خودت را به فنا نده

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
خودت را به فنا نده (nbookcity.com)

دانلود کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده که از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز است کمک می کند تا به بهترین خودتان تبدیل شوید.

ما چه فردی درونگرا باشیم و چه برونگرا، زمانی را صرف حرف ‌زدن با خود می کنیم. در حال ورزش ‌کردن، کارکردن، خوردن، مطالعه ‌کردن، نوشتن، قدم‌ زدن، پیام‌ دادن، گریه ‌کردن، بحث ‌کردن، مذاکره ‌کردن، برنامه‌ ریزی ‌کردن، دعا کردن و…

کتاب خودت را به فنا نده از شما می خواهد خودگویی های بیهوده درباره توانایی هایتان را پایان دهید، بیدار شوید و توانایی هایتان را کشف کنید. برای اندیشیدن به خود و تجربه کردن آن، وقت بگذارید. هیچ دانش و حکمتی بالاتر از دانشی که خود آن را تجربه کرده باشید نیست.

در پشت جلد کتاب آمده:

تمام مدتی که درگیر بگومگو و قضاوت‌های درونی هستی، و البته هیچ‌ وقت هم متوقف نخواهند شد، صدایی آرام زیر گوشت زمزمه می‌کند: «خیلی تنبل و خرفتی و اصلا به درد هیچ کاری نمی‌خوری» تو حتی متوجه نیستی چقدر به این زمزمه اعتقاد داری یا چه اندازه تباهت می‌کند. تو فقط تمام روز کار می‌کنی تا بر استرس‌ها و فشارهای روحی‌ات چیره شوی، زندگی‌ات را نجات دهی.

و اگر نتوانی چرخ لعنتی زندگی را بچرخانی، تن به تسلیم می‌دهی و شاید هرگز به جایی که می‌خواستی در زندگی نرسی. شاید هیچ‌گاه به آن شادی، اندام ایده‌آل، شغل یا ارتباطی که آرزویش را داری نرسی. کتاب خودت را به فنا نده به کسانی اختصاص دارد که آن خودگویی‌های بی‌حاصل را تجربه کرده‌اند. جریان بی‌پایان شک و بهانه، زندگی روزمره را به گند می‌کشد.

جملات برگزیده کتاب

  • شرایطْ مرد نمی‌سازد؛ فقط او را به خود باز می‌شناساند.
  • تقدیر افراد مشتاق را هدایت می‌کند و اشخاص بی‌میل را دنبال خود می‌کشد.
  • مرد عاقل برای چیزهایی که ندارد، عزا نمی‌گیرد، بلکه برای داشته‌ هایش خشنود است.
  • تأثیر نوع حرف‌ زدن‌ ما، فقط مختص به همان لحظه نیست، بلکه می‌تواند در ناخودآگاه ما رسوخ کند و کاملاً نهادینه شود، و افکار، اندیشه و رفتار ما را در بلندمدت تغییر دهد.
  • اگر احساسات متأثر از تفکر باشد، پس می‌توان با کنترل دقیق افکار دیگران، یا با تغییر خودگویی‌های ذهنی که خالق احساسات هستند، احساسات افراد را تحت تسلط درآورد.

خلاصه کتاب

کتاب خودت را به فنا نده ما را ملزم به تفکر خواهد کرد تا زبان و احساساتت را در حالتی هوشیارانه و با آگاهی به زندگی روزمره‌ مرتبط کنیم و زمانی‌ که ارتباط جادویی میان طرز حرف‌ زدن و چگونگی اندیشیدن را پیدا کردیم، تصویر کاملی از زندگی را بررسی خواهیم کرد که به ما عرضه کرده‌اند. امید است این کتاب در درک قدرت و پیچیدگی خودگویی‌های ذهنی و نحوۀ استفاده از آن برای بهتر شدن در زندگی‌، کمکتان کند.

در این بین، متوجه خواهید شد که تجربه‌های زندگی‌ از همین مکالمه‌ها و افکار روزانه‌ شکل گرفته است. گری جان بیشاپ در کتاب حاضر دست چینی از اظهار نظرهای شخصی دربارۀ اختیار داشتن، زندگی‌ بخشیدن، متعالی‌ بودن و جسارت داشتن جمع کرده‌ تا با عمل به آن‌ها، در زندگی‌ هر روز بهتر و بهتر شوید.

همچنین صحبت‌ها و گفتارهایی از فلاسفه، شخصیت‌های مهم تاریخی و نکته‌هایی از یافته‌های علمی هم در این کتاب خواهید یافت که همۀ آن‌ها به نگرش پروبال بیشتری می‌دهند. درحالی‌ که همۀ این موارد خوب و عالی هستند، اما تنها راه مطالعه و تعامل با کتاب خودت را به فنا نده این است که آن را در خود جستجو و گفته‌هایش را امتحان کنید.

بخشی از متن کتاب

هرکسی مشکلات خودش را بر دوش می کشد و زندگی همیشه کامل و بی نقص نیست و هرگز هم نخواهد بود. الآن، 2400 سال پیش نیست که سقراط زنده بود و يقينا الآن هم نیست. اما اگر کمی بی رحمانه با خودمان روراست باشیم، خواهیم فهمید که مشکلات شخصی ما در مقایسه با بقیه دنیا، اصلا چیز مهم و قابل توجهی نیست. واقعا همینطور است. به آن فکر کن.

اگر در حال خواندن این مطالب هستی، فرصت های زندگی ات به سختی بچه های محروم سومالی یا ستمدیدگان هندوستان نیست. شانس ها مشکلات تو هستند که در مقایسه با مردمی که 470 قبل از میلاد مسیح در زمان سقراط زندگی می کردند، اصلا به چشم نمی آیند. یعنی قبل از اینکه پزشکی پیشرفته یا الکتریسیته یا اتومبیل ها یا قوانین حفظ امنیت عمومی وجود خارجی داشته باشند. حتی نیازی نیست که به آن طرف دنیا یا حتی به گذشته سفر کنی تا این مقایسه را انجام دهی.

کافیست به آن طرف شهری که ساکنی بروی یا حتی پیرامون خودت، در اداره یا بین همسایه های خود کمی جستجو کنی، قطعا مردم زیادی را خواهی یافت که مشکلاتی بسیار بغرنج تر از تو دارند. ما فقط ظاهر زندگی دیگران را بزرگ می کنیم، درحالی که دائما باطن زندگی خودمان را به یاد می آوریم اگر چشم بچرخانی و از خودت بپرسی: «چقدر از اون کمک ها، مشکلاتم رو حل می کنه؟» (ص49 کتاب خودت را به فنا نده)

من به تو خواهم گفت: «کمکی نمی کند. هیچ یک از این موارد چرخ ماشینت را عوض نخواهد کرد یا هزار دلار در حساب بانکی ات پس انداز نمی کند.» حالا به جای سرگرم شدن به کارهای بیهوده، کمی هم به اطرافت نگاه کن. با واقعیتت پیوند بخور، با زندگی واقعی ای که داری، نه اینکه غرق خودگویی های ذهنی احساسي حول زندگی ات باشی.

این کار به تو کمک خواهد کرد تا مسائل زندگی ات را با نگاهی واقعی تر ببینی. این کار به تو کمک خواهد کرد تا با زندگی و تمام مشکلاتش با نگرشی قدرتمند روبه رو شوی، و دست اهریمنی منفی بودن را که می تواند ما را در چنگال خود اسیر کند، کوتاه کنی…

نقد کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده از آن دسته آثاری است که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده و نقدها و نظرات مختلفی درباره‌ی آن نوشته شده‌اند. خیلی از افراد این نویسنده را تحسین کرده‌اند و نقدهایی هم بر حرف‌های پیشاپ وجود دارد. در نقد یکی از سایت‌های کتابخوانی بر این اثر آمده است:

«خودت را به فنا نده بیشتر روی یک رویکرد و یک سفر تمرکز کرده تا اقدامات و اهداف خاص. این کتاب کمک می‌کند تا احساسات و افکار نتوانند شانس موفقیت ما را از بین ببرند، همچنین تمرکز روی این سفر باعث می‌شود رفتارهای سممی دیگران و عوامل خارجی نتوانند باعث شکست شما شوند. سفری که این کتاب شما را به آن دعوت کرده یک سفر مهم و ارزشمند است.»

این کتاب یک راهنماست، راهنمایی که می تواند چشم شما را به حقیقت باز کند. بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده بی‌پرده حرف می‌زند. او معتقد است بیشتر مردم قدم اول را هرگز برنمی دارند چون سخت است، چون فکر می‌کنند ابتدا باید مهارت کاملی داشته باشند و البته از حرف دیگران می‌ترسند، پیشاپ می گوید اهمیت تلاش بیشتر از مهارت‌های اولیه است.از طرف دیگر او می گوید اگر نمی خواهید شروع کنید پس دست از سرزنش کردن خودتان هم بردارید.

در آخر امیدواریم با خواندن کتاب خودت را به فنا نده به درک عمیق تری از خودتان دست یابید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 4,199 بار

Gary John Bishop %DA%AF%D8%B1%DB%8C %D8%AC%D8%A7%D9%86 %D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%BE

عنوان کتاب: خودت را به فنا نده

کمتر فکر کن و دل به زندگی بده

نویسنده: گری جان بیشاپ

مترجم: حسین گازر

تعداد صفحات کتاب: 104 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.39 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

نویسنده در این کتاب به ما می‌گوید که چگونه از نور خرد برای رهایی از سردرگمی‌های زندگی استفاده کنیم؛ او به ما القا می‌کند که چگونه فکر منجر به عمل می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه رؤیاهایمان را به واقعیت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 399
کتاب مرد واقعی در واقع بر گرفته از سخنرانی ها و کلاس های آنلاین هاردی است. این کتاب که همانطوز که از نامش پیداست بر مردان متمرکز است به آنها یاد می دهد چه چیزهایی از زنذگی شان بخواهند و چگونه به آنها برسند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 505

3 پاسخ

  1. سلام
    ببخشید من اشتراک دارم ولی لینک دانلود رو نشون نمیده
    ممنون

    1. سلام
      دوست عزیز این کتاب اشتراکی نیست جز محصولات شهرکتاب است.

  2. وایی ک شما چقد خوبین لنتیا همه رو مف دانلود کردما 😂یه اشتراک بگیرین همتون رایگان دان کنین خیلی خفنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *