جاسوس‌ ها

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
جاسوس ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب جاسوس‌ ها

کتاب جاسوس‌ ها، رمانی است که پی‌رنگش با دقت مهندسی شده است. دو شخصیت اصلی داستان مصمم‌اند که منطق شوم حوادث ظاهراً عادی را کشف کنند…

رمانی از نویسنده سرشناس انگلیسی، مایکل فرین است. در این اثر به لندن سال های جنگ جهانی دوم می‌روید تا با دو پسر به نام‌های استیون و کیت که به نوعی درگیر پدیده شوم جنگ شده‌اند، همراه شوید. این کتاب هرگونه شکی را درباره جایگاه مایکل فرین در ادبیات برطرف می‌کند.

ترکیبی شگفت انگیز از احساسات و خرد عمیق انسانی! اگر در جستجوی داستانی معمایی هستید که در بستر جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد، این کتاب را حتما مطالعه کنید. این اثر جایزه وایت برد را برای نویسنده به ارمغان آورد و مورد تحسین و استقبال خوانندگان قرار گرفت.

خلاصه کتاب

کتاب جاسوس‌ ها، داستانی مسحورکننده از معصومیت و گناه است. استفن کودکی آلمانی است که زمان جنگ جهانی دوم، همراه خانواده‌اش به انگلیس مهاجرت می‌کند. اصالت آلمانی آن‌ها یک راز است که کسی از آن باخبر نیست، البته اگر کیث، ‌دوست جدید استفن را از این قاعده مستثنی کنیم. این دو پسر بچه که به دلایل مختلف دوست دیگری در محله ندارند، ‌خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند. مدرسه، بازی، ورزش و درس خواندن کم کم به فعالیتی دونفره برای آن‌ها تبدیل می‌شود.

و شاید به همین دلیل کیث تصمیم می‌گیرد بزرگترین رازی را که کشف کرده با استفن در میان بگذارد: «مادر من جاسوس آلمان‌هاست». این جمله چهار کلمه‌ای، ماجرای باورنکردنی کتاب جاسوس‌ ها از مایکل فرین را رقم می‌زند، داستانی شوکه‌ کننده که شما را تا آخرین صفحات دنبال خودش می‌کشاند. اسفتن تصمیم می‌گیرد کیث را در کشف راز مادرش و اثبات جاسوس بودن او کمک کند. آن‌ها هر روز مادر کیث را تعقیب می‌کنند، کارهایش را زیر نظر می‌گیرند و به حرف‌های همسایه‌ها درباره او به دقت گوش می‌کنند.

زمانی که این دو پسر بچه باور می‌کنند تمام دلایل لازم برای اثبات گناهکاری او را در اختیار دارند، ناگهان با واقعیت ماجرا مواجه می‌شوند. بازی کودکانه آن‌ها بعد از اتفاقی پیش‌بینی‌ نشده با زندگی گناه آلود و پنهان‌ کارانه بزرگترها گره می‌خورد. پیوندهای دوستی، ازدواج، خانواده و حتی سیاست همه معنی دیگری پیدا می‌کنند و استفن کم سن و سال را با هضم آنچه که کشف کرده تنها می‌گذارند… علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی به ویژه با موضوع جنگ جهانی دوم را به خواندن کتاب جاسوس‌ ها دعوت می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

دوباره به آرامی پیش میروم. با لمس دست دیوار پایینی دهانه تونل را پیدا می کنم… سیمهای زنگ زده حصار… ساقه های شکسته جعفری های وحشی…. صافی فلز جعبه و نوشته برجسته روی آن. گوش می خوابانم. خش خش برگها جیرجیر سیمهای تلگراف صدای نفسهای خودم صدای پارس سگها در دوردست و از اطراف کلبه های دهکده منطقه کوره راهها هیچ صدای دیگری نیست. در جعبه را باز میکنم اندک مهتابی که از میان ابرها میگذرد داخل براق جعبه را روشن میکند. اما برعکس بار قبل از تلالو انعکاس نور در ته جعبه خبری نیست انگار به سیاهی نگاه میکنم. این سیاهی حالت غریبی دارد صدای آن حالت غریبی دارد.

غریب بودن آن به خاطر بی صدا بودنش است. بدون شک سطح سخت داخل جعبه باید در برابر هوای رقیق شب انعکاسی هرچند ضعیف داشته باشد اما چنین انعکاسی درون جعبه نمیپیچد. با احتیاط دستم را داخل جعبه میبرم انگار بافت هوای شب تغییر میکند و مبدل به بافتی سخت میشود و این بافت جدید نیز پایین میرود و به لایه های زیرین میرسد با شتاب دستم را بیرون می کشم. کمی که وحشتم فروکش میکند در می یابم چیزی لطیف و نرم زیر انگشتانم حس کرده بودم. یک نرمی خشک و سرد داخل جعبه چیزی هست به آرامی محتویات جعبه را لمس میکنم. لباس است. دوباره با احتیاط و به آرامی هر دو دستم را داخل جعبه میکنم لباس است.

بله… کلی لباس… بعضی نرم و بعضی زبر …. لبه لباس…. یک دکمه… یک دکمه دیگر…. اکنون زیر انگشتانم چیزی سخت حس میکنم چیزی که طرح آن شیار و لبه های منظمی دارد و لمس آن آشناست. فکر میکنم میدانم چیست به آرامی دستم را پایینتر میبرم تا طول و حس اطراف آن را نیز لمس کنم. بعد خشکم میزند. بافت تاریکی اطرافم کمی تغییر میکند سرم را بالا می آورم و اطراف ابرهای بالای سرم نور ماه را میبینم هر لحظه ممکن است ماه از پشت ابر بیرون بیاید اما تغییر دیگری هم به وجود آمده است. یک چیزی در صدای دنیای اطرافم تغییر کرده است…

نقد کتاب جاسوس‌ ها

شخصیت اصلی کتاب جاسوس‌ ها؛ استیون ویتلی، با استشمام بویی به دوران کودکی خود در لندن بازمی‌گردد، به خاطرات چندپاره‌ای که سعی می‌کند آنها را کنار هم بنشاند. ما همراه استیون به خیابانی آرام در لندن سال‌های جنگ می‌رویم. استیون به همراه دوستش کیت، به شیوه خود درگیر آشوب‌های جنگ شده‌اند. آنها باید جاسوسی همسایه‌ها و رفت‌و آمدهایشان را بکنند و درباره اسرار این آدم‌ها کنجکاوی کنند.

این کتاب که اولین بار در سال ۲۰۰۲ منتشر شد در همان روزهای اولیه ی انتشار توانست دو جایزه ی مهم ادبی را از آن خود کند. این اثر نخستین رمانی است که به قلم این نویسنده در ایران ترجمه و منتشر می شود.

در رمان جاسوس‌ ها فرین معصومیت را در کنار دروغ، پنهان‌کاری، خشونت و سرکوب قرار می‌دهد و با نثر قدرتمندش دنیای مد نظرش را به خواننده می‌شناساند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 429 بار

Michael%20Frayn%20 %D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84%20%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: جاسوس‌ ها

برنده جایزه کامن ولث 2007

برنده جایزه کاستا بوک (ویتبرد)

برنده جایزه اوری من وودهاوس

نویسنده: مایکل فرین

مترجم: کیهان بهمنی

تعداد صفحات کتاب: 238 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.12 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب فرار از اردوگاه ۱۴، زندگینامه ای پر از هیجان و داستان غم انگیزِ مردمِ فراموش شده و درمانده کره شمالی در زیر سایه دیکتاتوری بیرحمش است. این کتاب که به شرح زندگی یک فراری به نام شین دونگ ‌هیوک...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 402
به عقیده‌ی من، تمام مردان نفرت‌انگیزند و باید تصدیق کنم که دریانوردها گاهی از هر موجودی روی زمین نفرت‌انگیزترند. حتا از چندش‌آورترین حیوانات که دست‌کم بهانه‌ی اطاعت از غرایزشان را می‌آورند...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *