سیاست

قیمت اصلی 108.000 تومان بود.قیمت فعلی 88.000 تومان است.

مقدمه‌ای جامع و روزآمد برای مطالعه سیاست

نویسنده: اندرو هیوود

مترجم: عبدالرحمن عالم

تعداد صفحات کتاب: 1280 صفحه

حجم فایل: 112.93 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب سیاست pdf

دانلود کتاب سیاست اندرو هیوود pdf

کتاب سیاست اندرو هیوود، رهیافتی کل نگرانه دارد و می کوشد تمایزات کلی تحلیل سیاسی را تشریح کند.

همچنین مسائل مورد توجه مشترک تمام علاقه مندان به سیاست را برجسته سازد و نیز در تلاش برای پرکردن شکاف بین فلسفه سیاسی و علم سیاست، بین نظریه هنجاری و نظریه تجربی پیوندهایی برقرار کرده است. به علاوه این کتاب به جای منظر کشور به کشور یا نظام به نظام، منظری به واقع بین المللی را برگزیده است. کتاب سیاست بر اساس پنج مضمون اصلی سازماندهی شده است.

  1. بخش اول درباره نظریه های سیاسی است؛ به آن دسته از مسائل مفهومی و روش شناختی می پردازد که زیربنای مطالعه سیاست را تشکیل میدهد و بنابراین به صورت مقدمه نظریه ها و اندیشه هایی به کار می آید که در سراسر کتاب مطرح شده اند.
  2. دومین بخش که درباره ملتها و جهانی شدن است، نقش و اهمیت دولت ملت را به ویژه به لحاظ بین المللی شدن و پیدایش سیاست های جهانی مورد بحث قرار میدهد.
  3. بخش سوم که درباره تعامل سیاسی است، به پیوندهای بین جهان سیاسی و جهان غیرسیاسی و به کانالهای ارتباطی بین حکومت کنندگان و حکومت شوندگان میپردازد.
  4. بخش چهارم که راجع به دستگاه حکومت است، آن فرایندهای نهادی و سیاسی ای را بررسی میکند که بر ماهیت حکومت و هم بر سبک عملکرد آن اثر می گذارند.
  5. آخرین بخش که درباره سیاست و عملکرد است، به تحلیل چگونگی ساختنِ سیاست و داوری راجع به عملکرد نظام های سیاسی می پردازد و از این رو باز با مسائل نظری و ایدئولوژیک بررسی شده در بخش ۱ پیوند می یابد.

بخشی از متن کتاب

در قسمتی از کتاب سیاست می خوانیم: حزب ها در فرایند تدوین هدف های جمعی نیز به بیان و تجمیع منافع گوناگونی که در جامعه دیده میشود، کمک میکنند. درواقع، حزبها اغلب وسیله ای اند که گروه های بازرگانی، کارگری، دینی و مذهبی، قومی یا گروه های دیگر منافع مختلف خود را از طریق آنها مطرح میکنند و یا به دفاع از آنها می پردازند. برای نمونه، حزب کارگر بریتانیا را جنبش اتحادیه کارگری با هدف دستیابی به نمایندگی سیاسی طبقه کارگر به وجود آورد.

حزبهای دیگر هم با هدف گسترده تر کردن پایه انتخاباتی خودشان از صاحبان منافع و گروهها به طور مؤثر عضوگیری میکنند. حزبهای ایالات متحده آمریکا در اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم با گروه های مهاجر چنین کردند. اینکه حزبهای ملی پیوسته خواست های انبوهی از گروهها را بیان میکنند آنها را وامیدارد به اینکه منافع همه را با نزدیکتر کردن آنها درون مجموعه ای همبسته، تجمیع کرده منافع رقیب با یکدیگر را متوازن سازند.

حزب های قانون اساسی آشکارا در نتیجه فشارهای رقابت انتخاباتی مجبور شده اند این کار را بکنند اما حتی حزب های انحصارگرا نیز از طریق نزدیکی با دولت و اقتصاد به ویژه در نظامهای برنامه ریزی مرکزی، این منافع را بیان و تجمیع میکنند. با این حال حتی در نظام های حزبی رقابتی هم همه منافع به استثنای منافع گروه های آسیب پذیرتر، مطرح نمی شوند. (ص 602 کتاب سیاست)

با خواندن این کتاب یاد می گیریم

  • ماهیت جامعه‌ی خوب چیست؟
  • آیا در دوران جهانی‌ شدن، ملت آینده‌ای دارد؟
  • آیا انتخابات دموکراسی را ارتقا می‌بخشد یا فقط آن را منظم و کنترل می‌کند؟
  • حکومت چگونه سازمان یافته است؟
  • آیا می‌توان ساختارهای حکومت را اصلاح کرد؟
  • چرا برخی نظام‌های سیاسی موفق‌تر از نظام‌های دیگرند؟

سیاست، موضوعی پرجاذبه و هیجان انگیز و درعین حال بسیار فراگیر و دربرگیرنده‌ی عرصه‌های گوناگونی مانند حکومت مقایسه‌ای، فلسفه سیاسی، روابط بین‌الملل، و اقتصاد سیاسی است.

کتاب سیاست رهیافتی نو و درونی به این موضوع است؛ کتابی برانگیزنده، کوتاه‌گو، آسان‌فهم برای همه، و به‌ راستی آغازگر بررسی همه‌سونگر سیاست، که از چشم اندازی جهانی نوشته شده است، و موضوع‌های تازه‌ای مانند جهانی‌شدن، منطقه‌ گرایی، گرایش به گوناگونی فرهنگ‌ها یا چندگانگی فرهنگی، تأثیر رسانه‌های همگانی، شکل‌های نو ارتباطات سیاسی و گذار از حکومت به حکومتداری را هم مطرح می‌کند.

از ویژگی های کتاب این است که:

  • موضوع‌های اصلی هر فصل در آغاز آن و خلاصه‌ای سودمند و فراگیر از مطالب فصل در پایان ارائه شده است.
  • پرسش هایی برانگیزنده‌ی بحث بیشتر مطرح شده است.
  • اصطلاحات اصلی و مفهوم‌ها برجسته، روشن، و به‌ سادگی توضیح داده شده‌اند.
  • آگاهی‌ هایی درباره‌ی متفکران اصلی اندیشه‌ی سیاسی داده شده است.
  • برای مطالعه‌ی بیشتر منابعی پیشنهاد شده است.
  • فهرستی از اصطلاحات سیاسی در پایان کتاب ارائه شده است.
  • به مفهوم‌ های اصلی و اندیشه‌ های متفکران بزرگ در سراسر کتاب سیاست ارجاع شده است.

نقد کتاب سیاست اندرو هیوود pdf

کتاب سیاست اندرو هیوود pdf، راهنمای روشن و جامعی برای مهمترین موضوعات مفهومی و نظری در مطالعه سیاست ارائه می دهد. با توجه خاص به وابستگی متقابل رویدادهای داخلی و جهانی در سیاست های امروزی، این آخرین نسخه متن ایده آل دیگری است که به دانشجویان توصیه می شود. در این کتاب از واحدهای مقدماتی در برنامه های سیاست و روابط بین الملل گرفته تا راهبردهای جدید برای حل بن بست های سیاسی در آن به بحث گذاشته می شود.

این کتاب از جهت نظمی که در نگارش و دسته بندی محتویات خویش دارد می تواند بسیار به آکادمی های علوم سیاسی در پیشبرد اهدافشان کمک کند. به دانشجویان در تمام سطوح کمک می کند تا آگاهی انتقادی و همچنین دیدگاه های خود را توسعه دهند. اندرو هیوود نظریه و عمل سیاست را به روشی دقیق، زنده و بسیار در دسترس تعریف می کند.

تشریح مفاهیم کلیدی، مشخصات مختصر بیوگرافی فلاسفه خاص و افراد مهم، نمایش های نموداری و پیشنهادهایی برای مطالعه بیشتر همه از ویژگی های ارزشمند، آموزنده و پر اهمیت کتاب سیاست اندرو هیوود هستند. اگر می خواهید بدانید که سیاست چه کاری می تواند انجام دهد، چه کاری نمی تواند انجام دهد و چگونه کار می کند، هرچه سریع تر به سر وقت این کتاب بروید.

در آخر باید گفت کتاب سیاست اندرو هیوود pdf موفق شده است موضوع را برای کسانی که برای اولین بار به این مساله علاقه مند شده اند نیز تشریح کند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1399 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیاست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *