افسانه هفت استاد

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
افسانه ھفت استاد (nbookcity.com)

دانلود کتاب افسانه هفت استاد

کتاب افسانه هفت استاد، راهنمایی تائوئیستی است که در قالب افسانه ای عامیانه به رشته تحریر در آمده است، در حالی که از تمام خصوصیات یک اثر کلاسیک برخوردار است.

خردمندان تائوئیست نیک می دانند که بهترین روش برای آموزش دادن این فلسفه صلح پرور و آرامش دهنده، و معرّفی اصول تمرینات معنوی ای که باید در این آیین صورت پذیرد، همواره باید به گونه ای ارائه شود که بتواند توجّه و علاقه خواننده را به سوی خود جلب کند.

این داستان در طول حکومت سلسله امپراتوریِ مینگ ( یعنی از سال ۱۳۶۸ میلادی تا ۱۶۴۴ میلادی ) به شکلی مکتوب به رشته تحریر در آمد و در دسترس مردم قرار گرفت، و در مدّت زمانی بسیار کوتاه، به عنوان وسیله ای برای معرّفی کردن تعالیم نظری و اغلب بسیار پیچیده و معنویِ آیین تائو و آیین بودا برای مردم عامی آشکار گردید.

خلاصه کتاب

افسانه و داستان سرایی همواره به شیوه ای بسیار موثر و مفید در سرزمین کهنسال و باستانیِ چین مورد استفاده قرار گرفته، و از این طریق، همواره تلاش شده است تا تعالیم بودایی یا تائوئیستی آموزش داده شود. بسیاری از این افسانه های باستانی و کلاسیک، ادامه و امتدادی از همان داستانسرایی به شیوه انتقال شفاهی است. سپس با مرور زمان، قصه هایی که سینه به سینه و دهان به دهان نقل شده بودند، در قالب آثاری مکتوب در چین ظاهر شدند.

« افسانه هفت استاد تائوئیست » ، بر خلاف افسانه هایی که به مدّت چند صد سال، صرفا به صورت شفاهی از نسلی به نسل بعدی منتقل می شده است، نخست به صورت افسانه ای شفاهی نقل می شده است؛ سپس بی درنگ پس از دست یافتن به شهرت و آوازه ای فراوان، به دستِ نویسنده ای گمنام که در واقع گردآورنده این افسانه بود به رشته تحریر در آمد و بعد به انتشار رسید. به همان اندازه، سبک ادبی این اثر، از افسانه هایی واقعی به مانند « سفر به غرب » یا « قهرمانان مرداب » که پوشیده از جملاتی مشابه و یکنواخت است و داستانسرایان نابینا عادت داشتند برای شنوندگان خود نقل کنند، بسیار تفاوت دارد.

بخشی از متن کتاب

در طول یک زمستان، هوا به طرز غیرمعمولی سرد شد. دانه‌های یرف به شدّت بر زمین فرو می‌بارید، و باد به سختی می‌وزید. تمام کوچه‌های دهکده نیز خالی از سکنه بود و چنین به نظر می‌رسید که کلّ دهکده، حالتی غم‌انگیز و خلوت یافته است. در یک شب سرد و تاریک، دو گدای مستمند از راه رسیدند و به سمت خانه مادر وانگ رفتند و از او خوراکی و پناهگاهی برای خوابیدن درخواست کردند. هنگامی که مادر وانگ آن‌ها را مشاهده کرد، به آن‌ها گفت:

«شما هر دو جوان و نیرومند هستید. آخر چرا گدایی می‌کنید؟ آخر چرا نمی‌توانید یک کار شرافتمندانه بیابید، و به جای آن که از صدقه دیگران زندگی به سر آورید، با تلاش خود زندگی کنید؟ اگر انتظار دارید تا کمکی از سوی من دریافت کنید، پس به راستی باید دیوانه باشید!» او تازه جمله خود را به پایان رسانیده بود که ناگهان یک راهب بودایی و یک راهب تائوئیست از راه رسیدند و درخواست برنج و سبزیجات کردند.

نقد کتاب افسانه هفت استاد

در کتاب افسانه هفت استاد، تجربه وانگ چونگ یانگ و هفت شاگردش، به توصیفِ دقیقِ رفتارها و کردارها و منش های شخصی و فردی هر یک از شخصیت ها و محیط هایی که آنان برای تمرینات تائوئیستی خود نیاز داشتند در آن ها به سر برند می پردازد. بدان سان نیز به توصیف تمام سدّراه هایی که هر جوینده راه حقّ برای رسیدن به تنویر روح نیازمند فائق آمدن بر آن ها است اقدام می ورزد.

وانگ چونگ یانگ شریف و شاگردانش، چهره هایی تاریخی و حقیقی هستند که در دوران حکومتِ سلسله های امپراتوریِ سونگ و یوآن به راستی می زیسته اند.

تعداد بازدید: 436 بار

%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%20%DA%BE%D9%81%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: افسانه هفت استاد

از داستان های كلاسيک و بسيار معروف چين باستان

نویسنده: اوا وانگ

مترجم: فریده مهدوی دامغانی

تعداد صفحات کتاب: 205 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 86
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 18 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *