکول پوارو” و سربازرس “جَپ”، در کنار هم حضور دارند. این رمان، آخرین رمان کاراکترِ سربازرس جَپ بود. طرح و سلسله اتفاقات این رمان با اثر دیگر کریستی، یعنی ترجمه شده با عنوان: تراژدی در سه پرده شباهت های نزدیکی دارد.

بخشی از متن رمان

در زندگی تمام بزرگ‌ مردان هم لحظه ‌هایی از عجز و ناتوانی وجود دارد. شاید به همین دلیل گفته‌اند: «حنای دلیرترین و شجاع‌ترین مردان هم برای نوکران خصوصیشان رنگ ندارد.» پوارو، با خود گفت باید در ادامه این جمله اضافه کرد: «کم‌تر مرد شجاعی پیدا می‌شود که بتواند در مقابل دندانپزشکش قد علم کند!» هرکول پوارو که خونسردانه با خشن‌ترین و بی‌رحم‌ترین تبهکاران و جنایتکاران دست و پنجه نرم کرده بود، به خودش مغرور، و مطمئن بود در مقایسه با خیلی از مردان تنومند، قوی و ورزیده دل و جرئت بیشتری دارد و در این مورد به‌خصوص، خودش را از خیلی‌ها برتر می‌دانست… ولی حتا در زندگی آدم شجاع و بی‌باکی مثل هرکول پوارو، لحظاتی وجود داشت که عجز و ناتوانی سرتاپای وجودش را فرا می‌گرفت و خود را به تمامی خوار و خفیف احساس می‌کرد. مثل امروز در مطب آقای دکتر مورلی، یکی از سرشناس‌ترین دندانپزشکان لندن، که جثه و هیکلش شاید نصف هرکول پوارو هم نمی‌شد، حس می‌کرد پاهایش آن‌قدر ضعیف شده که به سختی می‌تواند هیکلش را تحمل کند.

نگاهی به صندلی دندانپزشکی انداخت و بدنش به لرزه درآمد.

گویی به صندلی اعدام خیره شده باشد، مانند مرده متحرک به طرفش روان شد…

هرکول پوارو قهرمان شکست‌ناپذیر مبارزه با تبهکاران، از صندلی بی‌جان و بی‌تحرک دندانپزشکی می‌ترسید؛

خیلی هم می‌ترسید! هرکول پوارو نفس عمیقی کشید و سرش را روی هد رست جابجا کرد

و با حالت قربانی‌ای که دیگر اراده‌ای ندارد، در انتظار برنامه‌های دکتر مورلی، به شمارش ثانیه‌ها پرداخت.

ثانیه‌هایی که هر یک به نظرش قرنی به طول می‌انجامید.

تعداد بازدید: 1,399 بار

Agatha Christie آگاتا کریستی12

عنوان کتاب: راز پرونده مختومه

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: جمشید اسکندانی

تعداد صفحات کتاب: 510 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.67 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن و یکی از پیشروان ادبیات جنایی می باشد. آگاتا کریستی در خلق شخصیت بی‌نظیر بود و شخصیت‌های جاودانه‌ای مانند کارگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل از شاهکارهای جاودانه‌ی او هستند. جالب است بدانید زندگی شخصی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش بسیار پیچیده و معما گونه بوده است. بیشتر شهرت آگاتا کریستی برای نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی است؛ اما جالب است بدانید که او تحت نام مستعار مری وستماکوت داستان‌ هایی عاشقانه و رمانتیک هم می ‌نوشت.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

میافران اتوکار کاسل مرکب ار هفت خانم و سه آقا که سر تا پا خیس عرق بودند، با کمال علاقه صحنه ملاقات “آنتونی کید” و “جیمی ماک گراث” را تماشا می کردند. از قرار معلوم آنتونی کید راهنمای مسافران اتوکار با یکی از دوستان قدیمیش ملاقات می کرد و گرم و صمیمانه با او مشغول احوال پرسی بود.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1274
داستان این کتاب درباره قتل هایی است که طی آن قاتلین همیشه به گناه خود اعتراف می کنند و علت این قتل ها فردی است که با نزدیک شدن به دیگران در تلاش است تا آن ها علیه نزدیکان خود تحریک کند و به نوعی نقش «کاتالیزور» را در قتل ایفا کند ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2446

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *