مثل یک راهب فکر کن

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
مثل یک راهب فکر کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب مثل یک راهب فکر کن

کتاب مثل یک راهب فکر کن، از آن کتاب های کاربردی در دنیای امروز است که خواندنش را نه یکبار، بلکه چندین بار پیشنهاد می کنیم.

نویسنده کتاب؛ جی شتی می گوید: هنوز هم خود را راهب می پندارم اما در کتاب از فعل گذشته استفاده می کنم؛ زیرا اکنون متأهلم و راهبان اجازه ندارند ازدواج کنند. در لس آنجلس زندگی میکنم؛ جایی که مردم آن را خیالی سراب گونه و مرکز مصرف گرایی و تظاهر می دانند؛ اما دنیای من روشن است. اکنون قصد دارم در این کتاب شرح دهم چگونه آموخته هایم را زندگی میکنم.

در هیچ دوره ای از تاریخ مردم این چنین ناراضی و در جست وجوی شادی حقیقی نبوده اند. رسانه ها هر روز در تلاش اند مفاهیم و تصویرهایی ایدئال را به کمک الگوهایی از موفقیت به ما القا کنند؛ الگوهایی چون شهرت و تجملات اما در نهایت هیچ کدام از اینها ما را راضی نمیکند و همچنان بیشتر و بیشتر می خواهیم؛ مسیری که به یأس، سرخوردگی، نارضایتی، غم و خستگی ختم می شود. اکنون میخواهم تفاوت تفکر راهبانه و ذهن میمونی (ذهن شاد) را تشریح کنم.

ذهن قادر است ما را به اوج ببرد یا به قعر تاریکی بیفکند، ذهن میمونی بدون اینکه هیچ راهکار مشخصی ارائه کند، مدام و بی هدف از تفکری به تفکر دیگر و از چالشی به چالش دیگر چنگ می اندازد. امروزه همه ما با عوارض ذهن میمونی از جمله فکر کردن بیش از حد، طفره رفتن و اضطراب دست به گریبانیم. در مقابل با تفکر راهبانه می توان به اعماق خواسته ها نفوذ کرد و در جهت رشد گامهایی عملی برداشت. کتاب مثل یک راهب فکر کن این تفکر را به ما آموزش می دهد.

خلاصه کتاب

چطور می‌توان بر افکار منفی چیره شد؟ چطور می‌توان از هر فردی که در زندگی‌تان می‌بینید چیزی بیاموزید؟ اگر دوست دارید ورزشی مثل بسکتبال را به طور حرفه‌ای یاد بگیرید، باید نزد ورزشکاری حرفه‌ای همچون مایکل جردن بروید. می‌خواهید چیزی اختراع کنید؟ پس باید از ایلان ماسک سراغ بگیرید. در شرایطی این چنین، اگر قصد دارید ذهن‌تان را پرورش دهید تا بتوانید هدفمندانه از آن بهره بگیرید، چه راه‌حلی به ذهن‌تان می‌رسد؟ اطمینان داشته باشید، یک راهب بهترین راهنما برای شماست! چرا از این افراد شاد، آرام و قدرتمند طریقه‌ی زیستن را یاد نمی‌گیرید؟

شاید با خود تصور کنید راهبان، دارای خانواده و شغل نیستند و با این ویژگی‌ها، دستیابی به آرامش و شادی برایشان امر سخت و دشواری به نظر نمی‌رسد و الگوی مناسبی به حساب نمی‌آیند. اما بهتر است بدانید سخت در اشتباهید و کتاب مثل یک راهب فکر کن به شما می‌گوید تا این تصورات نادرست را کنار بگذارید و با بهره‌مندی از راهکارهای راهبان بودایی برای زندگی مدرن و امروزی خود، به فردی موفق تبدیل شوید.

پیش از هرچیزی باید بدانید، هیچ‌کس راهب به دنیا نمی‌آید. راهبان کسانی هستند که شغل‌های گوناگونی دارند و بعدها به انتخاب و خواسته‌ی خودشان در این مسیر قرار گرفته‌اند. جی شتی  نیز در گروه چنین افرادی است که در این کتاب الهام‌بخش و توانمند تجربه‌هایش را به شما منتقل می‌کند تا یاد بگیرید با موانع و مشکلات مبارزه کنید. جی شتی، فوق ستاره رسانه های اجتماعی در کتابش مراحل عملی که هرکسی می تواند هر روز برای داشتن یک زندگی معنادارتر می تواند انجام دهد را یادآوری می کند. با خواندن کتاب مثل یک راهب فکر کن می فهمیم:

  • چگونه بر منفی بافی غلبه کنیم.
  • چگونه از افکار بیش از حد جلوگیری کنیم.
  • چرا مقایسه عشق را نابود می کند.
  • چگونه از ترس خود استفاده کنیم.
  • چرا با جستجوی آن نمی توانید شادی را بیابید.
  • چگونه از همه کسانی که ملاقات می کنید یاد بگیرید.
  • چگونه هدف خود را بیابید.
  • چرا مهربانی برای موفقیت بسیار مهم است.

بخشی از متن کتاب

باران می بارد با اینکه ماه سپتامبر و پایان فصل بارش است باران شدیدی می بارد. واقعاً باید قبل از مراقبه صبحگاهی به حمام بروم با حدود صد راهب دیگر، بعد از دو روز سفر با قطار، دیشب از بمبئی به جنوب هند رسیدیم ما ارزانترین بلیت قطار را داشتیم یعنی دو روز سفر در صندلی های به هم چسبیده، در کنار غریبه ها و سرویس های بهداشتی بسیار شلوغی که واقعاً ترجیح دادم کل مسیر از آنها استفاده نکنم برای اعمال مذهبی به اینجا آمدیم و در یک ساختمان شبیه انبار، نزدیک ساحل، اقامت داریم بلافاصله پس از مراقبه صبحگاهی کلاس شروع خواهد شد، پس الان آخرین شانس برای حمام رفتن است.

از کسی می پرسم حمام کجاست با دست به مسیری کثیف و گل آلود لابه لای بوته هایی کوتاه اشاره میکند. «بیست دقیقه راه است.» به دمپایی های خود نگاهی می اندازم عالی شد تا به حمام برسم پاهایم از این هم کثیف تر میشود. چه فایده ای دارد حمام رفتن؟ صدای دیگری در سرم میشنوم تنبل .نباش باید برای مراقبه صبحگاهی آماده شوی. به حمام برو.» سرم را پایین می اندازم و راه میافتم شلپ شلپ کنان در مسیر گل آلود پیش میروم.

سعی میکنم سر نخورم. هر قدمی مشمئز کننده است نه تنها زمین لجنزار و چندش آور است، بلکه همان ندای ابتدایی در ذهنم مدام تکرار میکند دیدی؟ داری کثیف و کثیف تر میشوی موقع برگشتن هم دوباره کثیف خواهی شد.» صدای دیگر هم تشویقم میکند «آفرین کار درست را ،کردی به تعهدت افتخار کن.» بالاخره به حمام میرسم یک ردیف اتاقکهای سفید در یکی را باز میکنم و نگاهی میاندازم باران مثل سیل از آسمان سیاه داخل اتاقک میبارد شوخیات گرفته؟ چرا سقف ندارد؟

سخن نویسنده

من در کتاب مثل یک راهب فکر کن از خرد اغلب ادیان، فرهنگ‌ها، رهبران الهام‌بخش و دانشمندان بهره گرفته‌ام. در هر صورت، نهایت تلاشم را کرده‌ام که نقل‌قول‌ها و ایده‌ها را به منابع اصلی‌شان ارجاع دهم و این تلاش‌ها در اینجا انعکاس می‌یابد.

در برخی موارد با نقل‌قول‌ها یا ایده‌های شگفت‌انگیزی روبه‌رو شده‌ام که دریافته‌ام به چندین منبع مختلف ارجاع داده شده است یا فاقد منبع مشخص و یا منسوب به متون باستانی‌ای است که نمی‌توانم عبارت اصلیِ آن را پیدا کنم. در این موارد، با کمک محققی کوشیده‌ام دربارۀ آن منبع، اطلاعات مفیدی به خواننده ارائه دهم.

نقد کتاب مثل یک راهب فکر کن

جی شتی گام به گام به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید قدرت خود را بسازید و خود را تغییر دهید. کتاب مثل یک راهب فکر کن شما را از هیپنوتیزم جامعه خلاص می‌کند و به شما یاری می‌رساند تا معمار زندگی خود شوید.

این کتاب را بگیرید، یک صندلی راحت پیدا کنید و اجازه دهید نویسنده شما را به یک سفر تغییر دهنده ببرد. جی شما را با گرمی و وضوح در مسیری به سوی شادی و هدف بیشتر راهنمایی می‌کند و خردی را ارائه می‌دهد که هم‌اکنون می‌تواند عملی شود. شما می‌خواهید آن را با هر کسی که دوستش دارید به اشتراک بگذارید. درست همان لحظه‌ای که حس می‌کنید به مقصد رسیده‌اید، سفر دیگری آغاز می‌شود. این تناقض در بسیاری موقعیت‌ها صدق می‌کند؛ زمانی که احساس امنیت می‌کنید، بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر هستید و هنگامی که خود را مصون از اشتباه می‌پندارید، بیشتر از همیشه در حال اشتباه هستید.

آندره ژید می‌گوید: «آنان که در جست وجوی حقیقت‌اند را باور و به آنان که حقیقت را یافته‌اند شک کنید.» اکثر مواقعی که احساس خوبی دارید، شغل خوبی دارید، زندگی بر وفق مراد است و با خود می‌گویید «به دستش آوردم»، همان زمانی است که سقوط خواهید کرد. اگر همینجا بایستم و بگویم بسیار خب، نفس از میان برداشته شد، سخت در اشتباه هستم. غلبه بر نفس تلاشی همیشگی است، نه هدفی دست یافتنی…

کتاب مثل یک راهب فکر کن را بخوانید تا ذهن‌تان را باز کنید، قلب خود را بگشایید، موفقیت را دوباره تعریف و با هدف‌تان ارتباط برقرار کنید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 479 بار

Jay%20Shetty%20 %D8%AC%DB%8C%20%D8%B4%D8%AA%DB%8C

عنوان کتاب: مثل یک راهب فکر کن

نویسنده: جی شتی

مترجم: محمد مصطفی ابراهیمی

تعداد صفحات کتاب: 303 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.85 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

ممکن است با خواندن کتاب شگفت زده شوید. قبل از آنکه کتاب های خودیار را بنویسم و به تدریس روش های رشد شخصی بپردازم؛ خیلی ترسو بودم و به شدت به کمک نیاز داشتم. در سال ۱۹۷۲ اولین ازدواج من...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2067
زندگی آموزگار و دوست خوبی است. اوضاع دائما در حال تغییر است، ای کاش فقط بتوانیم بفهمیم. هیچ چیز آن طور که ما دوست داریم در موردش خیال پردازی کنیم، پیش نمی رود. تأکید نداشتن بر چیزی و در میانه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 761

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *