مرد واقعی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
مرد واقعی (nbookcity.com)

دانلود کتاب مرد واقعی

کتاب مرد واقعی: یک کلاس درس برای اثرگذاری و موفقیت؛ اثری ارزشمند از کسی ست که همه شما او را می شناسید!

دارن هاردی در کتاب پیش رو به ما می گوید تا چگونه در سه بخش زندگی مان یعنی جامعه، خانه و محل کار موفق باشیم و خاطر نشان می کند که موفقیت در یکی از بُعدهای زندگی مستلزم نادیده گرفتن سایر بخش ها نیست و یک فرد موفق می تواند در سه بخش زندگی خود آدم موفق و محبوبی باشد. او در این کتاب ویژگی های یک مرد اثرگذار و واقعی را معرفی می کند. هاردی کتابش را این چنین آغاز می کند:

«چند وقت پیش 47 ساله شدم. از این که سنم بیش تر می شود، خوشم می آید. هر سال نسبت به سال قبل، سال بهتری خواهد بود. احساس می کنم هر سال که می گذرد، تمرکزم روی نگرش هایم، درک و فهمم نسبت به موضوع های مختلف و شناختی که از خودم و دنیای اطرافم دارم، بیشتر می شود. خب نمی توانم بگویم لزوما هر سال، هوشمندی بیشتری به دست آورده ام، ولی قطعا داناتر شده ام. همان طور که سقراط می گوید «تنها هوش واقعی این است که بدانی هیچ چیز نمی دانی».

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب مرد واقعی علاوه بر یاد کردن از مرد بودن به عنوان یک امتیاز، از مسئولیت هایی یاد می کند که مردان تا کنون در عمل به آن ها ناموفق بوده اند. او به بیان روش هایی موثر و کاربردی جهت تقویت مردانگی در هم جنسان خود می پردازد و آن ها را به دفاع و حفاظت از اطرافیان و ایجاد حس امنیت در زنان دعوت می کند.

کتاب مرد واقعی در واقع برگرفته از سخنرانی ها و کلاس های آنلاین هاردی است. این کتاب همانطور که از نامش پیداست بر مردان متمرکز است. به آنها یاد می دهد چه چیزهایی از زنذگی شان بخواهند و چگونه به آنها برسند. کتاب حاضر همچنین بر اهمیت نقش همسر در شخصیت مردان و لزوم حمایت و تحسین شدن مردان از جانب همسرانشان می پردازد.

بخشی از متن کتاب

تامین مالی خانواده دیگر آن‌قدرها هم کار مردانه‌ای نیست. این یعنی تامین مایحتاج خانواده در قرن بیست‌ویکم، یک موضوع کاملا متفاوت نسبت به قبل است. دنیا عوض شده مَرد! دیگر نان‌آوربودن صفت پرطمطراقی برای مردان نیست. در واقع اغلب زنانی که می‌شناسم، نان‌آور اصلی خانواده هستند. و اگر هم نباشند، قطعا می‌توانند هر زمان که بخواهند این کار را بکنند. این روزها موقعیت‌های نامحدودی در دنیا وجود دارند که خیلی‌های‌شان با تکیه روی توانایی‌های خارق‌العاده‌ی زنان به‌وجود آمده‌اند. اگر می‌خواهید یک مرد ِقرن بیست‌ویکمی باشید، باید مردانگی‌تان را بیش‌تر کنید. یعنی باید تبدیل شوید به یک مرد بهتر.

باید ویژگی‌های شایسته‌ی بیش‌تری نسبت به پدر یا پدربزرگ‌تان داشته باشید. خیلی وقت است که دیگر دوران زورگویی و حکمرانی در خانه و «همان که گفتم»ها و «کاری که گفتم را انجام بده»‌ها گذشته است. و مطمئنم که خیلی از شما خوانندگان این نکته را تایید می‌کنید. شما باید خیلی بیش‌تر از پدر یا پدربزرگ‌تان در زندگی خانوادگی و تربیت بچه‌ها مشارکت داشته باشید. با یک «اما»ی بزرگ؛ هنوز هم زنان از شما می‌خواهند مایحتاج زندگی خانوادگی را تامین کنید، اما به یک شکل دیگر. مطمئنم خیلی از جواب‌هایی که زن‌ها به سوال‌های من در این بخش داده‌اند، باعث شگفتی‌تان خواهد شد و حدس می‌زنم که چندتا از این جواب‌ها را اصلا دوست نداشته باشید.

من هم قطعا بعضی‌های‌شان را دوست نداشتم. در واقع یکی از غالب‌ترین و پرتکرار‌ترین جواب‌هایی که دریافت کردم، چیزی بود که همیشه سعی می‌کردم برعکسش را انجام دهم! هنوز هم شک دارم دقیقا بدانم چطور باید با این جواب کنار بیایم. احتمالا جوابی که از مادربزرگ نود‌وچهارساله‌ام دریافت کردم، به بهترین شکل ممکن معنای آن را انتقال می‌دهد. از او چند سوال در مورد این موضوع‌ها پرسیدم که «از نظرش یک همسر ایده‌آل چه‌کسی است؟»، «چه‌چیزی در پدربزرگم دید که عاشقش شد؟» یا «کدام کار پدربزرگم را نشانه‌ی عشق او در نظر می‌گرفته؟» آن‌ها شصت‌وهفت سال با هم زندگی کردند و اگر پدربزرگم هفت‌سال پیش از دنیا نمی‌رفت، احتمالا این عدد، بیش‌تر هم می‌شد.

امکان ندارد در مورد پدربزرگم حرفی بزنم و مادربزرگم نگوید چقدر دلش برایش تنگ شده است و بعد، چند خاطره‌ی شیرین از گذشته‌های دور تعریف نکند. از او پرسیدم: «مامان‌بزرگ، کِی احساس می‌کردی که بابابزرگ خیلی دوستت داشت؟ زمان‌های خوبی که با هم می‌گذراندید، لحظات خصوصی‌تان، لحظاتی که هدیه‌ای بهتان می‌داد یا از شما تعریف و تمجید می‌کرد؟» حرفم را قطع کرد و گفت: «وقتی کف خانه را تی می‌کشید.» «چی؟!» مادربزرگم بعضی‌وقت‌ها خیلی بامزه حرف می‌زند و سربه‌سرمان می‌گذارد. به همین خاطر حرفش را جدی نگرفتم و احتمال دادم این هم یکی دیگر از شوخی‌های بانمکش باشد. ولی این‌طور نبود. ادامه داد…

نقد کتاب مرد واقعی

دارن هاردی در کتاب مرد واقعی: یک کلاس درس برای اثرگذاری و موفقیت؛ به زبانی ساده و شیوا رمز و رموز داشتن یک زندگی واقعی و موفق را بیان می کند و در مورد این که چطور در دنیا، اجتماع، خانواده و محل کارمان مرد بهتری باشیم، صحبت می کند.

دارن هاردی در ادامه برای عملکرد بهتر در خانواده می گوید: باید بدانیم چگونه به عنوان یک همسر و پدر در خانه حضور پیدا کنیم. این جاست که من خودم را یک مرد باهوش تلقی می کنم؛ چون به جای این که خودم را دانای کل بدانم، از کسانی سوال می کنم که در کار قضاوت کردن و نظر دادن بهترین عملکرد ممکن و احتمالا بهترین توصیه های ممکن در مورد توسعه و پیشرفت را دارند: خانم ها!

مطالعه کتاب مرد واقعی، به همه آقایان ایرانی، (مخصوصا آنهایی که فکر می کنند خانم ها فقط به تامین مایحتاجشان فکر می کنند) شدیدا توصیه می شود.🤭

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 507 بار

Darren%20Hardy%20 %D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%20%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C 3

عنوان کتاب: مرد واقعی

یک کلاس درس برای اثرگذاری و موفقیت

نویسنده: دارن هاردی

مترجم: شادی حسن پور

تعداد صفحات کتاب: 58 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.67 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان در یک بیمارستان در کردستان عراق روایت می‌شود. وقتی یک مرد همسر پسرعمویش را به بیمارستان می‌آورد زیرا او سوخته است. عمار مسوول بیمارستان است و سالانه حدود ۵۰۰ زن را برای سوختگی به بیمارستان او ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 156
پالانیک در این کتاب، پوچی و بی معنایی زندگی و مرگ را به شکلی منحصر به فرد به تصویر کشیده است. در داستان های جذاب این مجموعه، یک نوجوان دبیرستانی باهوش و موفق در دام اعتیاد به چیزی عجیب می افتد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 191

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *