این است مذهب من

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
این است مذهب من (nbookcity.com)

دانلود کتاب این است مذهب من

کتاب نایاب “ این است مذهب من ” به قلم ” مهاتما گاندی ” رهبر فقید کشور هند می باشد.

نوشته های این کتاب به بحث درمورد ایدئولوژی گاندی می پردازد. گاندی در این کتاب با روش مباحثه و مکالمه و مناظره – نظیر آن چه افلاطون از زبان سقراط در کتابش منعکس کرده است- از عقاید خود دفاع می کند.  نسخه حاضر، ترجمه ای است از باقر موسوی که از روی یک نسخه ترجمه شده ی عربی، به فارسی برگردان کرده و در سال ۱۳۴۳خورشیدی به طبع رسانده است. دانلود کتاب این است مذهب من را به هند شناسان و هند پژوهان توصیه می کنیم.

 بخشی از متن کتاب

ما یک ملت هستیم، من ادعا نمى‌کنم که هیچ فرقى بین ما نیست، واقعیت این است کسانى که بر کشور ما حکومت مى‌کنند سراسر هند را با پاى پیاده و یا به وسیله‌ى ارابه‌هاى گاوکش طى مى‌کنند، زبان مملکت را یاد مى‌گیرند و به هیچ‌کس با دیده‌ى احترام نمى‌نگرند. نیاکان ما هنگامى که «سیتو باندا» را در جنوب و «جاگات» را در مشرق و «هاردوار» را در شمال بنا نهادند، قصدشان ساختن زیارتگاه نبود؟ اعتراف مى‌کنم که آنان عقل سلیم داشتند و مى‌دانستند که عبادت خدا را در خانه هم مى‌توان به جاى آورد.

آنان به ما یاد دادند کسانى که قلبشان آکنده از مقاومت است، هندوستان را طبعا یک کشور مى‌بینند و به همین علت تأکید داشتند که در هند فقط باید یک ملت وجود داشته باشد.

درباره نویسنده:

در شرح حال گاندی چندین کتاب به فارسی ترجمه شده و کتاب «این است مذهب من» از این لحاظ اهمیت دارد که نویسنده‌ی آن شخص خود گاندی است و گاندی با روش مکالمه و مناظره، به روش افلاطون که افکار خودش را به زبان سقراط در کتاب‌هایش عنوان کرده، از عقاید خودش بحث می‌کند. گاندی در سال ۱۹۰۸ این کتاب را نوشته و در سال ۱۹۳۸ نیز دوباره آن را مورد مطالعه و بازنگری قرار داد و یکبار دیگر صحت مطالب گفته شده خود را تأیید کرده و به قول خود حاضر نشده که حتی یک کلمه و یا یک جمله‌ی آن را پس گرفته و یا تغییر دهد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. همه مردم برادرند
  2. شاهنامه فردوسی
  3. کلیدر جلد سوم
  4. نردبان شکسته

تعداد بازدید: 1,106 بار

Mahatma Gandhi مهاتما گاندی

عنوان کتاب: این است مذهب من

نویسنده: م. ک. گاندی جی

مترجم: باقر موسوی

تعداد صفحات کتاب: 237 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.57 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 86
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 18 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

2 پاسخ

  1. چرا اینقد عالللللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییههههههههههههههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *