تماس سرد

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
تماس سرد (nbookcity.com)

دانلود کتاب تماس سرد

کتاب تماس سرد و یازده داستان کوتاه دیگر؛ مجموعه‌ای از داستان‌های ترسناک و طنزآلود است. با اینکه هر قصه شخصیت‌ها و سیر داستان متفاوتی دارد، اما همگی در نوآوری به یکدیگر شباهت دارند.

اثری از چاک پالانیک است که اولین بار در سال 2015 به چاپ رسید. پالانیک در این کتاب، پوچی و بی معنایی زندگی و مرگ را به شکلی منحصر به فرد به تصویر کشیده است. در داستان های جذاب این مجموعه، یک نوجوان دبیرستانی باهوش و موفق در دام اعتیاد به چیزی عجیب می افتد و پسری به چگونگی گذراندن آخرین لحظات حضور در کنار پدرش فکر می کند.

در داستانی دیگر، یک ماساژ درمانگر برای مشتری های رو به مرگ خود، روشی عجیب اختراع می کند. داستان های کتاب پیش رو، همه ی آن جذابیت هایی را ارائه می کنند که مخاطبین از چاک پالانیک انتظار دارند و بدون تردید در ذهن طرفداران این نویسنده ی مبتکر آمریکایی ثبت می شوند.

خلاصه کتاب

کتاب تماس سرد دوازده داستان دارد حسی که داستان‌ها منتقل می‌کنند متفاوت است و کتاب تجربه جدیدی می‌سازد. برای مثال اولین قصه، «تق تق» درباره پسری است که کنار پدر رو به مرگش نشسته و سعی دارد برای آخرین بار، ‌جوکی خنده‌دار برای او تعریف کند. «اجساد متحرک» نیز روایت جدیدترین مخدری است که در میان جوانان رایج شده و سرنوشت تراژدیکی را برای یکی از بهترین دانش‌آموزان مدرسه رقم می‌زند. قصه «تونل عشق» هم درباره یک ماساژور با قدرت درمانگری است که سعی دارد به مشتریان محتضرش آرامش را هدیه کند.

داستان‌های این مجموعه خنده‌دار، نیش‌دار و خشن هستند؛ ویژگی‌هایی که خوانندگان چاک پالانیک می‌پسندند و از او انتظار دارند. این داستان‌ها با موضوعاتی عجیب، غیرقابل باور و گاه تخیلی اسباب حیرت شما را فراهم می‌آورند و باعث می‌شوند از خلاقیت نویسنده متعجب شوید. طنز نیز یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر نوشته‌های پالانیک است که گاه به سمت طنز سیاه می‌رود و در نتیجه زبانی نیش‌دار و خشن به داستان‌های او می‌بخشد.

این مجموعه با داستان‌های فراموش‌نشدنی و نامتعارف خود، شما را به لرزه می‌اندازد و باعث می‌شود زمان مطالعه، در جستجوی صدایی که شنیدید یا سایه‌ای که از مقابل پنجره رد شده از جا بلند شوید. پس اگر در جستجوی این سبک داستان‌ها هستید، کتاب تماس سرد و یازده داستان کوتاه دیگر را از دست ندهید. این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

کامپیوتر اسم خانم وین تیمونس با کد منطقه ای بتل کریک را نشان می دهد. اولین هفته ای است که داریم تماس های سرد را برای معرفی شرکت واندر وت وایپر انجام می دهیم. فقط معرفی و فروش تی نیست بلکه فروش کل سیستم ارتقای کیفیت کف ساختمان است. این تنها راه مطمئن برای شماست تا بتوانید از کف پوش با کیفیت خود محافظت و نگهداری کنید شیوه ای ارزان برای اینکه شما هزاران دلار صرف کفپوش های خراب شده چوبی و لمینت آسیب دیده نکنید و همه این آرام بخشهای زندگی فقط در سه پرداخت.

و خانم وین تیمونس میگوید یک لحظه صبر کنید. بعد میگوید برای چه؟ چه دلیلی دارد که من از تو چیزی بخرم؟ دستورالعمل به ما میگوید که به مرحله دوم ارائه برگردیم به این دلیل که واندروت وایپر بیش از هزینه ای که میکنید برای شما به صرفه است. زمانتان را ذخیره می کنید و در نهایت هنگام فروش خانه تان به نفعتان است. و خانم وین تیمونس میگوید آیا واقعاً به خدا اعتقاد دارید؟» در واقع جواب این نوع سؤالها در دستورالعمل ما نیست اما من جواب میدهم. به گفت و گوهایی که خارج از دستورالعمل سازمانی باشند به اصطلاح نکته انحرافی می گویند.

رسماً قرار نیست که ما خود را در موضوعاتی خارج از محور کاری درگیر کنیم. اما به او میگویم: «بله.» و خانم وین تیمونس میگوید آیا منظورتان خدای واحد مسیحی است؟» بله روال این است که باید موضوع را به سمت واندر وت وایپر تغییر دهیم و بگوییم چقدر آسان است که کف آشپزخانه شان را تمیز کنند بی آنکه مجبور باشند در روز تعطیلی مثل کلفت کار کنند. و خانم وین تیمونس میگوید نه یک خدای فیلگونه لبخند به لب؟

او میگوید: «شما مطمئنید که زنهای برهنه ای را که بازوهایشان را در هوا می چرخانند عبادت نمی کنید؟» اصولاً هر تلفن خروجی شامل سه قسمت است احوال پرسی تقاضا کردن و ارائه کردن کالا. ابتدا شما عصر به خیر یا صبح به خیر یا هر چیزی می گویید که این بخش احوال پرسی است. بعد از آن از مشتری اجازه میخواهید که با او صحبت کنید؛ بخش تقاضا و در آن زمان است که شما تازه می توانید کالای خود را ارائه دهید و بازاریابی کنید.

نقد کتاب تماس سرد

منتقدان معتقدند تعداد کمی از نویسندگان توانسته‌اند مانند چاک پالانیک آسیب شناسی دنیای مدرن را در آثارشان نشان دهند و او را یکی از مسحور کننده‌ترین نویسندگان معاصر ادبیات آمریکا می‌دانند. پالانیک در کتاب تماس سرد اوج توانایی خود را به رخ می‌کشد. پالانیک برای آنانی می‌نویسد که عاشق نمایش تخیل وحشی و خشمگین، و طنز هنجارشکن هستند.

اگر از مطالعه داستان‌هایی که خواب شبانه را از شما می‌گیرند لذت می‌برید، پس کتاب تماس سرد انتخابی ایده‌آل برای شماست.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 191 بار

Chuck%20Palahniuk%20 %DA%86%D8%A7%DA%A9%20%D9%BE%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9

عنوان کتاب: تماس سرد

و یازده داستان کوتاه دیگر

نویسنده: چاک پالانیک

مترجم: محمد مومنی

تعداد صفحات کتاب: 144 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.45 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

 بازی‌هایی پرتحرک و پیشنهاداتی عملی خواهید یافت که می‌توانید از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف، برای رفع خستگی و بی‌حوصلگی و سرحال آوردن کودکان کم سن و سال استفاده کنید. این بازی‌ها برای ۶ تا ۱۰سال...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 440
نویسنده داستان پسربچه‌ای به نام امید را بیان می کند که همراه با والدینش که آن‌ها را «با و مان» صدا می زند، زندگی می کند. امید در زیر تخت‌ خوابش سرزمینی عجیب به نام لگوریسه را کشف می کند؛ جزیره‌ای که‌ فقط امید اجازه‌ رفت‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *