تاب آوری برای نوجوانان در سانحه

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
تاب آوری برای نوجوانان (nbookcity.com)

دانلود کتاب تاب آوری برای نوجوانان در سانحه ها

کتاب تاب آوری برای نوجوانان در سانحه ها، تجربه های آسیب زا و ناخوشایند، علاوه بر اینکه راهنمای خوبی برای نوجوانان است؛ بلکه به روان درمانگران و والدین نوجوانان آسیب دیده نیز کمک می‌کند تا با انعطاف پذیری بیشتری به این افراد کمک کنند.

شیلا راجا، نویسنده، محقق و استاد دانشگاه ایلینویز در شیکاگو است که در حوزه روانشناسی و سلامت روابط اجتماعی فعالیت می‌کند. او به‌ صورت تخصصی به اختلال پس از حادثه یا PTSD می‌پردازد. شیلا راجا در کتاب پیش رو با کمک دختر نوجوان خود، جایا راجا اشرفی، به بررسی مواردی که ممکن است به نوجوانان آسیب برساند و راه مقابله با آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

  • در این کتاب می‌آموزید تنش چیست و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد.
  • با این کتاب به انواع افکار و احساسات خود توجه کنید و آن‌ها را بشناسید.
  • تلاش برای برقراری ارتباط و مواجهه با اثرات منفی پس از حادثه کاری بسیار شجاعانه است که با خواندن این کتاب می‌توانید آن را تقویت کنید.

خلاصه کتاب

چگونه می‌توان پس از حادثه‌ای تلخ و زیان­بار با عواقب آن روبرو شد و به زندگی عادی برگشت؟ کتاب تاب آوری برای نوجوانان در سانحه ها، یکی از کتاب‌هایی است که این موضوع را بررسی کرده است. مقابله با رویدادهای آسیب ­زا در بزرگسالی بسیار سخت خواهد شد. حال اگر نوجوان تجربه‌ای تلخ را پشت سر گذاشته باشد چه؟ تاب‌آوری برای نوجوانان قطعاً پیچیدگی­‌های بیشتری خواهد داشت و نمی­‌توان آن را نادیده گرفت. این کتاب با رویکردی تازه و روش­‌هایی مخصوص سعی دارد تا نحوه مواجهه نوجوانان با تجربه‌های تلخ را آموزش دهد.

کتاب پیش رو اولین‌بار در سال 2018 به چاپ رسید. نویسنده در این کتاب با کمک دختر نوجوان خود سعی می‌کند تا راه‌حل‌های کارگشایی را برای مواجهه با سوانح مختلف بررسی کند. در جوامع امروزی، نوجوانان ممکن است با حوادثی مانند بلای طبیعی، مرگ عزیزان، تجاوز و خشونت‌های اجتماعی دیگر روبرو شوند و قاعدتاً نظم زندگی طبیعی خود را از دست بدهند. این رخدادها می‌تواند بر زندگی اجتماعی و فردی و هویت­یابی نوجوانان آسیب وارد کند.

کتاب تاب آوری برای نوجوانان در سانحه ها، ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می‌کند قدرت‏‏ اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری خودتان را افزایش دهید. اگر تجربه‌ی آسیب‌زا و ناخوشایندی را تجربه کرده‌اید یا از اختلال تنش پس از سانحه رنج می‌بریدء بدانید که شما تنها نیستید. بسیاری از نوجوانان نیز با حداقل یک رویداد آسیب‌زا و ناخوشایند مثل مرگ یکی از عزیزان تجربه‌ی بلایای طبیعی تجربه‌ی نا‌خوشایند در رویدادی خشونت‌آمیزء تجاوز جنسی یا سوءاستفاده زندگی کرده‌اند. اما باید بدانید که گام‌های درمانی قابل اجرایی وجود دارد که می‌توانید برای آغاز درمان و شروع بهترین زندگی خود بردارید. این کتاب به شما برای آغاز درمان و شروع زندگی بهتر کمک می‌کند.

بخشی از متن کتاب

ترس یکی از واکنش های شایع پس از تجربه ی رویدادهای آسیب زا است. همچنین ترس یکی از هیجانات دشوار و طاقت فرسا است که منجر به انزوای اجتماعی میشود. با این حال ترس واکنشی قابل درک به وضعیتی بسیار دشوار است. در این فصل می آموزید که در گامهای کوچک به تدریج با ترسهایتان مقابله .کنید شناخت کارکرد ترس اولین گام برای مدیریت آن است.

بیشتر افراد بلافاصله پس از تجربه یک رویداد آسیب زا احساس ترس می کنند. ترس معمولاً به ترس از یک فرد، شیء یا موقعیت خاص اشاره دارد. در زمینه ی تجارب آسیب زا ما معمولاً از یک شخص (فردی که به ما آسیب زده است) یا مکانی خاص (مکانی که در آن دچار آسیب شده ایم) می ترسیم. وجود میزان مشخصی از ترس میتواند به حفظ امنیت ما کمک کند.

به عنوان مثال اگر هیچ گونه احساس ترسی نداشته باشیم ممکن است بی محابا در اتوبانی که ماشینها به سرعت در حال عبور هستند راه برویم با این حال، ترس می تواند به مرور زمان تبدیل به اضطراب شود. اضطراب نسبت به ترس عمومی تر است و ممکن است منبع مشخصی نداشته باشد. اضطراب دربرگیرنده ی نوعی احساس وحشت یا نگرانی کلی از وقوع اتفاقات ناگوار برای فرد یا دیگران است.

علاوه بر این ترس باگذشت زمان میتواند گسترده تر یا فراگیرتر شود. به عنوان مثال اگر از سوی یک پیرمرد آشنا مورد آزار واذیت قرار گرفته باشید ترس شما به تدریج به ترس از تمام پیرمردها گسترش می یابد. همچنین اگر در نقطه ای از یک خیابان مورد سرقت قرار گرفته باشید ترس شما به تدریج به تمام خیابانهای ناآشنا گسترش می یابد.

نقد کتاب تاب آوری برای نوجوانان در سانحه ها

محتوای كتاب های روانشناسی در حال حاضر در دنيا به دو دسته تقسيم مي شوند: دسته اي از كتاب ها به بُعد رضايت مي پردازند، به اين معني كه مي خواهند كمك كنند كه نوجوانان استرس كمتري را تجربه كنند و سطح رضايت از زندگي شان را بالا ببرد. دسته ديگری از كتاب ها به مقوله موفقيت مي پردازند و تاكيد مي كنند كه بايد نوجوانان تغييراتي را در تفكر، باور، هيجان و رفتارشان اعمال كنند تا به موفقيت برسند. نويسنده کتاب تاب آوری برای نوجوانان در سانحه ها، فردي زيرك و آگاه است. چرا كه خانم راجا در كتابش به هر دو بعد «رضايت» و «موفقيت» به صورت زيركانه پرداخته است.

با خواندن اين كتاب شما ياد خواهيد گرفت كه چگونه با اضطراب مقابله كنيدء احساسات منفي را مديريت كنيدء با عود اختلال و كابوس‌ها كنار بياييد و روابط سالم و قابل اعتمادي را ايجاد كنيد، حتي اگر اعتماد شما به ديگران تا حد زيادي متزلزل شده باشد. چه مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه تشخيص داده شده باشيد و چه با پيامد‌هاي رويدادي آسيب‌زا زندگي مي‌كنيد، اين كتاب به شما كمك می كند تا قدرت خود را ارتقا دهيد و بتوانيد با قدرت روبه جلو حركت كنيد.

کتاب تاب آوری برای نوجوانان در سانحه ها، به عنوان یک راهنمای عالی به خواننده کمک می‌کند تا با مسائل پیش رو و شرایط پیش آمده بهتر روبرو شده و به درک بهتری از خود برسند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 196 بار

Sheela%20Raja%20 %D8%B4%DB%8C%D9%84%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%A7

عنوان کتاب: تاب آوری برای نوجوانان

در سانحه ها، تجربه های آسیب زا و ناخوشایند

نویسندگان: شیلا راجا و جایا راجا اشرفی

مترجمان: زهرا آزادفر و عباس عبداللهی

تعداد صفحات کتاب: 155 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.56 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در کتاب چالش‌هایی مطرح شده تا زنان را راهنمایی کند که برای کشف واقعیت باید عادت‌های قدیمی را تغییر دهند. چرا که باورها و اعتقادات غلط رویاهای زنان را ویران می‌کند و اغلب آن‌ها را دچار مشکلات بیشتر می‌کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 568
این رمان به دلیل داستان سرایی قدرتمند و کاوش در مضامین عمیق، تحسین منتقدان را به خود جلب کرده است. این اثری تامل برانگیز و دارای بار احساسی است که تأثیری ماندگار بر خوانندگان می‌گذارد...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 637

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *